Installatie en omwisseling b-box 2

  • 11 September 2014
  • 11 reacties
  • 257 Bekeken

Hallo iedereen,

Betreft gratis omwisseling b-box-2 voor een b-bos-3

Bij het lezen van de installatie handleiding b-bos 3 denk ik dat de installatie niet zo vlot zal verlopen gezien de alternatieve installatie die Belgacom technieker heeft uitgevoerd een paar jaar geleden bij aansluiting Belgacom TV en internet.

ttz De splitter werd geplaats in de kelder aan straatkant ingang Tellefoonlijn..

Vanaf deze splitter vertrekken twee draden een naar vaste telefoon en een naar bureel PC en modem b-box 2 . (lengte bedrading 2 x 6 meter)

De modem b-box 2 is aangesloten met één blauwen draad op een doos met één gaatje ( (geen 5 polige stekkerdoos)

Vragen :

1-Kan de de nieuwe modem aangesloten worden op de bestaande bedrading en kontaktdoos of moet een vijfpolige kontaktdoos gplaats worden ? wie zet die nieuwe doos ?

2-Kan ik tijdelijk mijn oude b-box 2 behouden tot ik zeker ben dat de nieuwe werkt ?

3-Kan op de nieuwe b box 3 3 TV's aangesloten worden met utp kabels

4- Werken de nieuwe b box 3 goed (zijn er problemen geweest ?)

Mvg



11 reacties

Als je de bbox3 in de plaats zet van de bbox2 moet alles terug werken als bij de bbox2
1-Kan de de nieuwe modem aangesloten worden op de bestaande bedrading en kontaktdoos of moet een vijfpolige kontaktdoos gplaats worden ? wie zet die nieuwe doos ?


Kan inderdaad aangesloten worden zoals de bbox2 (DSL: Rj11 stekker)
2-Kan ik tijdelijk mijn oude b-box 2 behouden tot ik zeker ben dat de nieuwe werkt ?


Dat zou je kunnen afspreken in het Belgacomcenter waar je de omruiling gaat doen
3-Kan op de nieuwe b box 3 3 TV's aangesloten worden met utp kabels


Ja de 4 uitgangen kunnen gebruikt worden hiervoor op voorwaarde dat je VDSL2 profiel natuurlijk 3 TV toelaat, maar dat gelde eveneens voor de bbox2 natuurlijk
1. Zoals je het hier beschrijft lijkt het me dat de Belgacom technieker na de splitter de VDSL-kabel heeft verlengd tot aan uw bureel. Dat zou geen probleem mogen geven voor de bbox3. In principe, als het werkt voor de bbox2, werkt het voor de bbox3.


2. Geen idee, zal je moeten vragen in de winkel denk ik. Ik betwijfel het wel.


3. Ja


4. Behalve het feit dat je bepaalde instellingen (bvb. custom DNS-servers) niet meer kunt aanpassen op de bbox3, werkt deze goed ja. Gigabit ethernet, draadloos n-netwerk, 2.4 en 5 GHz ondersteuning, ... in dat opzicht is het een verbetering. Er zijn wat problemen geweest bij sommigen in het begin, maar ik heb de indruk dat deze er ondertussen grotendeels uitgestreken zijn.
4- Werken de nieuwe b box 3 goed (zijn er problemen geweest ?)


Er zitten nog een paar bugjes in , maar voor de modale thuisgebruiker en ook zoals jij de BBOX2 gebruikt zal dit geen probleem zijn


ja hij moet er weeral eens tussen komen , mag je wel op internet zitten van je chef tijdens de werkuren brutaalknipoog
@Gerard,


surf ook eens naar ► hier voor wat meer info omtrent de BBOX3
Reputatie 7
Badge +1
Zolang vectoring nog niet uitgerold is, is het enige voordeel van de b-box3 de Wifi-n mogelijkheid (5Ghz). volgens mij. Als je veel op WIfi werkt, en je apparaten Wifi-n compatibel zijn, toch een wereld van verschil?


Eeregisteren zijn ze hier iween hele voormiddag in de wijk aan het netwerk komen werken. Ik kreeg vooraf een brief:


'De kwaliteit van ons netwerk is een van onze grootste prioriteiten. We investeren elk jaart om de tv-en internetervaring van onze klanten te verbeteren'.


Benieuwd wat dit op termijn zal opleveren.
Aan iedereen bedank voor de degelijke info.


Mvg
Graag gedaan Gerard, zonder dank.

Reageer