Skip to main content
Als ik van kanaal verander op men belgacom TV of op 'info' druk, verscheint de info balk.

Deze infobalk loopt 10 minuten voor op het beeld.

Bvb het nieuws kan bezig zijn, en volgens de info balk is het weerbericht bezig.

Dit is heel 'ambetant' bij het gebruik van 'reminders' en bij het opnemen.

Weet er iemand hoe ik dit terug kan synchroniseren.

beste

de interne klok van de decoder kan soms een beetje achter of voor lopen. een herstart lost dit probleem onmiddellijk op. mogelijks is dit het probleem

mvg

Klopt. Best minstens wekelijks de decoder heropstarten om dit probleem te vermijden. Na een week loop je al de kans dat er 1 of 2 minuten "decalage" opzit. Na een maand kan dat al een kwartier zijn. P.S.: die interne decoderklok kan je nergens zien, want de klok die linksboven verschijnt bij de TV-gids of PVR wordt ingeladen van de server samen met de rest.

Wél opletten, want de TV-gids staat dan terug op "alle zenders", dus als je een of meerdere eigen TV-gidsen hebt aangemaakt/gebruikt, moet je die via het menu/"mijn faviriete zenders" terug activeren. Je kunt ook markeringspunten in opnames (die je al gedeeltelijk hebt gezien) kwijt zijn, zodat je terug van in het begin moet gaan zoeken waar je gebleven was. Maar dat is bij een DVD-recorder net hetzelfde.

Wel spijtig sinjoor dat je dat telkens handmatig moet doen om te voorkomen dat de tijd te veel achter loopt. Het zou veel beter zijn moest dit allemaal automatisch kunnen.Zonder dat men daar moet op letten.

Zou dit bij de V4 decoders ook zo zijn dat de inwendige klok niet gsynchroniseerd wordt

en is dit alleen bij de V3 het geval ?

Weet iemand dat ?

Ik weet het infeite niet,maarik heb er infeite nog nooit op gelet omdat ik er nooit last heb mee onder vonden tijdens bijvoorbeeld het opnemen.Maar het zou inderdaad toch handig zijn.

Reageer