Skip to main content
ik zit met een probleem,

ik heb een firma in een bedrijvencentrum waar nog meerdere bedrijven bevestigd zijn.

Internet komt daar binnen en word door het bedrijvencentrum verdeeld naar zijn huurders

maar omdat ik dus zelf geen account heb bij de isp heb ik dus ook geen gebruikersnaam en wachtwoord waardoor ik mijn server of hele LAN-netwerk niet kan bereiken van thuis uit wat zeer vervelend is omdat ik thuis soms ook files (nog niet gesynchroniseerde) op de server nodig heb.

het bedrijvencentrum kan natuurlijk mij geen gegevens geven wat ook logisch is

als ik de server thuis zet is het geen probleem, ik configureer de netwerksettings op mijn isp accountgegevens van thuis en hup ik kan van overal aan mijn gegevens

maar het probleem is dat ik op de firma maar een max downloadsnelheid van +/- 500 a 600kb/s is en omdat ik meestal hele grote bestanden van de server moet up/downloaden is dit onmogelijk tege zo een trage verbinding, deze downloadsnelheid zou normaal kunnen zijn veronderstel ik? (via mijnip te tracen weet ik dat ik belgacom adsl heb op de firma)

weet iemand hoe ik mijn server & netwerk kan instellen zodat ik mijn gegevens extern kan benaderen zonder providers login gegevens??

al was het alleen al zodat ik alle laptops niet continu gesynchronyseerd moet houden en er zo op elke pc een enorm grote schijfruimte bij krijg natuurlijk

zit daar een firewall achter (meeste bedrijven doen dat.

Plus je gaat nooit zonder hulp van de IT van het bedrijf kunnen werken (portforwarding enz)

ja inderdaad

maar aiai nu heb ik wat anders aan de hand

ik was het al vergeten maar het internet van het bedrijvencentrum hier inderdaad binnen in een Soho firewall van Watchguard...

en heel toevallig had ik de login gegevens van die webinterface hiervan nog van nog omdat een vakantiewerkster op het secretariaat mij deze ooit had gegeven toen ik eens geen internet verbinding had een zomer geleden...

een half uur nadat ze mij dit gaf, kwam ze vragen of ik deze nog had want na ze de systeembeheerder belde zei ze dat ze mij dit in geen enkel geval mocht doorgeven :)

verder ook nooit heen gekeken en toen dacht ik net aan, ah ja even wat poorten forwarden op die firewall en het is gefixt maar die webinterface was toch heel wat uitgebreider dan die van mijn router...

dus na wat proberen wou het nog steeds niet lukken en het laatste wat ik probeerde was een statische route toevoegen naar mijn ip-adres (laatste screenshot) en nu zit ik volledig zonder internet en geraak ik niet meer op de webinterface, voor dit terug ongedaan te maken, ook met pingen in het command venster van dos vind ik het ip van de firewall niet meer...

dit zijn de laatste 3 screenshots die ik nog heb kunnen maken met op vorige te klikken in mijn browser:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stilaan tijd dat ik naar telenet overschakel denk ik...

ik zit zowieso maar aan downloadsnelheid van 500kb/s

wat is juist het verschil tegen basic & fibernet buiten de 50gb & 100gb per maand? en is dit de dag van vandaag al overal beschikbaar want zit op een industrieterrein :?:

Reageer