bij een familielid van mij is de nieuwe interface al actief. Een vraag waar zij mee zit is waarom de informatiebalk bij het bekijken van een tv-programma niet automatisch verdwijnt, zoals vroeger het geval was. Nu blijft die staan tot je bvbv 2x op de knop "info" drukt.
kan je dit bij de instellingen aanpassen dat het terug automatisch na een paar seconden verdwijnt aub?
Bladzijde 1 / 1
Normaal verdwijnt de informatiebalk na enkele seconden,en indien ge het vlugger weg wilt,druk op "digitale TV".
Ik denk dat die z'n 7à8sec. blijft staan en dan verdwijnt hij automatisch. en anders moet je doen zoals computerken zegt.
hij gaat echt niet na een paar seconden weg hoor, zelf gezien en geprobeerd te verhelpen
Direct niet hé minstens 7 sec. is tamelijk lang.Bedoel je dat die niet weg gaat?Dan moet je de stekker eens uit trekken en even later terug indteken.Misschien dan probleem verholpen want dit is niet normaal.
De balk blijft inderdaad langer staan dan voor de update, maar na verloop van tijd gaat deze toch vanzelf weg hoor.
Je kan de balk ook volledig uitschakelen als je ze storend vindt.
Je kan de balk ook volledig uitschakelen als je ze storend vindt.
IN de handleiding staat: "Ervaart u de informatiebalk als storend tijdens het zappen, dan kunt u deze deactiveren
via het hoofdmenu / instellingen / beeldinstellingen."
Als je daar echter gaat kijken, kan je alleen het beeldformaat en de beeldresolutie instellen.....uitschakelen ? waar ?
via het hoofdmenu / instellingen / beeldinstellingen."
Als je daar echter gaat kijken, kan je alleen het beeldformaat en de beeldresolutie instellen.....uitschakelen ? waar ?
Ik kan dit probleem beamen: gisteren is de infobalk bij mij na het zappen minutenlang (!) gewoon blijven staan. Daarna gedroeg die zich wel weer normaal.
Dit heb ik nooit gehad.Bij mij duurd dat z'n 7à8 sec. maar ik vind dat niet storend.Trouwens zoals men zegd vind men dit storen dan schakel je hem uit.maar dat word je gewoon.ik gebruik die opdate al enige tijd en dit was het zelfde als de vorige en dit zal zo zijn met de komende je moet je altijd aanpassen.
Kijk Axana, ik ben een vredelievende mens, dus zal ik het zo vriendelijk mogelijk houden. Maar jouw post draagt niks, maar dan ook niks bij: goed voor jou dat je het nog nooit voorgehad hebt. Maar er zijn mensen die wél een probleem ervaren met de balk die veel langer dan de normale 7 seconden blijft staan. Dat heeft niks, maar dan ook niks te maken met 'het gewoon worden'. En uitschakelen van de infobalk is al evenzeer naast de kwestie: als er geen probleem is met de software, dan blijft een ingeschakelde balk na het zappen een paar seconden staan. Dat is wat ik wens, en daarom laat ik de functie ingeschakeld staan. Als de balk opeens veel langer dan 7 seconden blijft staan, dan is het aan Belgacom om deze bug op te lossen, en niet aan mij om deze functie dan maar helemaal niet meer te gebruiken.
stevenm dit is hier een forum dacht ik?Dus mijn post mag hier grust bij staan.Ik mag toch melden dat dit bij mij nog niet voor gevallen is.Ik heb immers deze interface slecht een 2 weken.Daarbij wat je daar zegt over die balk dat die blijft hangen langer dan die 7 sec. dat kan maar dat is zeker geen bug want anders had ik het ook gehad en hadden er nog meer mensen er last van.
"is zeker geen bug want anders had ik het ook gehad en hadden er nog meer mensen er last van."
=> Beste Axana, daar sla je de bal voor de zoveelste keer volledig mis. Een bug is wanneer software zich anders gedraagt dan wat de makers ervan voor ogen hadden. Of één, twee, of 100 miljoen mensen hier last van hebben, dat is irrelevant. Dat is enkel van belang om te bepalen hoe snel een bug opgelost moet worden: hoe meer mensen er last van hebben, hoe hoger de prioriteit. Want maak je geen illusies: er zitten nog zoveel bugs in deze versie (sommige hebben we wellicht nog niet eens opgemerkt) dat het team dat ze moet oplossen keuzes zal moeten maken. Lang niet alles kan en zal opgelost worden in de volgende versie.
Ik denk dat je je ook dringend eens moet bezinnen over waar een forum nu juist voor dient. Dit is geen praatcafé, maar een plaats waar mensen vragen, problemen en opmerkingen posten, op zoek naar een antwoord of hun vraag/probleem, of een ter zake doende reactie op hun opmerking. Jouw reacties à la 'ik heb het probleem niet' doen niemand kwaad, maar helpen de vraagstellers geen stap vooruit, dat zie je toch zelf ook wel in?
Zelf ga ik nu ook stoppen met "off topic" berichten schrijven die de oorspronkelijke vraagsteller niet vooruit helpen, doe dus geen moeite om op dit bericht te reageren.
=> Beste Axana, daar sla je de bal voor de zoveelste keer volledig mis. Een bug is wanneer software zich anders gedraagt dan wat de makers ervan voor ogen hadden. Of één, twee, of 100 miljoen mensen hier last van hebben, dat is irrelevant. Dat is enkel van belang om te bepalen hoe snel een bug opgelost moet worden: hoe meer mensen er last van hebben, hoe hoger de prioriteit. Want maak je geen illusies: er zitten nog zoveel bugs in deze versie (sommige hebben we wellicht nog niet eens opgemerkt) dat het team dat ze moet oplossen keuzes zal moeten maken. Lang niet alles kan en zal opgelost worden in de volgende versie.
Ik denk dat je je ook dringend eens moet bezinnen over waar een forum nu juist voor dient. Dit is geen praatcafé, maar een plaats waar mensen vragen, problemen en opmerkingen posten, op zoek naar een antwoord of hun vraag/probleem, of een ter zake doende reactie op hun opmerking. Jouw reacties à la 'ik heb het probleem niet' doen niemand kwaad, maar helpen de vraagstellers geen stap vooruit, dat zie je toch zelf ook wel in?
Zelf ga ik nu ook stoppen met "off topic" berichten schrijven die de oorspronkelijke vraagsteller niet vooruit helpen, doe dus geen moeite om op dit bericht te reageren.
de balk schakelt niet vanzelf uit, ook niet na minuten lang wachten.
De balk uitschakelen is niet echt een optie want op zich is die wel handig, alleen moet dij niet de ondertitels en een deel van het beeld verbergen. En inderdaad, de functie om hem definitief uit te schakelen heb ik ook niet gevonden.
Als je op "digital tv" duwt zoals iemand voorstelde, komt de balk vanzelf tevoorschijn, en dat is nu net het probleem.
Bon, fijn voor de mensen die er geen last van hebben maar het is gewoon vervelend en we willen dat er iets aan gedaan wordt: wanneer reageert die Eva eigenlijk??
De balk uitschakelen is niet echt een optie want op zich is die wel handig, alleen moet dij niet de ondertitels en een deel van het beeld verbergen. En inderdaad, de functie om hem definitief uit te schakelen heb ik ook niet gevonden.
Als je op "digital tv" duwt zoals iemand voorstelde, komt de balk vanzelf tevoorschijn, en dat is nu net het probleem.
Bon, fijn voor de mensen die er geen last van hebben maar het is gewoon vervelend en we willen dat er iets aan gedaan wordt: wanneer reageert die Eva eigenlijk??
Eva heeft ook nog wat anders te doen hoor.Stuur eens een privé mail naar Eva en leg daar dat probleem van die balk uit want dat blijkt bij hen nog niet bekend te zijn en zolang zij daar nog niets van weten kunnen ze er ook niets aan verhelpen.
Beste babs2919,
met de nieuwe interface is het inderdaad normaal dat de infobalk bij het zappen langer blijft staan (ongeveer 8 sec.), maar als hij langer blijft staan is het niet normaal. Normaal kan je dit oplossen door op "digital tv" te duwen en zou hij wel moeten weggaan. Als dit regelmatig voorkomt, ga je best eens de decoder herstarten door de stroom van de decoder uit te trekken en terug in te steken.
Ik weet dat het voor jou geen optie is, maar voor degenen die de infobalk willen uitschakelen bij het zappen (bij de nieuwe interface), moeten klikken op "Menu - instellingen - beeldinstellingen". Daar is de eerste optie "informatiebalk tonen bij zappen". Dit kan je dan uitvinken.
Mvg
Eva van Belgacom
met de nieuwe interface is het inderdaad normaal dat de infobalk bij het zappen langer blijft staan (ongeveer 8 sec.), maar als hij langer blijft staan is het niet normaal. Normaal kan je dit oplossen door op "digital tv" te duwen en zou hij wel moeten weggaan. Als dit regelmatig voorkomt, ga je best eens de decoder herstarten door de stroom van de decoder uit te trekken en terug in te steken.
Ik weet dat het voor jou geen optie is, maar voor degenen die de infobalk willen uitschakelen bij het zappen (bij de nieuwe interface), moeten klikken op "Menu - instellingen - beeldinstellingen". Daar is de eerste optie "informatiebalk tonen bij zappen". Dit kan je dan uitvinken.
Mvg
Eva van Belgacom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.