herinnering plaatsen


Reputatie 5
Badge +2
Ik heb de laatste dagen enkele keren proberen een herinnering te plaatsen bij een programma, wat ook lukt maar het komt 10 à 15 minuten te laat. dus na het beginnen van het programma wat natuurlijk nutteloos is.

Het uur bovenaan mijn scherm klopt en bij opnamen beginnen de programma's wel op tijd

De programma's voor canvas voor volgende week zaterdag en zondag staan ook nog niet op het programma vermeld, hoe komt dit?


12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb ik ook al vastgesteld, maar dan enkel een paar minuten telaat. Een herstart van de decoder lost dat echter wel op, maar het blijft een raar verschijnsel, want inderdaad, de klok van de decoder staat juist....

In mijn ervaring is het raadzaam de decoder minstens een keer per week te herstarten. Mensen die systematisch alles zonder stroom zetten bij niet gebruik of 's nachts zullen dat dus niet hebben denk ik, wat onlogisch is, want de server laadt dan de TV-gids bij en zou dat dan toch moeten synchroniseren niet ?
Badge
Inderdaad wou dit net ook melden trouwens is het ook een gemis dat je het niet meer kan zien in de tv gids. Als je een herinnering geprogrameerd hebt.sinjoor71 ben jij er zeker van dat het probleem dan is opgelost want verleden week heb ik ook een herstart moeten doen voor iets anders namelijk mijn beeld bleef stilstaan .Heb daarna nog een herinnering gezet en programma was weeral bezig.Dit is toch niet normaal.Er staat mij volgens mij nog iets van voor in de vorige versie kon je daar nog laten verwittigen of zoiets opvoorant ikweet niet of dit nu nog gaat.
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij lost een herstart het wel op. Maar inderdaad, we hebben hier in de ideeënbus al opgeroepen om de herinnering ook terug (zoals vroeger) in de TV-gids zichtbaar te maken met een klokje, net zoals de geplande opnames met een cirkeltje zichtbaat zijn. Ook is het raar, dat je soms een tussenscherm krijgt waar je op OK moet drukken, en soms niet. En je krijgt nog altijd een verwittingsscherm voor hij overschakelt, waar je dan op ja of neen kunt drukken. Ja staat standaard in het blauw, dus als je dan drukt schakelt je al direct manueel naar die post, en doe je dat niet dan schakelt hij automatisch over één minuut voor.
Badge
Ik krijg dat altijd dus ik druk dan op ok maar dan begint hij ook te laat maar ik vind het dus al overzichtelijker moest die klok terug in die gids staan.ik denk het beste wat je voorlopig kan doen is als die tekst op het scherm verschijnt programa opzetten dan ben je misschien op tijd of toch enkele sec.vroeger.;)
Reputatie 7
Badge +1
Als die tekst op het scherm verschijnt staat "ja" al in het blauw, dus moet je gewoon op OK drukken om naar de zender te gaan.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb een herstart gedaan en inderdaad, het probleem is opgelost.

Ik weet als de tekst verschijnt dat hij veranderd van zender maar als hij te laat is ben je er vet mee.

Ik zal wekelijks herstarten, misschien zitten er twee klokken in een op je scherm en een inwending die nu en dan eens moet juist gezet worden door te herstarten.

Vroeger kon je tijd voor de verwittiging aanpassen nu niet meer jammer, naar 5 minuten aanpassen was misschien handig.

Van die klok op het scherm die zal niet gesynchroniseerd worden want die informatie wordt niet doorgegeven via de hdmi kabel tussen decoder en TV naar het schijnt !
persoonlijk heb ik nog geen problemen gehad met de dienst 'herinnering'. op moment dat je een herinnering instelt verschijnt er ook klokje naast het programma, het valt wel enkel op als je het programma selekteert in de gids

mvg
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb ook geen problemen met de herinnering in te stellen, het was juist met de tijd dat de herinnering begon.

Ik denk dat het nu opgelost is door te herstarten, ik zag ook wel het klokje, daar mankeerde er niets aan

Heeft iemand weet hoe het komt dat het zolang duurt dat de programma's van één en canvas vermeld worden

Voor volgende week zat, zon en maandag wordt er steeds er steeds vermeld dat er nog niets is en op de website van één en canvas kennen ze nochtans de programmatie al!!

groetjes allemaal en dank voor de respons
Reputatie 7
Badge +1
Klopt, ik heb dat ook vastgesteld. Zelfs nà de namiddagupdate van de TV-gids stond er nog altijd geen info. Was trouwens evenzo voor BBC.
Badge
Gisteren avond was ncis ook weeral bezig.Ook waren er enkele problemen aan de gids op de 9 en 10 de dag.Eerste keer dat me dit opviel normaal zijn daar geen problemen mee.
Beste Valencia,

De interne klok van de decoder kan soms een beetje achterlopen. Een herstart lost dit probleem onmiddellijk op. Ook bij u lijkt dit hiermee van de baan.

Wat echter niet normaal is, is dat je nog geen info hebt over de één/canvas programmatie. Deze info moet altijd 10 dagen op voorhand beschikbaar zijn (voor elke zender geldt dit, niet enkel canvas). Het is wel zo dat enkel de eerste 2 dagen in de decoder worden opgeslaan. De volgende dagen moeten steeds ingeladen worden, hierdoor zal je heel even (enkele seconden) niks hebben in de programmatie (even geduld staat er) maar ogenblikken later zou je toch ook die info zonder problemen moeten kunnen raadplegen.

We kunnen dus enkel 10 dagen op voorhand zien in onze TV-gids, ook al zijn er op de website meer dagen beschikbaar.

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer