Vraag

Huur decoder opzeggen

  • 19 August 2017
  • 19 reacties
  • 1583 Bekeken

Vorige week ben ik mijn decoder gaan inleveren met het gedacht dat die 8 euro huur van mijn factuur zou afgetrokken worden. Blijkt dit dus niet het geval en is de huur van je decoder in mijn pack inbegrepen.
Niemand in de winkel die mij dat vertelde. Ik ben dus mijn decoder kwijt en mijn rekening blijft hetzelfde.
Straf is dat.

19 reacties

De huur 8€/maand van de eerste decoder zit inbegrepen in de prijs van je TV abonnement.
de eventuele 2de en 3de decoder worden gefactureerd aan 5€/maand.
Maar als je de eerste decoder binnenlevert zou je in principe ook geen TV abonnement meer nodig hebben en kan je die beter opzeggen of begrijp ik je situatie verkeerd?

NB:
Moest er hier geen reactie komen door een proximus medewerker, stuur dan best langs dit Forum, een privébericht aan Het Proximus Team , door op onderstaande link te klikken: 
  https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 6
Badge +3
Die 8€ moet er wel degelijk af.
Je kan immers ook met gekochte decoders kijken of zelfs enkel op laptop.
Inderdaad want mijn vader heeft ook een gekochte decoder.
Daarom dat Bertha best een privébericht stuurt naar de proximus medewerkers die dit zeker wel in orde kunnen brengen, maar mss kan ze dan met een goedkoper abonnement verder als ze geen decoder (proximus TV) nodig heeft?

PS: ik weet nu niet of het hier het geval is, maar:
stel je hebt geen aangekochte maar een eerste decoder aan 8€/maand en een tweede (of eventueel een derde) aan 5€/mnd
En je denkt eigenlijk heb ik met één decoder genoeg en ik zal mijn eerste decoder aan 8€/maand terugsturen, dan gaat er natuurlijk geen 8€/maand af maar enkel de 5€/maand
Badge +4
Vorige week ben ik mijn decoder gaan inleveren met het gedacht dat die 8 euro huur van mijn factuur zou afgetrokken worden. Blijkt dit dus niet het geval en is de huur van je decoder in mijn pack inbegrepen.
Niemand in de winkel die mij dat vertelde. Ik ben dus mijn decoder kwijt en mijn rekening blijft hetzelfde.
Straf is dat.

Heb je dan uw TV volledig opgezegd of heb je nu zelf een aangekochte decoder in de plaats gezet ??
Inderdaad we mankeren details hier, al kunnen de proximus medewerkers natrekken of Bertha TV opgezegd heeft en/ of het om een huurdecoder gaat wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn want anders heeft ze ten onrechte altijd 8€ te veel betaald indien ze een aangekochte decoder had.
Vorige week ben ik mijn decoder gaan inleveren met het gedacht dat die 8 euro huur van mijn factuur zou afgetrokken worden. Blijkt dit dus niet het geval en is de huur van je decoder in mijn pack inbegrepen.
Niemand in de winkel die mij dat vertelde. Ik ben dus mijn decoder kwijt en mijn rekening blijft hetzelfde.
Straf is dat.
Inderdaad we mankeren details hier, al kunnen de proximus medewerkers natrekken of Bertha TV opgezegd heeft en/ of het om een huurdecoder gaat wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn want anders heeft ze ten onrechte altijd 8€ te veel betaald indien ze een aangekochte decoder had.
Omdat ik van mijn zus een decorder heb gekregen daar zij overgestapt is naar telenet, had ik mijne huurdecoder ingeleverd. Ik heb dus nog steeds tv.
Vorige week ben ik mijn decoder gaan inleveren met het gedacht dat die 8 euro huur van mijn factuur zou afgetrokken worden. Blijkt dit dus niet het geval en is de huur van je decoder in mijn pack inbegrepen.
Niemand in de winkel die mij dat vertelde. Ik ben dus mijn decoder kwijt en mijn rekening blijft hetzelfde.
Straf is dat.

Heb je dan uw TV volledig opgezegd of heb je nu zelf een aangekochte decoder in de plaats gezet ??
Ik heb een gekregen decoder in de plaats gezet.
Badge +4
Dus als je nu uw eigen decoder hebt zou die 8 € inderdaad moeten verdwijnen.

Maar als er iets veranderd aan een pack enzo, dan kan het jammer genoeg nooit meteen in orde zijn van PX 🤔
Ik heb een gekregen decoder in de plaats gezet.
Dus als je nu uw eigen decoder hebt zou die 8 € inderdaad moeten verdwijnen.
Op mijn vorig factuur stond 8 euro huur decoder vermeld. Op mijn nieuw factuur staat dit niet meer, maar de prijs van het pack blijft hetzelfde.
Badge +4
Die 8 € huur staat niet altijd vermeld op de factuur, maar er moet normaal 8 € minder zijn van prijs daar je geen huurdecoder meer gebruikt.
Een proximus medewerker zou dit mogelijk wel kunnen aanpassen in het systeem en je die 8 € crediteren (factuur nog aanpassen) als je nog niet hebt betaald.

Stuur anders eens privébericht aan Het Proximus Team via :
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
of er is iets verkeerd gelopen bij het inleveren van je TV decoder, heb je daar soms een bewijs gevraagd, waar je hem binnengeleverd hebt?
Ik heb een formulier van opzeg gekregen. Best dat ik zelf eens terug ga naar de winkel.
Als je daar de decoder binnengeleverd hebt zal dat inderdaad het beste zijn en kunnen zij dit dan ook verder in orde brengen omtrent die 8€ op je aanrekening.
Badge +4
Ik heb een formulier van opzeg gekregen. Best dat ik zelf eens terug ga naar de winkel.
Bertha is dit dan al in orde gekomen ?
Want denk dat ik straks ook in die situatie ga zitten (eigen decoder hebben)
Heb je dan geen factuur gekregen bij de aankoop want mijn vader heeft bij de aankoop er ene gekregen en als je daarmee naar een proximus center gaat bv brengen zij dit in orde.
Badge +4
Nee heb een v5 hd decoder kunnen kopen op een veiling en mag deze volgende week gaan afhalen.

Reageer