Ik wil mijn oude Belgacom tv menu terug ...

  • 9 February 2014
  • 4 reacties
  • 737 Bekeken


Sinds deze week het nieuwe menu geïnstalleerd werd, erger ik mij dagelijks aan die geweldige 'verbeteringen', waar ik helemaal niet om gevraagd heb. Is dit deftig getest vooraleer het in productie werd gezet? De huidige versie: Sigma_3.0.9.154



Een greep uit het dagelijkse gebruik:

- bij het programmeren van een opname die je via de zoek functie vond, volgt er geen bevestiging

- eenzelfde programma staat meermaals in de lijst van geplande opnames (zelfde dag/uur/zender)

- poging tot wissen = foutmelding! Cancel OCIERROR2

- foto's die nu verschijnen linksboven aan de opnamelijst, zijn van het vorige programma ipv het geselecteerde

- eigen lijst van zenders is weg en ook niet meer mogelijk volgens de Belgacom helpdesk

- de mogelijkheid om de teletekst 'doorschijnend' te maken is weg?

- wijzigen zender + info-knop = informatie vd vorige zender

- aanpassen opnametijd van een reeds geplande opname is onmogelijk, want de enige keuze die je krijgt is annuleer en niet bevestig

- aanpassen opnametijd tijdens de programmatie: minutes ipv minuten

- decoder uitzetten & terug aan = wel geluid, geen beeld

- na het bekijken van een opname, moet je terug via het hoofdmenu rond om de opname te wissen?

- in de lijst geplande opnames is het helemaal niet duidelijk voor welke serie nu opnames gepland zijn en voor welke niet

- alles gaat super traag



Ik hoop dat u kunt begrijpen dat de meerwaarde van het nieuwe systeem mij volledig ontgaat. De vorige versie voldeed volledig aan onze noden. Gelieve mij te laten weten hoe ik deze terug kan krijgen. Ik wacht ondertussen af of de geplande opnames effectief zullen opgenomen worden, en of dit dan 1 keer of 4 keer zal zijn ...

4 reacties


Sinds de nieuwe software van in nov 2013, is het één probleem aan een stuk met de V3 en V3b decoder:



Reageert op alles heel traag.

Geplande opnames verdwijnen of komen dubbel en zelfs meer voor in de lijst.

Opnemen op de server kan niet meer vanuit de decoder menu, enkel via de pc.

Conflicten worden niet gemeld maar moet jezelf bekijken in het conflictenmenu..

Decoder reboot soms ineens een paar keer vanzelf, ook tijdens het opnemen van een programma



@Els,

is dit een V3 decoder of een V3b decoder waarover je spreekt want als het een V3 decoder is dan hebben ze beiden dezelfde software

gewoon om zeker te zijn e ook sommige zaken zo duidelijker worden voor andere lezers want de V3 reageert blijkbaar nog anders dan de V3b


DECODER V3





DECODER V3b
Reputatie 7
Badge +1


Vorige en zelfs oudere softwareversies konden ze wel terugzetten bij de V4 (via Eva) verleden jaar, toen daar met SW Charles2 heel wat problemen waren. Je mocht toen alleen geen Factory Reset van de decoder meer doen, om niet terug om de nieuwe SW gezet te worden. De V4 werkt sedert de vorige en laatste versie behoorlijk goed. Zd zouden beter stilaan al die V3 V3b decoders uit omloop nemen, of nog beter (en allicht goedkoper), die mensen op de oude nog goed werkende software laten staan en er niet meer aan prutsen...(er met hun fikken afblijven bedoel ik...). vernieuwen is helaas niet altijd verbeteren (ook niet in de politiek, maar dat is mijn eigen mening en val buiten deze topic).


Hierbij geef ik de procedure die trouwens iemand anders al een tijd geleden gepost heeft om aan een V5 te geraken.




.

Je kan ook (dat zei de TD) een nieuwe aanvragen (v5) als tweede decoder in BGC center (huren dus)

en eventueel de dag nadien je oude (v3 ofzo) binnenleveren.



► http://community.belgacom.be/comment/136530" rel="nofollow


@ Ken : ik heb in mijn reactie nooit over dubbele zenders gesproken. Ik heb steeds over dubbele programmatie en dubbele opnames gesproken.
Voor een facr heb ik bevoorbeeld 16 programma geprogrammeerd staan en na een facr heb ik er 31 in de lijst staan. Dan staan er dus plots dubbel en driedubbel in de lijst.

Reageer