ik ben reeds enkele jaren klant bij NORTON antivirus voor mijn PC.....ik betaalde via domiciliering elk jaar 39,99 € .
Een jaar geleden stelde ik vast dat mijn pc veel fouten vertoonde en niet meer functioneerde zoals het moet, ondanks het feit dat ik reeds jaren een antivirus van Norton
betaalde......Toen ik naar de programma's ging kijken ,stond er géén "NORTON" meer vermeld ondanks ik altijd betaalde,(Norton nam het geld van mijn rekening)
Ik nam direct contact op met NORTON en men verzekerde me dat ze het direct gingen oplossen.
Inderdaad s'anderendaags liep alles weer vlot......
Maar een half jaar nadien nam NORTON een som van 64,99 € nog eens van mijn bankrekening, en even later nog eens 9,99 €,terwijl ik reeds mijn jaarlijkse betaling van 39,99€
OOK nog zag verdwijnen van mijn rekenening ! en dit duurt reeds sedert 2,5 jaar
ik belde naar Norton en die zegden dat ik die bijkomende diensten had aangevraagd,......!!!
Ik betaalde zelfs voor 3 abonnementen(waarvan ze zegden dat ik die besteld had !!!)
Ze konden me geen enkel bewijs voorleggen dat ik dit allemaal besteld had ! (ik ben alleenwonend)
Nadat mijn boekhouder een brief aan hen had doorgestuurd om deze praktijken aan te klagen,schreven ze een mail dat ze reeds een som geld hadden gestort op mijn bankrekening.
Natuurlijk kreeg ik dat geld niet,het was weer gelogen
Hoe kan ik mijn centen terugkrijgen???
Wie kan me helpen?
Niena
Bladzijde 1 / 1
Ik vrees dat het via de gerechtelijke weg zal moeten gebeuren om uw geld terug te krijgen en in afwachting zou ik als ik u was die domiciliëring blokkeren, dat kan normaal met uw PC banking doen, zo zal Norton geen geld meer van uw rekening halen tenzij die betaling via uw kredietkaart gebeurt.
Het is volstrekt onnodig te betalen voor virusjagers en overige protectie. Ikzelf gebruik al jaren de geïntegreerde bescherming van Windows (voor versie 10 is dit Windows Defender), aangevuld met de gratis versie van Malwarebytes.
Domiciliering daar heb ik een hekel aan, zelf op sommige abonnementen krijg je korting als je domiciliering neemt, maar dan nog liever geen korting. Ik heb ook Norton maar ik betaal zeker niet via domiciliering, al kan ik alleen maar voor mijn eigen spreken natuurlijk want ieder doet er uiteraard zijn zin mee.
Dit terzijde, maar de oplossing voor niena haar probleem werd door Alexander al gegeven.
Dit terzijde, maar de oplossing voor niena haar probleem werd door Alexander al gegeven.
Hallo,
dit is een ontzettend vervelende en frustrerende situatie. Ik denk dat dit enkel gerechtelijk kan opgelost worden. Je kan ook altijd eens bij Test-Aankoop aankloppen. Zij hebben ongeacht of je nu een abonnement hebt of niet juristen in dienst die je gratis verder helpen.
Uit eigen ervaring weet ik dat Norton geen goed anti-virus programma is. Het veroorzaakt veel pc-problemen en laat regelmatig gekende virussen door.
Daarom ben ik overgestapt naar AVG Free en ben nog nooit zo tevreden geweest. Dit programma kost je niets en is zeer sterk. Hij is zelfs zeer up to date en als je wenst kan je hem tegen betaling verder uitbreiden.
Ik wens je heel veel succes en hopelijk wordt dit snel opgelost.
dit is een ontzettend vervelende en frustrerende situatie. Ik denk dat dit enkel gerechtelijk kan opgelost worden. Je kan ook altijd eens bij Test-Aankoop aankloppen. Zij hebben ongeacht of je nu een abonnement hebt of niet juristen in dienst die je gratis verder helpen.
Uit eigen ervaring weet ik dat Norton geen goed anti-virus programma is. Het veroorzaakt veel pc-problemen en laat regelmatig gekende virussen door.
Daarom ben ik overgestapt naar AVG Free en ben nog nooit zo tevreden geweest. Dit programma kost je niets en is zeer sterk. Hij is zelfs zeer up to date en als je wenst kan je hem tegen betaling verder uitbreiden.
Ik wens je heel veel succes en hopelijk wordt dit snel opgelost.
Ik gebruik al jaren lang Norton en nog nooit problemen mee gehad en ook nog niet met virussen en ik heb indertijd zelf meegedaan aan testen van virussen dus ik moest de mees onmogelijke bestanden binnenhalen en programma's installeren van verdachte sites en ik kan un verzekeren dat Norton er zeker niet als de slechtste uit kwam;
Dus dan moet ik concluderen dat je wel veel pech gehad hebt dan ofwel spreek je van veel jaren terug waar Norton nogal zwak uit de hoek kwam tenopzichte van anderen en onder ander omdat hij de pc nogal vertraagde !
Maar we gaan nu wel volledig off-topic en heeft niks met TS zijn probleem te maken !
Dus dan moet ik concluderen dat je wel veel pech gehad hebt dan ofwel spreek je van veel jaren terug waar Norton nogal zwak uit de hoek kwam tenopzichte van anderen en onder ander omdat hij de pc nogal vertraagde !
Maar we gaan nu wel volledig off-topic en heeft niks met TS zijn probleem te maken !
alhoewel dit het probleem van TS niet oplost .. Windows Defender is zo lek als een zeef ... in vergelijkende studies van PC bescherming is het zooo archi-slecht dat men het meestal zelfs niet meer opneemt in de vergelijkingen ..
TS moet eens nagaan aan WIE de Norton betalingen gedaan zijn ... mijn vermoeden is dat er een "onderschepper" tussen zit ttz ingegaan op een "valse" aanmaning tot betaling ... eventueel de Computer crime unit van de Politie inlichten of de Europese bescherming van de consumenten ... om zeker te zijn.
Dus dan moet ik concluderen dat je wel veel pech gehad hebt dan ofwel spreek je van veel jaren terug waar Norton nogal zwak uit de hoek kwam tenopzichte van anderen en onder ander omdat hij de pc nogal vertraagde !
Maar we gaan nu wel volledig off-topic en heeft niks met TS zijn probleem te maken !
Ik denk niet dat dit off-topic is aangezien de info die ik vrij gedeeld heb misschien in de toekomst nuttig kan zijn. Excuseer mij als mijn mening verkeerd overkwam.
Ik heb ook laten weten dat je gratis bij test-aankoop juristen terecht kan. Aangezien dat gerechtskosten zeer hoog kunnen oplopen is extra info inwinnen bij gespecialiseerde mensen geen onnodige luxe denk ik.
Ik denk dat het aan Niena is om uit te maken wat voor haar nuttig is en niet. Wij zijn hier niet om haar ons mening op te dringen.
Het enige wat wij kunnen doen is advies geven en uiteindelijk is het aan haar om een beslissing te nemen.
Aan Niena:
Ik hoop echt dat je zo snel mogelijk deze situatie kunt oplossen. Veel succes!!
Neen ik bedoel dat we hier bezig zijn over hoe goed of hoe slecht dat Norton of andere virus programma's zijn maar dat het topic probleem daar niet over gaat , en ik dus evenzeer niet on topic bezig was , maat de rest is natuurlijk on-topic dat is toch evident.
Ik ben nochtans zeer tolerant over al dan niet on topic zijn, maar ik lees hier dikwijls we zijn weer niet on topic bezig en krijg ik het zelf op mijn donder voor een keer ik het nu eens zeg ipv een ander, maar geen probleem hoor ik kan er tegen en heb geen lange tenen ;)
Als het inderdaad maar vlug in orde komt voor niena dat zal het belangrijkste zijn en niet of een virus programma al dan niet goed werkt!
Ik ben nochtans zeer tolerant over al dan niet on topic zijn, maar ik lees hier dikwijls we zijn weer niet on topic bezig en krijg ik het zelf op mijn donder voor een keer ik het nu eens zeg ipv een ander, maar geen probleem hoor ik kan er tegen en heb geen lange tenen ;)
Als het inderdaad maar vlug in orde komt voor niena dat zal het belangrijkste zijn en niet of een virus programma al dan niet goed werkt!
Elsa, je hebt geen lange tenen meer, ik kan het geloven, die zijn afgesleten van de ouderdom. 😉
Als je het maar weet, die hebben ondertussen al wat meegemaakt in al die tijd dat ik op dat aardbolletje rondloop 😉
@niena,
Hou ons in ieder geval hier op de hoogte van het verder verloop, het is tenslotte interessant om weten
en zeker voor mensen die mss ooit in het zelfde sukkelstraatje terecht komen.
Nog een rustige zondagavond en een rustige nacht verder,
Elsa
Hou ons in ieder geval hier op de hoogte van het verder verloop, het is tenslotte interessant om weten
en zeker voor mensen die mss ooit in het zelfde sukkelstraatje terecht komen.
Nog een rustige zondagavond en een rustige nacht verder,
Elsa
Dus dan moet ik concluderen dat je wel veel pech gehad hebt dan ofwel spreek je van veel jaren terug waar Norton nogal zwak uit de hoek kwam tenopzichte van anderen en onder ander omdat hij de pc nogal vertraagde !
Maar we gaan nu wel volledig off-topic en heeft niks met TS zijn probleem te maken !
Om toch verder off topic te gaan 🙂 ,hier ook al jaren Norton gebruiker en nog nooit problemen mee gehad. Ik vind dit echt een uitstekend programma. Vroeger vertraagde het idd je pc maarnu merk ik daar totaal niets meer van, het is zelfs een vd betere geworden daarin/het belast je pc niet veel.
Klopt. Al de testen wijzen dit uit. Het is trouwens niet goed om twee anti-virus programma's naast elkaar te draaien,onnodige belastingvoor je pc + kan conflicten opleveren.
100 % met je akkoord Frederik en heb nog geen minuut spijt gehad dat ik Norton gekozen heb.
Akkoord dat het niet gratis maar ik vind het zijn geldt waard al zullen de meningen heel zeker verschillen zoals het altijd zal zijn ;)
NB: in gebruik nu "Norton security met backup"
Akkoord dat het niet gratis maar ik vind het zijn geldt waard al zullen de meningen heel zeker verschillen zoals het altijd zal zijn ;)
NB: in gebruik nu "Norton security met backup"
@niena,
heb je nooit geregeerd op een e-mail van NORTON die er uit ziet als een officieel van NORTON maar uiteindelijk een phishing mail is.
Ik heb er zo al enige ontvangen, maar die komen bij mij in de spam mail terecht.
heb je nooit geregeerd op een e-mail van NORTON die er uit ziet als een officieel van NORTON maar uiteindelijk een phishing mail is.
Ik heb er zo al enige ontvangen, maar die komen bij mij in de spam mail terecht.
Een optie is ook het Norton Packet bij Proximus bestellen, ben je zeker dat je altijd aan de juiste persoon betaalt 😉
Ik gebruik al jaren AVG Free en nooit problemen gehad en die staat jaarlijks in de top 3 van beste anti virus programma's.
Het is niet de fout van PX dat je plots meer moet betalen voor Norton je mag niet de baksteen smijten naar PX. Zal zoals ze het zeggen phishing mail zijn.
Maar even tussendoor mensen die maandelijks 5 euro met huur betalen bij PX voor Norton zijn domme mensen. 12 * 5 = 60 euro kost het hun. Koop je het antivirus programma ben je 2/3 goedkoper met 1 pc, neem je zelf 5 pc's is nog altijd 50% goedkoper.
http://www.goedkoopsteantivirus.be/brands/nortonsecurity
Zelf deze is 45% goedkoper en is de zwaarste bij Norton http://www.goedkoopsteantivirus.be/products/norton-security-premium-backup-25-gb-10-devices-1-year
En wat is het verschil als je nu huur bij PX of Norton koopt, niets doen alle twee hetzelfde.
Realistische prijs is 2 euro per maand PX. Maar jullie verliezen dan 2/3 winst maar jullie zijn dan eerlijk en melken dan de klant niet uit.
Het is niet de fout van PX dat je plots meer moet betalen voor Norton je mag niet de baksteen smijten naar PX. Zal zoals ze het zeggen phishing mail zijn.
Maar even tussendoor mensen die maandelijks 5 euro met huur betalen bij PX voor Norton zijn domme mensen. 12 * 5 = 60 euro kost het hun. Koop je het antivirus programma ben je 2/3 goedkoper met 1 pc, neem je zelf 5 pc's is nog altijd 50% goedkoper.
http://www.goedkoopsteantivirus.be/brands/nortonsecurity
Zelf deze is 45% goedkoper en is de zwaarste bij Norton http://www.goedkoopsteantivirus.be/products/norton-security-premium-backup-25-gb-10-devices-1-year
En wat is het verschil als je nu huur bij PX of Norton koopt, niets doen alle twee hetzelfde.
Realistische prijs is 2 euro per maand PX. Maar jullie verliezen dan 2/3 winst maar jullie zijn dan eerlijk en melken dan de klant niet uit.
Je betaalt natuurlijk wel ook een beetje voor de support, ik betaal liever 5€ wetende dat als ik problemen heb ergens makkelijk kan aankloppen, ook alles op 1 factuur is me die 3€ die ik bespaar waard, geen zorgen dat je elk jaar opnieuw moet aankopen etc... Er zijn ook voordelen aan verbonden, deze mag je bij een keuze ook niet uit het oog verliezen. Ik vind bv online alles goedkoper als bij bv CoolBlue, toch kies ik meestal voor hun om iets aan te kopen, niet voor de prijs maar wel voor de na-service. Ik denk dat dit wel een van de sterke troeven van Proximus is. 😛
Op dat gebied heb ik wel al jaren lang ervaring en ik heb altijd heel goede support gekregen bij Norton.
Maar ik zou toch niet het support van Prox vergelijken met dit van CoolBlue als je al jaren lang de klachten op het internet (forums, twitter, Facebook enz...) volgt dan ga je wel begrijpen wat ik bedoel 😉
Maar ik zou toch niet het support van Prox vergelijken met dit van CoolBlue als je al jaren lang de klachten op het internet (forums, twitter, Facebook enz...) volgt dan ga je wel begrijpen wat ik bedoel 😉
De klachtenregen die aan Proximus toegewezen wordt is dan ook niet altijd terecht, mensen verwachten van een internetprovider dat ze ook hun interne netwerkafstellingen etc gaan doen. Het komt er een beetje op neer dat je bv Electrabel, Luminus etc gaat beklagen als je stopcontact in je huis niet werkt, Luminus komt ook niet gratis aan huis om stopcontacten te vervangen, als deze iets merken dat er iets scheelt aan je interne bekabeling sluiten ze je zelfs af totdat dit opgelost is.
Mensen verwachten van Proximus soms service terwijl ze gewoon een Internet, TV etc Provider zijn, ik denk dat je minder info vind op site's van Electrabel bv hoe je bv een stopcontact kunt maken.
Proximus doet hun best om eigenlijk support te geven op dingen die ze eigenlijk niet hoeven te doen, dagelijks kom ik mensen tegen die geschokt zijn als ik hun de forfait reparatiekost aanreken omdat hun interne bekabeling van hun huis versleten is bv. en ik deze indien mogelijk vervang. Sorry, Proximus is een leverancier, als je interne problemen hebt en je kent er niets vanaf zal Proximus zelf het proberen op te lossen daar het mogelijk is op een interventie anders zullen ze je advies geven een IT/ICT/Elektricien te zoeken om je intern probleem op te lossen.
