Hoe wordt bepaald bij ADSL2+ of je 6, 8 of 12 Mbps krijgt ?

  • 20 November 2010
  • 9 reacties
  • 1103 Bekeken

Binnenkort wordt Belgacom TV bij ons geinstalleerd. Uiteraard willen wij 12 MBps en niet 6Mbps. Hoe wordt deze keuze bepaald ? Ik maak me zorgen omdat ik back-up over het Internet en tegelijkertijd tv wil kijken.

9 reacties

afstand tot de centrale + eventuele storingen bepalen die snelheid.

- Heeft u reeds internet via ADSL?
- Heeft u gecheckt als u aansluitbaar bent via VDSL2?


Ik zou zeggen, geef uw gegevens door, of bel eventjes naar Belgacom. Die zouden normaal kunnen zien hoever u van de centrale zit.
Bel eventjes naar Belgacom klantendienst ? Gisteren heb ik 45 minuten moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg...

Ik heb ook geen zin om onze adresgegevens hier te posten.

Is er een email adres dat ik kan gebruiken ?
Ja we hebben al Internet via ADSL . (4MBps voor een Internet Favorite 😞 )

VDSL2 aansluiting niet aanwezig.
45 minuten lijkt me nogal lang.

Stuur anders een prive bericht 'via 'postvak in' hierboven kan je prive berichten versturen) naar 'EVA' (belgacom) , met uw telefoonnummer in en met de vraag als ze/hij wil checken waarop je aangesloten kan worden en op welke afstand je zit.

Dan zal je -normaal gezien- begin volgende week wel een response krijgen.

Als je reeds ADSL hebt aan 4Mb, dan zal dit niet verhogen hoor...(mss met wat geluk kunnen ze u op 6Mb zetten)
Toch raad ik u aan om uw gegevens eventjes aan EVA door te geven hoor.
Als je maar 4Mb hebt, dan raad ik u niet aan om Belgacom TV te nemen, maar dat is mijn persoonlijke meningVerstomd

Wat ik lees geeft me bitter weinig vertrouwen ... Hoe komt dat teleboetiek zo een dingen niet verteld zeker omdat ze weten dat we continue downloadproblemen hebben ?

Ik kruis mijn vingers voor de installatie.
Berichtje aan Eva verstuurd, ik hoop op positief nieuws ben echt moedeloos aan het worden met deze historie.
Badge
beste,

ontving je een nieuwe modem b-box2? Indien nee blijf je op ADSL2 aangesloten.

groeten-muisje
Beste maarten.9086,

Via prive-bericht heeft u reeds een antwoord gekregen over uw persoonlijke situatie.

Uw zal een lijnprofiel van 9 Mbps ontvangen.

Hiermee zit u op een adsl2+-profiel en kan u dus wel degelijk belgacom tv ontvangen en surfen tegelijkertijd.

De snelheid die u kan krijgen bij u thuis wordt vooral bepaald door de de afstand tussen de centrale/versterker en uw thuis.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer