Informatie bij Belgacom TV verschilt van werkelijkheid

  • 28 January 2011
  • 4 reacties
  • 460 Bekeken

Ben zeer teleurgesteld want wat Belgacom belooft op de pagna's van Belgacom Community en via de eigen internetpagina's klopt niet met de werkelijkheid.

- Ik kan geen programma bekijken en tegelijkertijd twee andere programma's opnemen.

- Ik kan niet beschikken over Belgacom TV in HD-kwaliteit.

Het ene en het andere wordt nochtans formeel beloofd.

Ben naar de Belgacom-winkel gestapt. Daar kreeg ik uitleg maar werd beklemtoond dat het ene noch het andere mogelijk was op mijn adres in het Antwerpse.

Wanneer wel?

Uitleg?

Geen flauw idee. Belgacom kan zelfs niet bij benadering zeggen wanneer bv. VDSL-lijnen beschikbaar zijn in de stad Antwerpen.

Een programma opnemen (nog niet gesproken van twee) en tegelijk een ander programma bekijken zal nooit (?) mogelijk zijn.

Weet iemand raad?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
IEDEREEN kan meerdere opnames gelijktijdig maken dankzij nPVR.

Hiervoor ga je naar 'planning' en pas je de opnameduur aan naar 30d met behulp van de groene knop.

Waar heeft BELGACOM formeel beloofd dat je kan beschikken over HD kwaliteit?

Verder: Vermoedelijk zit je op ADSL of ADSL2+ en kan je omwille van de afstand tot de centrale (eigen aan de xDSL technologie) geen hogere snelheid krijgen. Voor het kunnen kijken naar kanaal x en opname kanaal Y op decoder, dien je de beschikking te hebben over 2 streams en dus minimaal een 9Mbit profiel. Dit kan men niet zomaar aanpassen, tenzij VDSL2 bij jou beschikbaar is. VDSL2 is eveneens een vereiste voor HD.

Check eens via beschikbaarheidstool of je HD kan ontvangen.(HD = VDSL2) Indien nog niet beschikbaar krijg je (meestal) een datum.
Reputatie 7
Badge +1
nPVR moet inderdaad altijd kunnen, minimum 2, maar eigenlijk meer. Je hebt dan eigenlijik maar alleen een stream nodig als je kijkt, dus zoals je naar een PPV film of programma zou kijken, maar dan gratis. Er wordt immers niets op je decoder opgenomen maar enkel een beschikbaarheidsperiode van 30 dagen op de server van Belgacom.
Dank voor de reacties vanwege Sinjoor71 en AXS.

Ik probeerde al wat zij voorstelden maar opnemen van een programme en tegelijkertijd bekijken van een andere zender lukt nooit.

Via e beschikbaarheidstool werd gecheckt of HD mogelijk is en dan kreeg ik letterlijk vermelding: Belgacom TV in HD-kwaliteit (Hoge definitie) is beschikbaar voor u maar dan moet er wel eerst een technische aanpassing gebeuren op uw lijn. Neem daarvoor contact op met de klantendienst enz. of breng een bezoek aann en Belgacom-verkooppunt. Ik ben naar de Belgacomwinkel in Mortsel gegaan en daar kreeg ik te horen dat ik zeker geen HD kon krijgen dit in tegenstelling tot wat de beschikbaarheidstool aangaf.

Over de onmogelijkheid om programma te bekijken en tegelijk ander programma op te nemen wist men geen raad of verklaring tenzij het feit dat ik 2TV's heb in huis en dus ook twee decoders en dat die 2e decoder in de plaats komt van de opnamemogelijkeid, m.a.w. dat die de video-opname eigenlijk blokkeert. De twee TV's zijn echter nooit tegelijk ingeschakeld.

Heb nu nogmaals mijn vragen geformuleerd aan Belgacom. Van zodra ik daar antwoord op krijg zal ik het meedelen.


Reputatie 6
Badge +3
Dag:

omdat je 2 tv's hebt dien je de opnames te programmeren met systeem nPVR. Hiervoor ga je naar 'planning' en pas je de opnameduur aan naar 30d met behulp van de groene knop.

Ook als de 2e decoder niet is ingeschakeld wordt die meegeteld.

Als je vdsl kan krijgen dan natuurlijk ben je volledig gered.

Reageer