Als je in die lijn gaat kijken heb ik nog nooit gehoord dat iemand van Luminus, Elektrabel etc een stopcontact gaat vervangen in een huis, deze sturen je naar je elektricien door.
Niemand klaagt hierover.
Over Proximus klagen ze dan wel terwijl ze juist meer doen als ze eigenlijk verplicht zijn !!! Zo zijn een heel deel klachten ongegrond en werkelijk absurt, al dat beklag over functies die niet in de modems van Proximus zitten etc, haal er een IT'er op je eigen kosten bij en laat deze een router zetten, Probleem opgelost !!!
Ik moet ook naar de garage om mijn auto te laten onderhouden omdat ik dit niet zelf kan!!!
Mensen verwachten van Proximus soms service terwijl ze gewoon een Internet, TV etc Provider zijn, ik denk dat je minder info vind op site's van Electrabel bv hoe je bv een stopcontact kunt maken.
Proximus doet hun best om eigenlijk support te geven op dingen die ze eigenlijk niet hoeven te doen, dagelijks kom ik mensen tegen die geschokt zijn als ik hun de forfait reparatiekost aanreken omdat hun interne bekabeling van hun huis versleten is bv. en ik deze indien mogelijk vervang. Sorry, Proximus is een leverancier, als je interne problemen hebt en je kent er niets vanaf zal Proximus zelf het proberen op te lossen daar het mogelijk is op een interventie anders zullen ze je advies geven een IT/ICT/Elektricien te zoeken om je intern probleem op te lossen.
Als je in die lijn gaat kijken heb ik nog nooit gehoord dat iemand van Luminus, Elektrabel etc een stopcontact gaat vervangen in een huis, deze sturen je naar je elektricien door.
Niemand klaagt hierover.
Over Proximus klagen ze dan wel terwijl ze juist meer doen als ze eigenlijk verplicht zijn !!! Zo zijn een heel deel klachten ongegrond en werkelijk absurt, al dat beklag over functies die niet in de modems van Proximus zitten etc, haal er een IT'er op je eigen kosten bij en laat deze een router zetten, Probleem opgelost !!!
Ik moet ook naar de garage om mijn auto te laten onderhouden omdat ik dit niet zelf kan!!!
Het gaat hem daar niet over maar wel over zaken waar proximus wel support opgeeft over deze klachten heb ik het uiteraard en zo'n klachten die ik al vele jaren lang lees.
Dit klopt ook longhouse lees ook regelmatig vragen waar PX onschuldig is, Windows 10 enz... Dit is een klacht voor Norton niet voor PX.
Lees ook dat je meer wil betalen voor de support en snap dit ook, Norton geeft ook support met telefoonnummer en met wat ik lees ben je daar 100% geholpen en bij PX sturen je van kasje naar kasje. Dus blijf bij mijn mening waarom meer betalen bij PX voor servies die niet werkt. Daar heb je de specialisten die werken bij Norton en niet bij PX en ze bieden dezelfde servies aan met ondersteuning voor minder geld.
grtt.
Lees ook dat je meer wil betalen voor de support en snap dit ook, Norton geeft ook support met telefoonnummer en met wat ik lees ben je daar 100% geholpen en bij PX sturen je van kasje naar kasje. Dus blijf bij mijn mening waarom meer betalen bij PX voor servies die niet werkt. Daar heb je de specialisten die werken bij Norton en niet bij PX en ze bieden dezelfde servies aan met ondersteuning voor minder geld.
grtt.
De vraag natuurlijk is hoe ver een restseller van Norton in zijn support moet gaan, als je een antivirus koopt in een PC-Winkel bel je ook niet naar de pcwinkel om gespecialiseerde support. Je hebt daarbij nog altijd de support van Norton, daar betaal je ook voor, maar denk dat veel mensen basic vragen hebben en niet de gespesialiseerde... Kan me wel voorstellen dat bij sommige zaken je doorgestuurd word naar Norton zelf...
Ik ben in ieder geval heel content van Norton hun support.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.