Beantwoord

Hoe upnp uitschakelen in bbox3

  • 22 July 2016
  • 6 reacties
  • 1103 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hoe kan ik upnp uitschakelen in mijn bbox3 ?

Ik zou dit graag willen doen uit veiligheidsoverwegingen...


Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 July 2016, 12:12

Bekijk origineel

6 reacties

zelf kan je dit niet maar mogelijks kunnen de proximus medewerkers dit vanop afstand.
Reputatie 6
Badge +3
Probeer eens de firewall op het strengste niveau te zetten?

Upnp volledig uitzetten zal niet mogelijk zijn daar de decoders dit nodig hebben.
Reputatie 7
Badge +6
UPNP kan niet worden uitgeschakeld op de bbox3. De vraag is natuurlijk wegens welke veiligheidsoverwegingen je dit zou willen uitschakelen? UPNP is namelijk via geen enkele manier toegankelijk via WAN. Ben je daarom 100% veilig wanneer je online op het internet verbonden bent? Nee. Gaat het uitschakelen van UPNP hier verandering in brengen? Nee.
hoe werken de decoders dan als je op de bbox2 upnp uitzet ?
Probeer eens de firewall op het strengste niveau te zetten?

Upnp volledig uitzetten zal niet mogelijk zijn daar de decoders dit nodig hebben.
Reputatie 6
Badge +3
hoe werken de decoders dan als je op de bbox2 upnp uitzet ?
Probeer eens de firewall op het strengste niveau te zetten?

Upnp volledig uitzetten zal niet mogelijk zijn daar de decoders dit nodig hebben.


Dat kan alleen als er in de achtergrond een upnp service blijft draaien die enkel de decoders aanvaard als input. Of mogelijks werken niet alle unicast diensten op je decoder meer.
Ik heb er in ieder geval geen last of geen enkel probleem ondervonden toen ik vroeger op de bbox2 upnp uitgeschakeld had !!
trouwens ik had deze info ook vroeger gekregen van ander mensen die ook de upnp op hun bb2 uitgezet hadden en die hadden daar toch ook geen problemen mee, ben je wel zeker dat de decoders die nodig hebben.

Reageer