http://192.168.1.1

  • 23 July 2011
  • 8 reacties
  • 15083 Bekeken

kan niet op draadloos internet met mijn laptop heft gebeld naar de help desk hij zie dat er iets aan mijn laptop was ik hzb die binnen gedaan voor nazicht en alles was in orde nu bij thuis komdt xerkt die nog niet . kan jullie daar iets aan doen dank u ps dar is zetert dat we een week geen telefoon en internet hadden wegens een panne groetjes luc desaever

luc.desaever1@skynet.be

8 reacties

Lukt het via een kabel : Laptop<->UTP-Kabel<->Bbox( PC1 of PC2)

PS: ik veronderstel dat je de bbox al gereset hebt (effen zonder spanning zetten en dan weer aanzetten)
Ook eens kijken welke lampjes oplichten op de bbox
kan wel me de gewone pc op http://192.168.1.1 maar met lap top niet
Bedoel je dat je met de desktop wel wireless op de Bbox kan en met de laptop niet?
In dit geval is het een wireless probleem met je laptop, zie je ergens een signaal lampje wireless oplichten op je laptop?
't kan ook zijn dat z'n vaste pc met kabel verbonden is en dat hij zo op de webinterface van de modem geraakt

mijn vraag is dan ook, hoe zit het met de wireless instellingen - staat wireless op de modem uberhaupt aan? is de wireless beveiligd? zo ja, gebruikt u het correcte paswoord? ervaringen hebben ook geleerd dat het beter is WPA beveiliging te gebruiken ipv WPA2 zeker in combinatie met Windows 7

mvg
ik gebruik WPA en tot nu toe nog geen problemen gehad onder OS W7.

Nochtans gelezen op de site van bgc dat ze WPA/WPA2 voorstellen als beveiliging :
Klik HIER

Ik vraag mij trouwens af wat het verschil is tussen WPA/WPA2 en WPA2 ?
tsja ricy, de ervaring hier op het forum heeft me geleerd dat een bbox2 in combinatie met WPA2 en windows 7 slecht kan werken, er zijn zo al diverse gevallen geweest, verzetten naar WPA heeft dat opgelost voor die mensen, vandaar.... persoonlijk gebruik ik de wireless van de bbox2 niet

WPA2 is de tweede generatie van WPA, dat werd ontworpen ter verbetering van het onveilige WEP.
het specifieke verschil tussen WPA vs WPA2 heeft te maken met verschillende processen voor verificatie met name TKIP vs AES
volgens de WiFi Alliance zijn beide protocollen overigens veilig te gebruiken: waar WPA indertijd werd ontworpen om alle tekortkomingen van WEP op te vangen, is WPA2 niet gemaakt om ontwerpfouten te verhelpen, maar alleen om het niveau van de beveiliging nog wat verder op te krikken.

mvg
Beste Luc,

Als ik u goed begrijp, kan u met een vaste computer ( die niet draadloos is ) wel surfen, en met uw laptop ( draadloos ) niet.

Ik vrees dat u eerst verbinding zal moeten maken met uw netwerk, en mogelijk de beveiligingssleutel ingeven.
Ik geloof dat dit niet te maken zal hebben met een compitabiliteitsprobleem, maar eerder met de configuratie van uw Pc.

Best kan u contact opnemen met onze technische dienst op het gratis nummer 0800/22700.
Hier kunnen ze u aan de hand van de info die u geeft, een oplossing bieden.

Mvg,

Eva van Belgacom.
Ik Heb Juist hetzelfde voor , en mijn internet is zelfs niet beveiligd !

Reageer