Heractiveringskosten

  • 4 December 2012
  • 1 reactie
  • 270 Bekeken


Op 20 November is mijn factuur betaald (deze moest voor 28 November betaald worden).

Deze factuur bevatte echter een herinneringskost van 9 euro.


Daar die factuur met een bestendige opdracht betaald werd, is enkel het abonnementsgeld betaald en de herinneringskost niet.

Nu, amper 6 dagen (4 werkdagen) na de vervaldatum van die factuur ben ik al afgesloten.


Dus door die 9 euro herinneringskost, kan ik weer een week niet op het internet én moet ik volgende factuur 69 euro (!!) heractivatiekosten betalen.

(heractivatie Internet + heractivatie mobiel internet + herinneringkost)


Dat is al zo duur als mijn abonnement zelf!


Dat de facturen op tijd moeten betaald worden begrijp ik.

Maar dat er binnen de 6 dagen (4 werkdagen) al afgesloten word plus zo'n hoge heractivatiekosten aangerekend worden vind ik er toch wel wat over.


Ik was aan het overwegen om ook voor men gsm naar Belgacom te gaan, maar dit ga ik toch maar niet doen.

Want dan komt er nog eens 30 euro heractivatiekost bij, wat het totaal op 99 euro brengt!




1 reactie

Reputatie 7
Badge +1


Tja, een domiciliëring is dan handiger natuurlijk en die kan je ook eenzijdig opzeggen desnoods. Je moet dan op het einde vazn fem aand wél genoeg op je rekening hebben staan natuurlijk, en dat kan uitzonderlijk al eens mislopen bij uiitzonderlijke aankopen (is mij al eens overkomen). Maar als je dan eens belt met de klantendienst sturen ze je een nieuwe factuur met een overschrijving, die je dan manueel of electronisch moet betalen. Best dan ook je oude domiciliëring verwijderen en een nieuwe maken, anders kan het blijven foutlopen. Ook opletten dan of je nieuwe factuur de vermeldiing draagt



Uw financiële instelling wordt verzocht om deze som op 28 december 2012 (voorbeeld) te storten op

onze bankrekening BE50 0001 7100 3118 met BIC BPOTBEB1.

Met mededeling +++xxx/xxxx/xxxxx+++. Bedankt



Een domiciliëring moet zowel bij de bank als bij Belgacom geregistreerd worden, en dat kan wel even duren. Anders loop je het risico dat ze nog niet betaald wordt en is het aangewezen dat je ze nog eens manueel moet betalen.




Reageer