Beantwoord

Heropstarten V4 decoder


Reputatie 2
Badge
Er gaat bijna geen dag voorbij of mijn V4 decoder moet (meerdere keren) worden heropgestart!! Ofwel kunnen opgenomen programma's (60 dagen) niet bekeken worden, ofwel worden programma's opgenomen en komen ze niet voor in de lijst van opnames, ofwel worden ingestelde programma's niet opgenomen, ofwel... Bij mijn kinderen hoor ik diezelfde problemen opduiken. Een mens wordt er op den duur moedeloos van!!! Is het daarvoor dat we iedere maand (te veel) betalen? Zou het bij de concurrentie beter zijn?
icon

Beste antwoord door Wim VL 21 April 2016, 12:29

Bekijk origineel

18 reacties

Bekend fenomeen, beloofde software update die voor mei beloofd is zal hopelijk hierbij verbetering brengen .
Je kan er alles over lezen Hier ->
https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/problemen-v4-decoders-laatste-interface-sw-versie-leon-batch2-2-1520026-33802
Reputatie 1
Wij ondervinden al geruime tijd dezelfde problemen. Ook mensen in onze vriendenkring ondervinden dit.

Opnemen van programma's zou in 2016 toch vanzelfsprekend moeten zijn en toch niet voor zoveel problemen mogen zorgen! En al zeker niet dat dit al maanden blijft aanslepen!

We hopen echt dat de nieuwe software update dit probleem kan verhelpen. Ondertussen blijven we uit noodzaak de decoder regelmatig herstarten :-(

Mijn reactie voegt weinig nuttig toe. Ik weet het. Maar ik wou toch even onze stem laten horen. Als Proximus geen klanten wenst te verliezen moet dit echt wel snel opgelost worden.
Reputatie 3
Badge +1
Ik ondervond vroeger met mijn V4 ook datzelfde probleem maar sinds ik een dikke maand geleden de softwareversie leon batch2.2.15.21.0..22 binnen kreeg, is dit probleem zo goed als opgelost. Het komt nog slechts één enkele keer voor dat de decoder moet herstart worden wegens het niet kunnen bekijken van npvr opnames. Dus niet opgeven ! Ik wacht nu nog enkel op de nieuwe interface op mijn beide decoders, een V4 en V5 hd.
Einde van deze maand , begin mei wordt er terug een nieuwe software op de V4 decoders gezet en dan zouden er nog meer bugs moeten opgelost zijn.
Voor de reeds uitgekomen software versies kan je hier eens kijken-> software versies decoders
Voor de V5 (V4 natuurlijk ook) kan je altijd eens een factory reset proberen om hem eventueel zo binnen te trekken.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dezelfde (merendeels positieve) ervaringen als yellow sedert de nieuwste interface-update, (zie mijn aparte topic hierover, waar ik mijn bevindingen dagelijks update). De aanpassingen voor de V4 met een verbeterde interface, die veel problemen zou moeten oplossen zou worden uitgerold vanaf einde april. Nog even afwachten dus. Nog een vraag aan jowantje; programmeer je vanop decoder of vanuit de Proximus TV app? Dat zou geen verschil mogen geven, maar het kan nooit kwaad een cross-overcheck te doen. d.w.z. als je met de decoder programmeert ook checken of die opnames ook in de planninglijst van de PxTV app. staan en omgekeerd. Wél opletten: geprogrammeerde series kan je niet checken in de TV-Overal app. of in de webapplicatie, wél in de Px TV app.
Ook interessant om weten: al wat in de opnamelijst van de decoder staat, moet ook in de opnamelijst van de Px TV app. staan, ook wat cPVR werd opgenomen. Er staat dus altijd een kopie op de server, zodat je het ook met de Px TV app. kunt bekijken (behalve van buitenlandse en boeketzenders, die enkel met de decoder(s) te bekijken zijn maar dat heeft met rechten te maken). Of die cPVR-opnames op één decoder te bekijken zijn, of ook op alle aangesloten decoders zichbaar zijn en afspeelbaar (omdat ze ook op de server gemarkeerd staan voor 60 dagen), weet ik niet, want ik heb er maar een....
Hier werd er al een paar keer beweerd dat alles in nPVR opgenomen wordt zelf als het een cPVR opname is al wordt er ook door anderen weer beweerd dat het niet zo zou zijn, dus dit blijft nog altijd een raadsel?

@Proximus medewerkers
Kan er iemand van jullie hier uitsluitsel over geven, zodat dit raadsel ook opgelost is, en we niet langer in raadsels moeten spreken !

en ook omtrent de vraag of die cPVR-opnames op één decoder te bekijken zijn, of ook op alle aangesloten decoders zichbaar zijn en afspeelbaar (aangezien die cPVR opnames ook als 60 dagen aangeduid staan, op server bereikbaar en afspeelbaar zijn met PxTV-app)
@Sinjoor
Je zegt : "Wél opletten: geprogrammeerde series kan je niet checken in de TV-Overal app. of in de webapplicatie"
Heb je dit ook al gecontroleerd op je laptop met Windows Store PxTV-app of je het daar wel kunt.
Reputatie 5
Badge +4
Elsa,

We hebben her hier nog net over gehad, maar dat zou inderdaad wel zo zijn.

Heb jouw vraag toch maar doorgestuurd naar onze engineering voor een definitief antwoord :-)

Ik hou je zo snel mogelijk op de hoogte.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Bedankt AndyM voor de moeite.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo,

Dit is decoder software afhankelijk:

Alle V5 decoders met NTE software: alle opnames worden in CPVR én NPVR opgenomen voor de V5 decoders die een harde schijf dus. Dit gaan natuurlijk niet op voor de V5C decoder want die hebben geen harde schijf.

Alle V4 decoders met de software versie leon-batch2_15.21.0.22 en leon-batch2_15.20.0.26: idem.

In vakjargon hebben deze softwares een algemene naam: cloudpvr software wat inhoudt:

  • Simultaan opnemen npvr en cpvr,
  • Serieopnames mogelijk in npvr,
  • Conflictvrij als er gekozen wordt voor automatische conflict resolving.

Alle andere software versies zijn NON cloudpvr.

De V3 zal nooit een cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.

Ik hoop dat dit jullie vraag beantwoordt.

Mvg,Wim
Wim,
echt tof dat je deze gedetailleerde uitleg verzorgd hebt.
Groetjes,
Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan me hierbij aansluiten Wim Het is dus zoals ik dacht. Nog één vraagje: ingeval een opname (serie of enkelvoudige) op één decoder in cPVR wordt opgenomen, moet die logischerwijze via de nPVR-kopie ook op de 2e en 3e decoder in de opnamelijst staan en dus afspeelbaar zijn. Vermits ik maar één V4 heb, kan ik dat niet checken.
Ik ben ook benieuwd, maar volgens mij zou dit met deze cloudPVR software zeker het geval moeten zijn.
En is weeral een goede verbetering in het Proximus opname systeem als het zo is.
Sinjoor, Nu ben ik mij aan het afvragen wat die "c" bij cPVR betekend, cloudPVR zal het wel niet zijn hé 😉
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ook geen idee. Onze medewerkers zijn hiermee begonnen denk ik, dus zij moeten dat maar verklaren. nPVR is network Personal Video Recording, maar waar die c voor staat?? cable zal 't ook wel niet zijn.C-drive misschien?
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb ook geen idee. Onze medewerkers zijn hiermee begonnen denk ik, dus zij moeten dat maar verklaren. nPVR is network Personal Video Recording, maar waar die c voor staat?? cable zal 't ook wel niet zijn.C-drive misschien?

Als ik mij niet vergis is het Client Personal Video Recording. dit is trouwens een term die reeds gebruikt werd voor er sprake was van nPVR.
Nog nooit van gehoord , (net dPVR bijvoorbeeld) en cPVR geeft ook niet direct duidelijk aan bv in geval van Belgacom/proximus opnames dat dit op zoiets van een harde schijf slaat zoals dit bij nPVR wel heel duidelijk is dat de n op netwerk slaat dus cloud opnames.
Eigenlijk zoals Wim VL zo goed uitgelegd heeft zou je nu omtrent de nieuwe opnamemogelijkheden over dPVR kunnen spreken.

NB: ik zeg wel nooit van gehoord maar, zoals altijd kan je dit wel vinden op het internet, waar we allemaal onze mosterd halen zeker ;-))
Reputatie 6
Badge +2
Zolang het geen mosterd na de maaltijd is is het goed. :8

Reageer