Iets nieuws eind April?

  • 21 March 2012
  • 25 reacties
  • 1608 Bekeken

Ik sprak vandaag met de Belgacom helpdesk. Ze wouden mij een extra jaar laten tekenen wat ik niet wou, vermits ik aan het bekijken ben om naar Telenet over te schakelen. Een belangrijke reden is de zwakke prestatie van Belgacom TV: Geen HD televisie (nieuwe geruchten ergens in oktober maar niet bevestigd), geen nieuwe zenders terwijl er bij Telenet er regelmatig bijkomen, geen 2e televisie mogelijk, etc.

Er schijnt volgens de helpdesk heel veel te veranderen bij Belgacom TV eind April, maar ze wou niets zeggen. Ik weet niet wat het verder was, maar het zou iets groot zijn. Kan iemand hier iets verder over vertellen?

TV overal blijkt voorlopig nog gratis verder te gaan na eind maart.


25 reacties

Badge +1
Hallo

Ik weet het niet of er iets spectaculairs komt maar xenne zij hier ook al iets over (hij zij iet van een persconverentie). Zie hier topic waar xenne hier iets over zij. Bent je zeker dat je maar 1 tv kan aansluiten bij jou en geen HD kan bekijken? Hier kan je kijken of dit beschikbaar is. Zoja vindt je hier nog wat info daarover.

mvg
Reputatie 5
Badge +2
Het is te hopen dat het zenderaanbod van Belagcom TV ten goede (= geen zenders die geschrapt of vervangen worden) wordt uitgebreid. Ik zie namelijk Belgacom in staat om (nog meer) klanten richting Telenet te sturen. Zou Belgacom eindelijk door hebben dat ze niet alle geschrapte analoge zenders aanbiedt? Dus geen WDR, CNBC Europe, Life!TV, Actua TV of ERT World?

Anderzijds vermoed ik dat de persconferentie los staat van de mogelijke veranderingen eind april (denk ik toch). Persconferenties vinden meestal plaats op de dag van de lancering van een product of dienst. Als Belgacom dus bijvoorbeeld iets aankondigt, is dat 9 op de 10 gevallen die dag al beschikbaar in de winkels. Tussen de persconferentie en de veranderingen zit 1 maand. Het kan ook zijn dat het zo'n grote veranderingen zijn dat Belgacom ontevreden klanten de kans biedt (enkele weken) om hun contract op te zeggen.

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het enige wat ik zeker weet is dat op 1 april de decoderhuur 1€ opslaat van 6 naar 7€.... ontsnappen kan enkel door er een te kopen voor 199€ (V4) of 99€ V3/V3b? niet zeker want V3 staat afgebeeld). De rest zijn geruchten denk ik. Tong uitsteken
er gaat juist niks veranderen in april. Het is en blijft Belgacom.

Sinjoor72, ben je zeker dat de huur 1€ duurder wordt??? Met welke reden slaan ze dit dan op??
@ Bart, het staat al van begin dit jaar op de factuur dat de decoderhuur opslaat

zie ook opslag huur decoder vanaf 01/04/2012 + €1

het is een geldige redenen op abo tv/pack met tv op te zeggen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Bij Telenet is de decoderhuur 8€ dacht ik.
correct sinjoor72

ik heb nu vandaag mijn tweede factuur van 2012 ontvangen, en de melding van opslag decoder staat er niet meer op. ik vond het bizar dat het er al in januari opstond, blijkbaar wordt dat maar 1x gecommuniceerd. niet vergeten dus dat ge uw abonnement TV/pack met TV kostenloos kunt opzeggen via aangetekende brief tot de laatste dag van de maand volgend op de ontvangst van de 1ste factuur met die nieuwe huurprijs.

mvg
raar, ik had dat nooit opgemerkt dat dit ging opslaan.


Dezelfde decoder, zonder dat belgacom er 1 ding moet voor doen, en dan gewoon 1€ duurder maken. WTF!?
Moet bellens opnieuw opslag krijgen ofzo?
toch raar dat je er weinig over hoort


zucht

Reputatie 4
Badge +1
Op de franstalige forums spreken ze van een persmededeling op 28 maart 2012.

Mogelijke topics zijn :

- Verdwijning van de naam Proximus

- Nieuwe benamingen van de producten

- Snelheid voor iedereen die op 30mbits zit naar 50mbits

- Aankondiging van OnLive bij Belgacom

- ...

We zullen het op woensdag 28 maart weten en het zou op 16 april in voege gaan ...

To be continued ....
Gissen heeft niet veel zin denk ik en dromen zijn bedrog!

We zullen wel zien als het zo ver is wat ze allemaal op tafel zullen gooien, 'k lig er in ieder geval niet wakker van.


groetjes,

Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Samenwerking met Samsung? zie Het Nieuwsblad editie 22-03-2012.
kan iemand dat artikel eens posten, of kort samenvatten? klinkt interessant...

alvast bedankt

btw, zie ook https:///posts/469036b612

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Snelheid voor iedereen die op 30mbits zit naar 50mbits is vlgs. mij het enige dat écht vernieuwend zou zijn. Voor mij hoofdzakelijk interessant voor de uitbreiding van de TV-capaciteit naar 3 TV's (tegelijk kijken en PVR-opnemen op 3 TV's = 6 x 6,5mbits = ca. 39mbits bandbreedte nodig) en mogelijk een hoger bedieningscomfort van de decoder(s). Sneller internet dan weer voor de extreme downloaders, maar dat zal dan wel in een soort "intense XL" abonnement zitten denk ik, tenzij ze alles weer wat naar boven opschuiven bv. start15, comfort25, favorite30, intense50.
Ik vraag me ook af of dit technisch al overal mogelijk is. Je moet nu al op max. 400m van de lokale ROP zitten om het maximum te halen. Het zou dan wél weer leuk zijn voor die mensen die verder zitten tot bv. 1400m en dan toch minstens 30/6 (die zijn al blij met 20/2 denk ik) zouden kunnen halen afhankelijk van hun abonnement. Nu dus
























afstand tot ROPLijnverzwakkingProfiel

<= 400m

< 0,4 dB

30/6

>400m & <=700m

< 0,7 dB

20/2

>700m & <=1000m

< 1,0 dB

16,5/2

>1000m & <=1400m

< 1,4 dB

12/1

Ofwel ROP's bijzetten tot iedereen op max. 400m zit ? maar dat is dan weer een werk van lange adem, terwijl dit een zuiver technische ingreep is.
Dromen mag hé.
.
een versnelheidsverhoging naar 50Mbit zal er natuurlijk wel eens komen, concurrentie is er immers al mee begonnen, maar zij hebben dan ook geen 'factor tv' waar ze zich moeten over bekommeren. maar een snelheidsverhoging dat strookt niet echt met "volledig vernieuwd gamma producten", vind ik. dus ik verwacht wel iets anders

dit gezegd zijnde, als ze internet optrekken naar 50Mbit zal dit voor intense zijn, er zit nu gewoon veel te weinig verschil tussen favorite & intense.

ikzelf zit al paar maanden op 50Mbit testprofiel.

van ROPS bijzetten is geen sprake, wel plaatsen ze VBB's (=vdsl boast box), deze brengen de klanten dichter bij de ROP. verder is er sprake geweest van de vectoringtechnologie om de snelheid in de toekomst op te drijven

mvg
Tsjah sneller internet, wanneer je nog maar 1 TV kan aansluiten waar ik zit. Ze hebben een 2e Belgacom kast naast mijn huis gezet nu bijna een jaar geleden. Blijkbaar gaat die volgens een technieker die in die kast vorige week bezig was geactiveerd worden binnen 2 maanden. Dit wordt tijd. Ik hoop dat ze woord houden.

Verhoging van internet lijkt mij niet echt vernieuwend. Het leek iets speciaal te zijn volgens de helpdesk. Ik had het specifiek over het tekort van zenders. Ze zeiden dat ik het wel binnen een maand zou zien, dus de persconferentie kan kloppen, implementatie op 16/4, dus ongeveer 1 maand.

Als ik bericht van Ambiorix zie, dan komt er onlive bij. Zover ik zie is dat een online game platform dat kan mogelijk jongeren aantrekken. Mijzelf niet echt, niet dat ik oud ben. Misschien probeer ik het wel eens uit. Gewoon voorkeur om mijn tijd anders door te brengen. Mij intereseert film, series en muziek.

Ik hoop echt dat ze nieuwe zenders toevoegen, en de bestaande of nieuwe pakketten interessanter maken. Ik heb zelf movies & entertainment, en neem het nog voor SciFi & Investigation Discovery, terwijl ID hier eigenlijk niet thuishoort. De andere zenders staan nooit op.

