Ik wens het nieuws op te vragen +- 2u na de originele uitzendtijd maar dit is onmogelijk sinds de nieuwe release. Wat is het probleem?
Ik wens dit ook te melden omdat een nieuwe release normaal verbetering zou brengen?
Bladzijde 1 / 1
Beste rony,
Omdat dit logischerwijze live uitzendingen zijn, worden de journaals à la minute in één blok per zender opgenomen. Nadien worden deze uitzendingen nog bijgewerkt, versneden, ge-encodeerd en online geplaatst op de alle VoD-servers, en worden de VoD-lijsten aangepast opdat deze uitzendingen opvraagbaarbaar worden voor de decoders. Omdat al deze handelingen handmatig dienen te gebeuren en die dingen nu éénmaal tijd vergen, is het niet gemakkelijk om dit sneller beschikbaar te stellen.
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Omdat dit logischerwijze live uitzendingen zijn, worden de journaals à la minute in één blok per zender opgenomen. Nadien worden deze uitzendingen nog bijgewerkt, versneden, ge-encodeerd en online geplaatst op de alle VoD-servers, en worden de VoD-lijsten aangepast opdat deze uitzendingen opvraagbaarbaar worden voor de decoders. Omdat al deze handelingen handmatig dienen te gebeuren en die dingen nu éénmaal tijd vergen, is het niet gemakkelijk om dit sneller beschikbaar te stellen.
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Info van aan de bron - TVL uploadt zelf het nieuws naar de servers van BGC en Telenet. Ze moeten dit wel binnen een specifiek timeframe doen.
Blijkbaar is dit dus anders voor het nieuws van VRT en VTM?
Blijkbaar is dit dus anders voor het nieuws van VRT en VTM?
Vroeger is gezegd geweest dat vrt en vtm verantwoordelijk zijn voor het uploaden van hun nieuws. Bij Focus WTV duurt het soms wel 2 dagen tot het nieuws op de belgacom servers staat.
Veel bijwerken is niet nodig: gewoon op van start tot einde op de server zetten dus enkel op begin en einde afkappen.
Volgens mij kan het daarom wel degelijk sneller, maar men moet wél sneller willen voor gratis programma's.
Blijkbaar interesseert het de zenders én belgacom niet echt om de programma's werkelijk als "net gemist" aan de kijker te bezorgen.
Veel bijwerken is niet nodig: gewoon op van start tot einde op de server zetten dus enkel op begin en einde afkappen.
Volgens mij kan het daarom wel degelijk sneller, maar men moet wél sneller willen voor gratis programma's.
Blijkbaar interesseert het de zenders én belgacom niet echt om de programma's werkelijk als "net gemist" aan de kijker te bezorgen.
Bij VTM programma's, dus ook bij het nieuws, worden de reclameblokken er wel uitgesneden. Je krijgt dus enkel het "netto"-programma, ook via Iwatch.
Die vertraging valt idd op. Vroeger (tot een paar maanden geleden) was het nieuws van de VRT (ongeacht welk uur) altijd een half uur na uitzending al beschikbaar. Ik weet dat Belgacom er zelfs ooit mee uitpakte, aangezien Telenet dat nieuws na 1 à 2 uur kon aanbieden. Helaas moet je tegenwoordig soms lang wachten (nieuws VRT, nieuws VTM, Terzake, weer,...).
Mvg
Mvg
Inderdaad, vroeger nieuws VTM om 13u30 gedaan en beschikbaar rond 14u. Nu duurt het uren.
Ik was ook van plan om dit topic te posten :D
Vaak wil ik om 16u. het nieuws bekijken, maar staat het er nog steeds niet op (bij beide zenders). Dan kan ik evengoed wachten op het 18u.- of 19u.-journaal...
Een tijdelijke "oplossing" is het journaal/nieuws programmeren... Dan kan je het onmiddellijk bekijken.
Vaak wil ik om 16u. het nieuws bekijken, maar staat het er nog steeds niet op (bij beide zenders). Dan kan ik evengoed wachten op het 18u.- of 19u.-journaal...
Een tijdelijke "oplossing" is het journaal/nieuws programmeren... Dan kan je het onmiddellijk bekijken.
@sinjoor71 wat je zegt over de vtm programma's is onzin hé. Het Nieuws wordt niet onderbroken door reclames. En buiten het Nieuws en het Weer zijn er (bijna) geen "Live" programma's die op iWatch verschijnen. De series staan al op iWatch voor de uitzending dus daar heeft het ook niets met reclame te maken.
Betreffende die Live programma's die daarna op iWatch komen zal je gelijk hebben.
En als je het nieuws of het journaal later wil bekijken is opnemen ALTIJD het beste he
er is beter beeld en als je HD hebt ook in HD wat bij VOD niet zo zal zijn.
Betreffende die Live programma's die daarna op iWatch komen zal je gelijk hebben.
En als je het nieuws of het journaal later wil bekijken is opnemen ALTIJD het beste he
er is beter beeld en als je HD hebt ook in HD wat bij VOD niet zo zal zijn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.