Hoe kan ik vanuit het buitenland mails versturen met de PC (outlook of thunderbird) of met een android toestel (K-9 mail) ? Mails ontvangen gaat zonder probleem.
Ik ken van alle programmas de account-instellingen en ik weet dat het daarmee te maken heeft maar wat er juist moet staan, dat weet ik niet :-(
Laatst nog in Porugal. Ik had "Vodafone Pt" als netwerk. Van miserie in een Vodafone winkel gaan vragen maar daar kon men niet helpen. Thuis een vraag gesteld op de Vodafone.pt website en rara . . . volgens hen moet Ik het aan Proximus vagen.
Via internet kom ik er niet uit : telkens wordt gemeld dat ik mijn vodafone.pt mailadres en paswood met ingeven maar dat heb ik natuurlijk niet. Ik wil mails sturen met mijn Proximus mailadres...
Heeft iemand hier een oplossing voor ?
Bedankt !
Rupert
Bladzijde 1 / 1
http://www.clickx.be/windows/109992/e-mails-versturen-in-het-buitenland/
Zie stap 2 & 3
Outgoing mail server smtp.vodafone.pt
En normaal zou webmail toch ook moeten werken
https://webmail.proximus.be/skynet?_ga=2.27781813.808227112.1506866573-1291332045.1506866571
Zie stap 2 & 3
Outgoing mail server smtp.vodafone.pt
En normaal zou webmail toch ook moeten werken
https://webmail.proximus.be/skynet?_ga=2.27781813.808227112.1506866573-1291332045.1506866571
Zijn de instellingen zoals hier opgegeven op de proximus site dan niet voldoende:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_smtp/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-maar-wel-ontvangen.html
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_smtp/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-maar-wel-ontvangen.html
Neen deze instellingen werken alleen als je op het proximus netwerk zit.
Dit werkt niet in het buitenland of op een Telenet aansluiting.
PS dat was vroeger alleszins zo, en ik denk niet dat dit veranderd is.
Je kan via webmail werken of beter nog een Gmail account gebruiken in plaats van proximus mail
Dit werkt niet in het buitenland of op een Telenet aansluiting.
PS dat was vroeger alleszins zo, en ik denk niet dat dit veranderd is.
Je kan via webmail werken of beter nog een Gmail account gebruiken in plaats van proximus mail
En ik dacht juist dat deze site de instellingen weergaf die nodig waren als je mail wilde versturen van op een ander netwerk dan dit van proximus zoals Telenet.
Misschien ben je juist Martin en zijn de mogelijkheden verbeterd ten opzichte van vroeger.
M_016,
natuurlijk werkt webmail, maar dat laadt traag op en is niet te vergelijken met een mailprogramma.
de tips van clix helpen niet. ze willen enkel een betalende mailserver aanprijzen.
daarbij komt dat ik hun zoekmanier enkel kan uitvoeren wanneer ik ginds ben en dan zijn er wel leukere dingen om me mee bezig te houden
waar of hoe zou ik de outgoing mailserver van "vodafone pt" kunnen vinden ?
bedankt, rupert
natuurlijk werkt webmail, maar dat laadt traag op en is niet te vergelijken met een mailprogramma.
de tips van clix helpen niet. ze willen enkel een betalende mailserver aanprijzen.
daarbij komt dat ik hun zoekmanier enkel kan uitvoeren wanneer ik ginds ben en dan zijn er wel leukere dingen om me mee bezig te houden
waar of hoe zou ik de outgoing mailserver van "vodafone pt" kunnen vinden ?
bedankt, rupert
Die instellingen op
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_smtp/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-maar-wel-ontvangen.html
gelden wel ook voor een mail programma's en zouden volgens mij ook moeten werken.
Anders eens bevestiging vragen aan Proximus,door een privébericht aan Het Proximus Team te sturen via
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden) ,
zodat we zeker zijn en ook iets kunnen bijleren
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_smtp/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-maar-wel-ontvangen.html
gelden wel ook voor een mail programma's en zouden volgens mij ook moeten werken.
