Skip to main content
ik kon tot voor kort met de huawei k3565 mobiel op internet ( tot en met windows 😎

met windows 10 lukt het niet meer ; is de huawei k3565 usb stick niet meer geschikt voor windows 10 ?

hierover niets te vinden op internet.
Deze is nog geschikt voor Windows 10. Je gaat wel nieuwe drivers moeten installeren. Kijk even op deze pagina voor wat info hierover en een directe link voor de nieuwe drivers te downloaden & installeren.
Heb je al eens geprobeerd met de installatie software die op de stick zelf staat, zo heb ik het weer draaiend gekregen met mijn K3565

want met de recente drivers lukte het bij mij echter niet!

NB: die windows 10 driver download link werkt niet ‼️
heb ondertussen het installatieprogramma van de usb stick geprobeerd, ook al diverse malen de installatieprogramma's aangeboden via proximus ( zie link thomas) , niets helpt. wanneer ik de nieuwste programma's installeer, zie ik via netwerkverbindingen dat Vodafone broadband 'geblokkeerd staat'.

met het oude installatieprogramma vindt de laptop de modem niet, 'apparaat niet aangesloten'.

nog geen oplossing dus....
Dat is inderdaad raar want bij mij werkte dat op Windows 10 met de driver die op de stick zelf staat.

Probeer het eens met de download van deze driver hier =>

k3565-driver
Als je deze driver geïnstalleerd hebt en de stick dan aangesloten hebt, laat ook het systeem eens scannen op nieuwe hardware via =>

Start > Control Panel > System and Security > System > Device Manager

klik bovenaan de lijst op je pc naam en klik dan op de menubalk action en dan scan for hardware changes

(bij u kan het in het Nederlands staan )
Probeer eens te installeren met de originele software die op stick zelf staat, maar je moet wel de compatibiliteit aanpassen, zowel bij installatie als nadien als je het programma gaat runnen.

Heb het zo op die manier klaar gekregen, is een K3565 V2.

Raar dat heb ik niet moeten doen was het bij u ook onder windows 10 ?
Raar dat heb ik niet moeten doen was het bij u ook onder windows 10 ?

idd, onder WIN10, maar de originele software die er opstaat is van 2009, die van jouw was mss recenter ?

Ik heb nog eens de installatie geprobeerd dus eerst verwijderd en terug laten installeren vanaf de driver op de stick en alles is gelukt, ik ben nu trouwens verbonden via de usb-stick, dus moest het niet werken dan zou je deze tekst hier ook niet zien :-))
LOL, en ik ben nu ook verbonden met usb stick 😃
Juist even een speedtest gedaan, is maar een traag ding..

En nu maar terug op wifi overschakelen vooraleer mijn mobiel-data-volume op is 😉
Toch iets beter nu 😉 maar normaal haal ik wel 60 of 65 op wifi-2.4 (wifi-n) , nu zit ik echter verder van mijn bbox3 met wat muren tussen

In de wifi ontvangst lijst van windows 10 zie ik ook nog een andere staan buiten de "Vodafone mobile connect" maar die andere krijg ik niet aan de praat.

In de wifi ontvangst lijst van windows 10 zie ik ook nog een andere staan buiten de "Vodafone mobile connect" maar die andere krijg ik niet aan de praat.]

Die staat er bij mij niet bij, is mss van je buur :?
Ik heb de indruk dat tijdens het upgraden van w8.1 naar w10,dat ik nog maar een week geleden uitgevoerd heb, de "Vodafone Mobile Broadband" erbij gekomen is.
het lukt me nog steeds niet om de modem (usb stick huawei k3565) aan de praat te krijgen onder windows 10 64 bits. drivers installeren, verwijderen, heropstarten, heb al alle mogelijke combinatie geprobeerd. Denk gewoon dat deze niet meer kan werken op mijn windows-versie.
Heb je het eens geprobeerd om de compatibiliteit naar WIN-Vista te zetten ?
,ja, ook zelfs windows 7,8 en xp , kortom alles geprobeerd....
Maar je moet het doen bij het installeren en nadien ook nog in je map Program Files(x86)/ Vodafone/Vodafone Mobile Connect/Bin, en daar de file MobileConnect.exe ook nog aanpassen.

Als je dat nog niet gedaan hebt, best nu alles wissen en opnieuw installeren na de PC te herstarten.
ik heb net het zelfde "windows 10 64 bits." en dat werkt zonder probleem om de driver te installeren die op de stick zelf staat, ik heb zelf zoals reeds hierboven al uitgelegd eens opnieuw geïnstalleerd en het lukte weer direct zonde compatibiliteitmode of iets speciaal te moeten doen.

is het ook de setup van 2009 die je hebt of een recentere die op je stick staat, want mss heb je problemen met de recentere versie die werkte bij mij niet goed op w8.1!
heb het ook al geprobeerd met de originele software vanop de stick. zal morgenavond verder proberen, ben er terug al 2 uur mee bezig.... efkens uitblazen nu.
uiteindelijk gelukt,

heb drivers voor windows 7 en vorige versies gevonden bij huawei , mijn usb stick werd niet herkend als modem ( driver ontbrak ?),

daarna de originele software vanop de stick geinstalleerd, en dit lukt uiteindelijk. Wel moet ik iedere keer bij heropstart, de software terug laten installeren.

Enkelen met zelfe probleem op forums meldden dat ze in register een aanpassing moesten doen, bij mij stond dit al ok,

Eindelijk werkt de modem terug onder windows 10 ; de lichte 'handicap van telkens terug moeten 'installeren' neem ik erbij.

Alvast bedankt voor de hulp ;

inderdaad , enkel de connectie huawei mobile connect werkt, niet die via broadband, nieuwere software lukt ook niet..... ???

Reageer