HELP! Mails verdwijnen van server

  • 11 October 2011
  • 5 reacties
  • 1560 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Sedert ik verleden week van Outlook (pc) naar Mail (Mac) ben overgeschakeld, komen er verscheidene mails niet meer aan. En de weinige mails die ik via Webmail wel ontvang, verdwijnen na het lezen via Webmail van de server nog vóór ik ze via Mail binnenhaal.

Wat is er hier mis?

5 reacties

webmail zal normaal gezien geen mails van de server halen, maar mail op de Mac / PC wel.
Dus ik vermoed dat de situatie net omgekeerd is?

indien ja , controleer als de optie in uw mail client op mac 'leave messages on server' aanstaat.
Zelf heb ik geen Mac, dus kan u niet echt pointen waar dit staat.
Nee, het rare is juist dat als ik op het werk mijn webmail check, en een uurtje later nog eens ga kijken, de mails van een uur geleden verdwenen zijn. Als ik 's avonds mijn Mail op mijn Mac open, komen die eerder op webmail gelezen mails bijgevolg ook niet binnen! Ik ben geabonneerd op een aantal nieuwsbrieven die ik de laatste dagen niet meer ontvang (noch via Webmail, noch via mijn Mail), en een collega van mij heeft vrijdag mails gestuurd die ik ook nooit ontving! Toen ik gisteren een programma installeerde kreeg ik de instructie om tijdens de registratie mijn mail te checken en die te bevestigen: geen mail!

Bij de instellingen op mijn Mail staat duidelijk aangevinkt dat de mail 1 week op de server moet blijven staan. En de eerste week was dat echt ook zo: zelfs al had ik mails gelezen op webmail, én binnengehaald op mijn Mac, de berichten bleven op de webmailserver staan. En nu sijpelt er zo nu en dan een mail binnen. Heel vervelend!
Al eens overwogen gmail te gebruiken, met IMAP? Werkt schitterend. Je houdt gewoon je huidig email adres, en leidt alles om via je gmail adres. Al mijn mails verschijnen ook perfect in outlook, en de synchronisatie verloopt zeer snel. Plus dat je 7GB storage krijgt op de gmail server. Ik heb nog al mijn mails sinds 2005.
Al eens overwogen gmail te gebruiken, met IMAP? Werkt schitterend. Je houdt gewoon je huidig email adres, en leidt alles om via je gmail adres. Al mijn mails verschijnen ook perfect in outlook, en de synchronisatie verloopt zeer snel. Plus dat je 7GB storage krijgt op de gmail server. Ik heb nog al mijn mails sinds 2005.
Beste mus,


in principe gaan de mails zeker niet verdwijnen als u ze leest via de webmail. Dit kan enkel als je ze met een mailprogramma binnenhaalt of ze natuurlijk manueel gaat verwijderen via de webmail

In dit geval neem je best contact met onze technische dienst op 0800/22700. Zo kunnen we samen met u een paar zaken nakijken.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer