Hallo,
Ik ben nieuwe klant van Belgacom en bestelde vorige week een bbox, enkel voor internet.
De indienstelling van het internet via de bbox was vanaf 14/12/2011 om 18 uur (dat stond op de brief bijgeleverd bij de bbox)
Ik volgende de stappen op het bbox 2 installatieplan:
* bij punt 2 'sluit de modem aan'
1. vooraleer u begint met de installatie, moet u die klaarmaken voor het belgacom-netwerk. Bel 0800 95 055 !
=> daar moet je je telefoonnummer ingeven en als je dat niet hebt (in mijn geval dus) je 'identificatienummer van 8 cijfer. Dus bij deze de vraag: wat is mijn identificatienummer van 8 cijfers? Ik heb enkel 'orderbevestiging van de bbox' in mijn mailbox zitten en een brief 'bevestiging aan vraag van een nieuw product'...
Ligt het hieraan dat ik nog niet op internet kan via mijn bbox?
Het DSL-mapje is nu al een dag aan het flikkeren. op het installatieplan lees ik wel: 'is dit uw eerste verbinding met belgacom internet? het is normaal dat dit lampje blijft knipperen, U zult de dag van activatie moeten afwachten'? (dat was gisterenavond)
Want ik heb wel al mijn wifi kunnen configureren en met paswoord instellen... als ik daar dan op inlog, heb ik geen internettoegang. ook via de ethernet-kabel heb ik geen internetverbinding.
Alvast bedankt voor het antwoord,
sam
Bladzijde 1 / 1
■ 0800 95 055 is bedoeld om automatisch Firmware te pushen op je Bbox2
je kan je bbox2 zelf configureren (ipv eerst te bellen naar 0800 95 055) door je laptop via etehernet kabel aan te sluiten aan de bbox poort pc1 of pc2 en te surfen naar http://192.168.1.1
dan klik je linksboven op QUICK START
en vul je volgende in :
De username en password heb je normaal gezien gekregen van Belgacom of staat ergens vermeld op je brief
normaal gebruik je die ook om in te loggen bij bvb e-services van belgacom.
Als je die niet gekregen hebt bel dan eens naa klantendienst op gratis nummer 0800 22 800 of de technische helpdesk 0800 22 700 daar zullen ze u wel kunnen verder helpen om uw username en voorlopig paswoord te vinden .
je kan je bbox2 zelf configureren (ipv eerst te bellen naar 0800 95 055) door je laptop via etehernet kabel aan te sluiten aan de bbox poort pc1 of pc2 en te surfen naar http://192.168.1.1
dan klik je linksboven op QUICK START
en vul je volgende in :
Username | in de vorm van faxxxxxx@SKYNET |
Password | ??????? |
De username en password heb je normaal gezien gekregen van Belgacom of staat ergens vermeld op je brief
normaal gebruik je die ook om in te loggen bij bvb e-services van belgacom.
Als je die niet gekregen hebt bel dan eens naa klantendienst op gratis nummer 0800 22 800 of de technische helpdesk 0800 22 700 daar zullen ze u wel kunnen verder helpen om uw username en voorlopig paswoord te vinden .
Beste Horskaer,
Als het DSL-lampje op de modem niet continu blijft branden, betekent dit simpelweg dat je modem het DSL-signaal niet vindt op je lijn. Mogelijke oorzaken: foutieve aansluiting van de NTP2007 en/of splitter, probleem op je lijn, activatie nog niet gebeurd...
Het lijkt me best dat je even contacto pneemt met de technische dienst (gratis nummer 0800/22700 - 08.00u tot 22.00u) voor verdere analyse.
Mvg,
Eva.
Als het DSL-lampje op de modem niet continu blijft branden, betekent dit simpelweg dat je modem het DSL-signaal niet vindt op je lijn. Mogelijke oorzaken: foutieve aansluiting van de NTP2007 en/of splitter, probleem op je lijn, activatie nog niet gebeurd...
