Skip to main content
Ben op zoek naar een oplossing waarmee ik sporadisch (paar uur gedurende paar weken per jaar) via mijn laptop op het internet kan. (enkel tijdens vakanties - een maandabonnement is dus niet interessant).

Ik zie de oplossing met de USB stick en het "internet daily" abonnement - is dat een oplossing ?

Werkt dat zowel voor Ipad als laptop ? en wat is dan het verschil ?

Wat is de kost ?

ik had voorheen "Pay & Surf" met een USB 3G modem. € 10 voor 4 dagen (200MB) met een geldigheidsduur van 30 dagen en bij verlenging binnnen die 30 dagen werden bonusdagen toegekend maar het voornaamste was dat de geldigheidsduur werd verlengd met één jaar. Dit laatste is weggevallen en daarom ben ik overgestapt naar "Mobile Daily".

Als vaste internetklant van Belgacom betaal ik nu €2 per maand abonnement + €1 per surfdag (van 0 tot 24 uur) en met een limiet van 1 GB/maand. Enerzijds betaal je wel voor de maanden die je niet gebruikt (dus €24/jaar) maar anderzijds heb je we een een aanzienlijk groter volume - 1 GB - en betaal je enkel de dagen die je gebruikt.

Ik vraag me ook af als ik de SIM kaart ook kan gebruiken in een tablet met 3G ingebouwd of met de externe USB modem en bij bij welke besturingssystemen? (Ios, Android, ...) Ik weet wel dat de USB 3G-modem (Huawei - Vodafone) niet kan geïnstalleerd worden op een Ubuntu/Linux systeem!

Groeten

Walter

Reageer