ik kan mijn opnames niet bekijken

  • 11 September 2011
  • 10 reacties
  • 2106 Bekeken

Donderdag 8 sept was ik naar een opname van Grey's Anatomy aan het kijken, en ineens blokkeerde het beeld. Ik kon niet verder kijken, dus ik druk op de 'PVR'knop, selecteer Grey's An. opnieuw, maar als ik doorspoel slaat het tilt, ik kan het niet meer doen stoppen, spoelt door tot op het einde. Met een paar andere opnames hetzelfde liedje, andere opnames kon ik dan weer wel bekijken. Kreeg de melding 'Even geduld' en 'Deze service is momenteel niet beschikbaar'. De volgende ochtend bel ik naar de helpdesk, ik kreeg de vraag om de decoder en modem uit te trekken, en omdat ik moest gaan werken zouden ze om 16h30 terug bellen, wat niet gebeurde. Maar ik kon nu naar de aflevering van Grey kijken, dus ik liet het maar zo. Echter 's avonds hadden we hetzelfde probleem, dus ik bel terug, deze dame zei me dat ze iets ging nakijken en ze zou me binnen het kwartier terug bellen, toen ik zei dat ze om 16h30 ook niet terug gebeld hadden beloofde ze dat zij zeker terug zou bellen. Niet dus. Na een half uur bel ik dan maar weer zelf terug, ach ja, normaal zou ze me terug bellen, sorry, en ze verbond me door met een jongeman van de TD, die beweerde dat het probleem lag aan overbelasting of zo van de server in onze regio, we zouden idd 'even geduld' moeten hebben, dat even kon wel lang duren. Ok, niets aan te doen, en de volgende dag was alles opgelost.

Maar vandaag zelfde probleem, ik kijk naar een film die over 8 dagen van de schijf verdwijnt, na 26' blokkeert het beeld, zelfde liedje, decoder en co uitgetrokken, ingestoken, niet opgelost, gebeld. Deze keer een hele andere uitleg, het ligt absoluut niet aan overbelasting, ook niet aan onze lijn, ze ging het probleem doorgeven en zou morgen of overmorgen terugbellen, ik ben benieuwd.

Heeft iemand anders dit probleem ook al aan de hand gehad? Of zijn ze ons aan het lijntje aan het houden omdat we geklaagd hebben voor onze te hoge factuur voor gratis Belgacom TV dat toch niet zo gratis bleek te zijn?



10 reacties

dat zijn zo'n beetje de frustraties met netwerkopnames, ik heb er ooit eens een topic voor aangemaakt:
https:///posts/341ca4832f


ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd vrij weinig last van heb

ik vermoed toch dat deze frustraties te maken hebben met overlast van de server, maar zeker ben ik dat niet, want als het dat was was het wellicht makkelijk oplosbaar - 't is in ieder geval een hardnekkig probleem waar belgacom al een hele tijd mee sukkelt. verder is dit systeem van opnemen op het netwerk natuurlijk subliem, alleen jammer van deze kinderziekte

mvg
Ik heb net hetzelfde probleem. Heel frustrerend. Gisteren heb ik wel 10x geprobeerd van het programma terug op te starten maar zonder resultaat.

Ik heb vandaag deze vraag hier net ook gesteld.

Als dit probleem zich blijft voor doen stappen wij over naar de concurrentie.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteravond inderdaad weer problemen met de server. Opname tijdelijk niet beschikbaar. Eerst nà 23.00 uur ging het weer. Dat probleem van simonneke had ik ook; ineens hing het toch, maar ik verloor ook de complete controle over de opname, die bleef maar doorspoelen. Geen enkele knop werkte of eerst met een zeer verlate reactie. Ook de digital TV knop hielp niet. Zoals ik zei, eerst later op de avond ging het terug. Ik ben nog wel nooit iets definitief verloren.

Ik hoop inderdaad dat ze daar een oplossing voor vinden en voldoende capaciteit voorzien..Het valt op dat het bijna altijd in primetime is. Overbelasting van het netwerk ? ik vraag het me af. Ook een 30Mbps profiel schijnt niet te helpen. Het is bij mij wel altijd met HD opnames. De enkele SD-opnames gingen wél.
Ondervindt zelfde probleem, sommige opnames blijven permanent fout geven na "Even geduld":
"deze service is tijdelijk niet beschikbaar"...
Tijdelijk is ondertussen ruim een week...

Graag oplossing of antwoord hoe ik opname toch kan bekijken..........
beste sinjoor71

lijnprofiel is in deze van totaal geen belang lijkt me, uiteindelijk is die stream niet zwaarder dan gewoon tv kijken.

maar misschien dat de server het aantal weergaveverzoeken niet kan trekken in primetime? het was beetje te verwachten dat die probleem groter zou worden na september, er wordt veel meer tv gekeken nu alle series terug opstart zijn. anderzijds is het wel vreemd dat dit probleem al zolang aansleept, want tekort aan capaciteit zou toch makkelijk op te vangen moeten zijn......

mvg
En het is weer van dat Roepen

Ik heb vanavond 1 programma kunnen afkijken dat gisteren volledig tilt sloeg.

Ik wil een ander programma opzetten en het is weer van dat!

Is hier dan echt niets aan te doen??
Jep, hier hetzelfde. Ik was om te briesen, dus ik bel terug naar Belgacom, krijg ik het heuglijke nieuws dat dit probleem waarschijnlijk met de nieuwe software opgelost zal zijn.

Op mijn vraag of wij daar iets voor moeten doen of dat dat automatisch gebeurd krijg ik als antwoord dat ik dan met de klantendienst zal moeten bellen en dat er dan een technieker zal langskomen.

Op mijn volgende vraag, of dat dat dan gratis is is het antwoord natuurlijk 'Nee, de technieker zal vergoed moeten worden'. Kan dus niet, dit is iets dat aan Belgacom ligt, niet aan ons, dus Belgacom moet die technieker vergoeden. En dan het volgende GOEDE nieuws: onze streek is blijkbaar 1 oktober 2012 aan de beurt om dit wonder mee te maken, nog een heel jaar die miserie.

Telenet, here I come, I think!!!!
ben dus niet alleen...kga me toch es verdiepen in de informatie van de concurrentie!

Reputatie 2
Badge +1
Voor nieuwe software dient in ieder geval geen technieker langs te komen!

Verder als je zou overgeschakeld worden op VDSL2, kan dat wel het geval zijn.
Ja, sorry, het gaat dus idd over die VDSL2, juist is juist.

Reageer