Skip to main content

Wij hebben enkele weken geleden onze oude router (Netopia) moeten vervangen wegens defect. De Belgacom installateur verving deze router door een nieuwe B-box. Die werkte naar behoren gedurende enkele weken, doch nu zijn er bijna dagelijks connectieproblemen met het draadloos internet. De PC-verbinding herstarten helpt niet steeds, de router herstarten is iets effectiever. Soms moet ik gewoon wachten tot er weer connectie is met het draadloos netwerk ... De router staat op identiek dezelfde plaats als de vorige, en zou dus eenzelfde zendbereik (of nog een beter - want meer modern apparaat !?) moeten hebben.

Inmiddels overwegen we ook om te kiezen voor een pack digitale TV - vaste telefonie - internet van ofwel Belgacom (internet en vaste telefoon) ofwel van Telenet (we hebben al digitale kabeltelevisie van hen). Met deze instabiele verbinding, en wetend dat de B-box ook de digitale TV van Belgacom doorseint, ben ik er helemaal niet gerust in dat dit nog een haalbare optie is. Ik wil niet midden in een programma even de router gaan herstarten om het vervolg te kunnen zien. Ik heb op het forum al andere berichten gelezen die hetzelfde probleem vermelden bij mensen die al overgeschakeld zijn op digitale TV van Belgacom met een slechte internetverbinding.

Zijn er nog zulke ervaringen met B-box en digitale TV ?

Bedankt !

beste

momenteel heeft u een bbox dwz dat u nog een traag adsl lijntje heeft

check eens de beschikbaarheid van belgacom tv

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

indien je daar krijgt dat hd beschikbaar is kan je overschakelen op vdsl2 en kan je voor een pack gaan

belgacom tv op adsl is geen aan te raden combinatie

mvg

Bedankt Xenne,

de beschikbaarheidstest geeft aan dat ik idd tot Max 3 TVs zou kunnen aansluiten, waarvan Max 2 in HD. Er wordt echter niet vermeld of dat in ADSL of VDSL2 is ...

Niettemin geeft de huidige kwaliteit van de verbinding (of van de lijn ?) mij niet voldoende zekerheid dat die bij een omschakeling naar VDSL2 een beter rendement zou bieden, wat voor een dubbel HD TV-signaal wel eens nefaste gevolgen zou kunnen hebben. Kan Belgacom onze lijn dan niet overschakelen naar VDSL2 of de capaciteit verhogen zonder dat we digitale TV hebben ?

Het feit dat ik nog een traag ADSL-lijntje zou hebben, mag volgens mij geen ook reden zijn om onderbrekingen te krijgen, die ik voordien (met de Netopia router) omzeggens nooit had.

Kan ik overigens de capaciteit van de verbinding via de B-box ergens (laten) testen ?

Groetjes

beste

je kan overschakelen op vdsl2 zonder digitable tv te nemen, geen enkel probleem.

gewoon contact nemen met de klantendienst zoals hierboven reeds staat

echter, als u er zou aan denken digitale tv te pakken in de toekomst zou een pack met gratis belgacom tv wel interessant zijn

misschien kan u eerst vdsl2 internet eens uitproberen, normaal zou dat zeer snel & stabiel moeten zijn. niet te vergelijken met adsl

tot op vdsl2

mvg

Intussen zijn we overgeschakeld op VDSL2 en hebben we nu een pack met digitale TV, internet en telefonie bij Belgacom.

Alles is redelijk vlot verlopen zoals hierboven aangegeven door Ricy en Xenne. Bedankt voor het advies !

Ik heb nog wel enkele vraagjes ivm de interacties bij het programmeren van opnames tussen onze twee decoders/TV-toestellen en ook ivm het regelmatig even blokkeren van het beeld op één van de toestellen. Maar ik kijk eerst even op het forum rond.

Groetjes,

Stef

dank voor uw feedback, Stef

indien nog vragen zien we die wel opduiken in de tv rubriek

mvg

Reageer