Hoelang of hoeveel opname met 30 dagen systeem ??

  • 28 April 2011
  • 9 reacties
  • 1365 Bekeken

zit er een beperking op de op de server opgenomen programmas ??

9 reacties

neen, er is geen beperking
Reputatie 7
Badge +1
Men spreekt in de info over 3 opnames tegelijk, één op HDD en 2 op het netwerk, maar in praktijk is het zogoed als onbeperkt van de opgegeven zenders.
Beste Michel,

Er is een beperking van 90uur. Dus u kan in een tijdspanne van 30 dagen 90uur aan opnames bewaren.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
ohhh, eerste maal dat ik van die limiet hoor :o
bedankt Eva !!

Michel.
Reputatie 7
Badge +1
Ook de eerste keer dat ik ervan hoor. Da's zo'n 3 uur per dag. Nog een vraag, eens je de programma's bekeken en gewist hebt, komt de teller dan terug op nul ? of moet je dan tot de volgernde maand wachten als je de 90 uren bereikt hebt......en tellen de geplande opnames (nu een week op voorhand) mee ? of alleen de opgenomen en nog niet bekeken programma's ?

Dit is wel een héél belangrijke mededeling van Eva !! dus geen beperking tot 2 neterkopnamesd per dag, maar 90 uur per maand ? dus belangrijk vraag, is die 90 uren limitatief "tout court" of limitatief voor 90 uren totaal per maand opgeslagen en nog niet bekeken. M.a.w. nog eens verduidelijken; als je alles binnen de 2 à 3 dagen bekijkt, tellen die bekeken programma's dan nog verder mee voor het maandtotaal ???.
dit is ook nieuw voor mij, staat volgens mij (nog) nergens beschreven... is wel van belang daar ik nVPR vaak gebruik.

krijg je dan een melding als je de 90-uren limiet overschrijd?

en dus graag nog wat verduidelijking zoals sinjoor71 hierboven vraagt....

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik vraag me zelfs af of dat de reden is waarom ik regelmatig in mijn planning 's anderendaags een aantal nPVR programma's met x in het cirkeltje zie staan. Ik moet ze dan verwijderen en terug ingeven, waarna ze wel blijven staan en opgenomen worden....
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag nog erger; 3 geplande nPVR opnames (van volgende week maandag en dinsdag) stonden niet meer in de planning maar bij de opgenomen programma's met een kruisje in het cirkeltje. Toen ik ze zoals anders wiste, kon ik ze niet meer in nPVR krijgen maar ze gingen naar PVR en gaven conflicten met andere PVR-opnames. Dus de automatische overschakeling naar nPVR werkte niet meer. Toen ik ze van op afstand terug ingaf ging het wel. Heb de decoder terug opgestart en alles stond terug juist. Maandag en dinsdag zijn nochtans in een nieuwe maand....dus als de 90 uren per maand regel zou gelden, zit het al grondig fout....of was het maar een "bug" in het systeem ?

Bovendien is die beperking van 90 uren per maand een heel vervelende zaak als je nergens kunt checken hoeveel je nog overhebt (zoals met downloadvolume)...zou bv. kunnen op de skynetsite kunnen met een knop (resttijd voor serveropnames of zoiets), wat denken jullie ?

Het wordt immers niet simpel meer om dat allemaal in het oog te houden. Een programma van 35 minuten wordt met 5 voor en 20 na al gauw een uur. Een film van 2 uur wordt 2 uur 25min. Zelfs met 2 programma's per dag zit je al snel over de 3 uur per dag. Die limiet zal dan snel bereikt zijn want voor 2 uur TV kijken ben je al snel bijna 3 uur van je limiet kwijt....

Daar moet zeker nog eens grondig over nagedacht worden vooraleer ze dat officiëel maken ! bv. alleen de werkelijke programmaduur laten tellen, en niet die nutteloze en verloren 25 minuten. Bovendien zouden bekeken en verwijderde serveropnames niet langer meegeteld mogen worden. Diegene die je niet binnen de 30 dagen bekijkt ben je trouwens sowieso kwijt.

Reageer