Skip to main content
Goede middag,

Wij hadden graag meer info gekregen over Belgacom TV, daar we reeds klant zijn bij Belgacom voor Telefonie, Mobiel en Internet.

We hebben ook al contact gehad met de locale winkel in Aarschot.

Maar daar onze situatie een beetje complex is (4PC's en 3 TV's) hadden we graag een technicus ter plaatse gehad om met hem/haar de mogelijkheden te bespreken.

Alsook wat mogelijk is en wat niet en wat het kostenplaatje dan zal zijn.

Mvg,

Laenens-Van Doren

alain.laenens@skynet.be

Tel 016/571485

beste

ik zou beginnen met http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow eens te kijken hoeveel tv's je kan aansluiten op jouw adres

mvg

Beste,

Daar heb ik al gekeken en dat was ok, zie hieronder.

Product Belgacom TV
Lijnnummer 016571485
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd

2

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

dus max download 20 Mbps.

dus een confort abonnement zou het best zijn (goedkoopst) anders kan je ook kieren voor favorite

Zie => http://belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_internet_access_withvoice.page?

oké, dus in principe zijn 3 tv's mogelijk waarvan 2 hd, je zal dus wellicht een 20/2 profiel krijgen (of hebben)

aan elke tv moet er wel een decoder staan, van modem moet je naar de tv met ethernetkabel lopen. er zijn echter ook draadloze oplossingen, deze dien je dan wel aan te kopen. je hebt de RUCKUS oplossing, dit is zuiver draadloos, en dan de DEVOLO’S of PLC’s. deze toestellen versturen alle data via het intern electriciteitsnetwerk.

voor verdere info verwijs ik je door naar de klantendienst, of er een technieker kan langskomen om de situatie te bespreken weet ik niet

mvg

Beste,

Ik had deze middag naar Belgacom gebeld en daar had men mij gezegd hier een bericht achter te laten om met iemand in contact te komen (Technikus) die dan met ons een afspraak zou maken.

Is dit dan niet de juiste weg ?

Misschien kan u hier even uw situatie schetsen?

Waar staat de modem, zijn er overal ethernetkabels voorzien tot aan de PC's / TV's?

Indien er geen ethernetkabels liggen tot op deze plaatsen, is er een mogelijkheid om deze alsnog te plaatsen of wens je een 'draadloze' oplossing?

Beste axs,

Dat is nu net het probleem, om dat ganse hier te schetsen.

Wij zijn een gezin met 6 leden en de TV's en PC's staan over het ganse huis verspreid. Zowel op het gelijkvloers als op de eerste verdieping. Dat is dus de reden waarom ik naar de locale Belgacom winkel ben gegaan en ook naar Belgacom heb gebeld dat er eesn een technieker zou kunnen langskomen om met ons de situtatie te bespreken.

Het zou mogelijk zijn via deze site heeft men mij bij Belgacom verzekerd, vandaar ook mijn bericht hier.

Mvg,

Als je drie tv 's moet bedienen zal het best zijn via ruckus.

> ruckus2 adapter > decoder1-TV1

BBOX2_Modem_(Poort TV1 of TV2) > ruckus1 AP > ruckus3 adapter > decoder2-TV2

> ruckus4 adapter > decoder3-TV3

Voor je PC's als die uitgerust zijn met wifi dan kunnen ze werken via de wifi van de BBOX2

Is de afstand te groot dan heeft devolo ook nog een oplossing en kan je zelf de pc aansluiten via netwerkkabel.

• • Wireless Wifi: internal 2,4 GHz antennas (Wireless Standard IEEE 802.11b,g,n)
  • • Drie Ethernetpoorten (3x RJ45)

beste

of het hier de aangewezen plaats is om afspraak te maken met techniekers weet ik niet zenne, ik weet uberhaupt niet of belgacom techniekers stuurt om de situatie te bekijken, maar verdere info kan je ongetwijfeld bekomen via privé bericht aan Eva van Belgacom

Eva van Belgacom

Een vraag? Een probleem? Eva is er om u te helpen!

• http://nl.community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow

mvg

Beste xenne,

Ik denk dat dat die mevrouw aan de telefoon ook bedoeld heeft. Ik heb mijn vraag nu daar ook gepost. Heel hartelijk bedankt voor de tip en me op weg te helpen naar de beste oplossing. En sorry dat ik hier het forum mee belast heb.

Nogmaals dank aan al die geantwoord hebben, tips waren zeker nuttig.

Mvg,

Alain

Kan je dan ook eens posten wat ze voorstellen als oplossing als het zo ver is, altijd interessant om te weten en dan ik eens verglijken met de oplossing die ik voorgesteld heb hé.

mvg,

Hallo ricy,

Komt voor elkaar, als ik van hun iets meer verneem. Kan dus misschien wel ff duren. Knipogen

Reageer