Ik heb het vroeger nog gezegd op dit forum: FoxLife zou een zeer goede aanvulling zijn. Ik heb ook ergens gelezen dat HBO naar Nederland komt, wat een grote filmzender is uit de US. Dit zou een opportuniteit voor Belgacom kunnen zijn om echte filmzenders toe te voegen.
De verhoging van het internetvolume is natuurlijk niet spectaculair. Ik zit hier nog altijd maar op ADSL2, zonder HD zenders en geen 2e televisiezender. Toen ik de helpdesk aan de lijn had, leek het toch iets specialer. Ik klaagde aan de telefoon over het te weinig aantal zenders, en dat elke nieuwe zender bij Telenet alleen wordt toegevoegd.

Onlive is precies iets met games. Mogelijk kunnen dan live spelletjes via internet of televisie gespeeld worden. Mogeijk interessant voor jongeren.

Wat mij zou interesseren is meer series, muziek en film. Nu heb ik een entertainment pakket, en dat is ronduit slecht. De enige zenders die ik er van bekijk is SciFi en Investigation Discovery. Een echte filmzender zit er niet bij. Hallmark is nooit vervangen.

Ik hoop dat Fox Life wordt toegevoegd en mogelijk ook HBO die nu ook 3 Nederlandse filmzenders hebben in Nederland. Deze laatste zou een gemakkelijke manier zijn voor Belgacom om filmzenders toe te voegen.

Als je op forums leest, dan voegen Telenet, VOO en Numericable continu zenders bij. Mobistar TV en TV Vlaanderen heb ik niet echt gevolgd, maar die hebben het voordeel dat elke gratis zender op sateliet ook voor hun beschikbaar is.

Hoop ook dat ze het aantal zenders van TV Overal verder aanvullen. Indien ik alle interessante zenders daar kan zien, heb ik geen 2e televisie nodig. Bekijk die gewoon via mijn ipad.
Sorry dacht dat mijn 2e bericht niet was doorgekomen, vandaar mijn 2e commentaar.
Reputatie 6
Badge +1
TV overal word misschien uitgebreid en dan tegen betaling? Nieuwe zenders op Belgacom TV zelf heb ik al lang de hoop op gegeven. We vragen het al heel lang, maar er komt niks. Ben eens benieuwd of ze de nieuwe radio Story FM gaan doorgeven, zal wel weer alleen bij Telenet zijn. Maar waarom zouden we klagen we hebben toch Anne!
Reputatie 7
Badge +1
Wat de zenders van TV Overal bekijkt, dan is dat "huilen me de pet op" ! Geen VMM-zenders, geen SBS zenders, geen nederlandse zenders, geen duitse zenders....
bij kijken naar TV Overal als alternatief voor een extra TV/decoder moet je er wél rekening mee houden dat het van je internetvolume afgaat. Zelfs met een "unlimited" wordt je in praktijk toch op ca. 500 GB gecapt dacht ik. Dus als je er systematisch naar kijkt...
Met op 500 GB gecapt dan bedoel je waarschijnlijk alleen voor TV-Overal en kan je wel unlimited verder surfen of niet ?

groetjes,

Elsa
tv overal zou nog niet betalend worden heeft er hier iemand gepost die contact had met klantendienst

zelfs op unlimited word je in praktijk op 500GB gecapt, dat is niet echt waar want je kan onbeperkt volumeblokken bijkopen aan €0. dus eigenlijk is er geen limiet, ik ken zelfs veel klanten die meerdere TB verzetten. maar het systeem van die blokken aan €0 is wel voor verbetering vatbaar

mvg
Reputatie 5
Badge +2
@William43: Oei, Story FM is een Vlaamse radiozender. Dus Belgacom zal die zeker niet gaan aanbieden: het radioaanbod moet triestig immers blijven voor Belgacom...

Mvg
Badge +1
Haha het radioaanbod moet triestig blijven ;)
zeg, er is wel geen capaciteit meer voor een radio kanaal! Zie dat ze nog 200Kb door een lijn moeten krijgen :p
Een frans HD zender aan 8MB zullen ze er wel door krijgen, want die bits bewegen spoeler :)

Reputatie 7
Badge +1
HD is 6,5 Mbps ondertusen dacht ik, maar dat verandert weinig aan het feit dat het radioaanbod pover is. De bediening is wél wat verbeterd. Voor radio zijn er wel voldoende internetoplossingen vind ik.

Reageer