IMAP - verzonden mails gaan niet naar map 'verzonden mails' bij gebruik van Apple Mail

  • 31 July 2012
  • 3 reacties
  • 3388 Bekeken

Ik werk met de Mail applicatie van Apple. Beste oplossing voor mailgebruik op verschillende toestellen is uiteraard IMAP. Echter, bij verzenden van een email komt deze niet in de map 'sent items' bij gebruik van Apple Mail. Alle instellingen zijn goed ('store sent messages on server' en 'use this mailbox for sent items'). Probleem aldus Apple zelf en aldus verscheidene fora zou zijn dat het IDP (Intrusion, Detection & Prevention) systeem van Belgacom te streng zou zijn voor gebruik van IMAP door Mail. Hierdoor zou de applicatie geen mails mogen wegschrijven in de correcte map, laat staan een nieuwe map aanmaken.

Met mailclient Thunderbird is dit geen probleem, omdat die vermoedelijk een ander protocol of encryptie gebruikt.

Ik zou dus gewoon Thunderbird kunnen gebruiken ipv Mail. Maar ik wil absoluut Mail gebruiken; dit doe ik nu tijdelijk met een 'rule' (ik zet mezelf in BCC bij elke uitgaande mail + alle binnenkomende mails met mezelf als verzender worden verplaatst naar 'sent items'). Maar dit is een tijdelijke oplossing. Dit zou gewoon moeten werken.

Als ik hierover met de Belgacom klantendienst bel, dan weet geen mens waar ik het over heb en kun je niemand aan de lijn krijgen die begrijpt wat het probeem is.

Simpel gesteld of samenvatting: Ik wil Mail (email client van Apple) gebruiken met IMAP en ik wil dat verzonden mails in mijn map 'verzonden mails' terchtkomen. Dit lijkt me niet veel gevraagd (we zijn het jaar 2012!), maar lijkt niet te kunnen.

Weet iemand hier raad mee? Nog iemand met hetzelfde probleem?

alle advies/input is welkom

3 reacties

Probleem opgelost. Belgacom Skynet blijkt niet compatibel te zijn met Apple's 'Mail' emailclient. Mail wordt niet 100% ondersteund en/of krijgt niet volledig toegang om mail en/of mappen op de IMAP server weg te schrijven. Verzonden emails konden dus niet gekopieerd worden in de daarvoor voorziene 'sent' map.

Gezien de vele problemen die ik heb met Skynet en het gebrek aan support hierbij, heb ik de knoop maar doorgehakt. Ik ben veranderd van ESP (email service provider). Alles werkt nu prima zoals het hoort. Probleem opgelost dus.
Dat is dan goed nieuws als het terug werkt,

groetjes, Elsa
Reputatie 3
Badge +2
Bij mij op mijn ipad werkt de imap ook niet. Bij de meeste mails die op de ipad binnenkomen staat: " dit bericht heeft geen inhoud" . Wanneer ik pop gebruikt is het geen probleem.

Heb al aan Eva gevraagd om dit te laten nazien. Gisteren nog eens geprobeerd maar nog altijd hetzelfde. Ik heb via de webmail van skynet een doorstuur adres ingegeven, mijn gmail adres en dit is geen probleem met

imap.

Er zijn hier nog mensen die imap problemen hebben, wordt tijd dat dit eens opgelost geraakt.

Reageer