Het lijkt me best dat je even contacto pneemt met de technische dienst (gratis nummer 0800/22700 - 08.00u tot 22.00u) voor verdere analyse.
Mvg,
Eva.
Ik heb gedaan wat Ricy hierboven schreef.
Bij quickstart stonden er gisteren geen gegevens ingevuld (geen username), maar daarnet opeens wel.
Ik zit nu wel op het door mij benoemde netwerk te surfen... dus alles lijkt ok.
Maar toch blijft het dsl-lampje knipperen?Kan dat?
groetjes,
sam
Bij quickstart stonden er gisteren geen gegevens ingevuld (geen username), maar daarnet opeens wel.
Ik zit nu wel op het door mij benoemde netwerk te surfen... dus alles lijkt ok.
Maar toch blijft het dsl-lampje knipperen?Kan dat?
groetjes,
sam
Normaal knippert dat dsl lampje niet want dit wijst normaal op slechte synchronisatie.
kan je even je waarden posten die je vind op de webinterface van je bbox2 http://192.168.1.1
■Downstream line rate ???
■Upstream line rate: ???
■Downstream Training Margin: ???
pS: als je je modem opzet zal dit wel een aantal keren knipperen maar na een tijdje moet dit continu blijven branden.
in verband met de aansluiting van je vdsl splitter kan je iets vinden op mijn blog HIER
kan je even je waarden posten die je vind op de webinterface van je bbox2 http://192.168.1.1
pS: als je je modem opzet zal dit wel een aantal keren knipperen maar na een tijdje moet dit continu blijven branden.
in verband met de aansluiting van je vdsl splitter kan je iets vinden op mijn blog HIER
Net naar de klantendienst gebeld, maar daar kwamen ze niet verder dan de klassieke
"overloop alle stappen nog eens, wacht een half uur en als het dan nog niet werkt, mag je nog eens bellen."
*zucht*
"overloop alle stappen nog eens, wacht een half uur en als het dan nog niet werkt, mag je nog eens bellen."
*zucht*
kan je eens posten wat ik hierboven uw post gevraagd heb
Ricy,
er verschijnen geen gegevens als ik het tabblad 'web interface' open.
Mààr, omdat ik momenteel surf op de onbeveiligde bbox van een buur, denk ik daarnet zijn username zag staan. als ik zomaar inlogde. (kan dat!?)
Als ik net inlogde via de ethernet-kabel, stond er geen username ingevuld.
Moe tik naar de klantendienst bellen om mijn FXXXX@skynet te vragen? Ik heb wel een klantennummer.
groetjes,
er verschijnen geen gegevens als ik het tabblad 'web interface' open.
Mààr, omdat ik momenteel surf op de onbeveiligde bbox van een buur, denk ik daarnet zijn username zag staan. als ik zomaar inlogde. (kan dat!?)
Als ik net inlogde via de ethernet-kabel, stond er geen username ingevuld.
Moe tik naar de klantendienst bellen om mijn FXXXX@skynet te vragen? Ik heb wel een klantennummer.
groetjes,
Inderdaad als je inlogt op uw gebuur en die zijn wifi (wireless) verbinding is niet beveiligd dan zie je zijn login dus zijn username staan als je surft naar de webinterface http://192.168.1.1
in de vorm van Fxxxxxxx@SKYNET en deze zou je voor u moeten bekomen van Belgacom als je naar de klantendienst belt 0800 22 800.
Bij u gebuur kan je dan het volgende wel zien hé
en kan je later mee verglijken als je eens de login gegevens hebt die je voor je bbox2 moet invullen.
in de vorm van Fxxxxxxx@SKYNET en deze zou je voor u moeten bekomen van Belgacom als je naar de klantendienst belt 0800 22 800.
Bij u gebuur kan je dan het volgende wel zien hé
en kan je later mee verglijken als je eens de login gegevens hebt die je voor je bbox2 moet invullen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.