Beantwoord

Hoe kan ik voorkomen dat mijn verbinding met modem uitvalt voor Proximus-fon

  • 22 December 2016
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Vroeger, bij opstarten van Mac kwam ik voor internet steeds op mijn modem terecht. Sinds enige tijd is dit niet meer het geval, namelijk bij opstarten krijg ik steeds op het scherm een file om Proximus-fon te openen. Ik ga naar mijn verbindingslijst van netwerken en klik mijn netwerk aan, met als gevolg ik een internet verbinding heb via mijn modem, maar na een tijdje valt de verbinding weg en krijg ik weeral het scherm van Proximus-fon te zien. Dit voorval herhaald zich steeds. Ik vind dit vervelend, zeker mijn verbindingen met internet worden telkens verbroken. Kan iemand me zeggen hoe dit te verhelpen is, of moet ik me tot proximus wenden? Alvast bedankt .
icon

Beste antwoord door Wim VL 24 December 2016, 16:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste,

dit betekent dat je via wifi je connecteert met FON en niet met bv wifi_2.4. Je moet met dit laatste connecteren, dan zou je dit niet meer mogen krijgen.

MVG,

Wim
Reputatie 6
Badge +3
Je kunt ook proberen om je computer het Proximus netwerk te laten "vergeten". Dan probeert die niet te veranderen naar een "beter" netwerk. Hoe je dit doet op een MAC kan ik je jammer genoeg niet zeggen.
voor Mac gewoon in zoekmachine dit invullen:
wifinetwerk voorkeur instellen MAC
en je vindt er uitgebreide uitleg over.

Reageer