Anders eens bevestiging vragen aan Proximus,door een privébericht aan Het Proximus Team te sturen via
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden) ,
zodat we zeker zijn en ook iets kunnen bijleren
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section9
in jouw geval dient in bovenstaande "relay.proximus.be" te worden vervangen door "smtp.vodafone.pt"
Zie bv. ook hieronder
http://tutoriallhelp.weebly.com/configuraccediloes-email-pop-smtp.html
in jouw geval dient in bovenstaande "relay.proximus.be" te worden vervangen door "smtp.vodafone.pt"
Zie bv. ook hieronder
http://tutoriallhelp.weebly.com/configuraccediloes-email-pop-smtp.html
Het gebruiken van de SMTP van de buitenlandse ISP (provider) is inderdaad een oplossing maar eigenlijk helemaal niet nodig. Je kan ook die van Proximus blijven gebruiken maar MET authenticatie. Deze authenticatie zorgt ervoor dat je vanop elk netwerk je mails kan versturen. Zet je deze af, zal je inderdaad problemen ondervinden.
Dus, stel je email account op je GSM in MET authenticatie zodat je altijd en overal je emails kan gebruiken. 😉 Hoef je dit nooit aan te passen.
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Dus, stel je email account op je GSM in MET authenticatie zodat je altijd en overal je emails kan gebruiken. 😉 Hoef je dit nooit aan te passen.
Bedankt voor de bevestiging Thomas,
Inderdaad wat ik ook dacht en begreep ook totaal niet goed waarom je die omweg zou moeten maken als het simpel ook gaat
"Googel search" kan soms zaken ook ingewikkeld maken
Inderdaad wat ik ook dacht en begreep ook totaal niet goed waarom je die omweg zou moeten maken als het simpel ook gaat
"Googel search" kan soms zaken ook ingewikkeld maken
Klopt Martin! Zeker wanneer je artikels krijgt van enige tijd geleden. Verder is dit ook wat provider afhankelijk, althans zeker vroeger toen authenticatie nog niet "standaard" was.
Tja... ik ben er wel vanuit gegaan dat het zoals in het begin gemeld niet werkte in Portugal (en inderdaad sommige netwerkoperatoren blokkeren/blokkeren "relay"-settings (om o.a. spam redenen)
Ok, ik zal het proberen met de authentcatie zoals beschreven.
Ik zal later berichten hoe het afliep
Bedankt allemaal
Rupert
Ik zal later berichten hoe het afliep
Bedankt allemaal
Rupert
Laat het zeker weten want normaal zou het inderdaad zo simpel moet werken.
de instellingen werken prima via andere buitenlandse operatoren !
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Bedankt voor de hulp,
Rupert
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Bedankt voor de hulp,
Rupert
ok en bedankt voor de feedback.
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Dus, stel je email account op je GSM in MET authenticatie zodat je altijd en overal je emails kan gebruiken. 😉 Hoef je dit nooit aan te passen.
Telefoon: Acer Z630S
Na instellen, blijkt de poort op 25 te staan.
Dus wijzigen, geen foutmelding maar het staat automatisch op 25 weer!
Laat ik het op 25 en klik OK dan krijg ik:
! Is niet voltooid
TLS is vereist maar wordt niet ondersteund door de server.
Wat nu? Probleem doet zich voor via wifi(proximus) thuis en via proximus 4G
Iemand een idee?
Ik wil via POP thuis werken en via IMAP op de telefoon om in tussentijd op de hoogte te blijven. Eens thuis kan het op de PC gedownload worden.
25 met TLS geeft problemen. Je moet ook je gebruikersnaam (je e-mail adres) en wachtwoord ingeven om uitgaande mail te kunnen instellen. Kan je hier eens naar kijken?
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html?v1=shorturl&v6=toestelhulp#/ Anders kan je bv een ander email client gebruiken? download bijvoorbeeld Outlook in de Playstore. Groeten Jean-paul.
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html?v1=shorturl&v6=toestelhulp#/ Anders kan je bv een ander email client gebruiken? download bijvoorbeeld Outlook in de Playstore. Groeten Jean-paul.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.