Hele hoop problemen...

  • 21 August 2011
  • 13 reacties
  • 1449 Bekeken

Beste medemensen op dit forum,

Ik heb een aantal problemen met mijn internetverbinding.

1) Het eerste probleem is dat het regelmatig uitvalt, drie keer of meer per dag is geen uitzondering. Dit is snel opgelost door even op de reset knop te drukken, maar in veel gevallen is het toch best irritant (gamen, video conference, ...) wanneer je internet uitvalt. heeft er iemand enig idee hoe dit het opgelost kan worden?

Nu weet ik wel dat er in mijn straat een verouderde belgacom leiding loopt, en dan het onrealistisch is om te eisen of te verwachten dat ze het voor mij en de paar andere belgacom gebruikers (heb geen idee hoeveel het er zijn) hier een nieuwe leiding komen leggen. Langs de andere kant neem ik wel aan dat ze stelselmatig de leidingen overal vernieuwen, dus is er een manier waarop je erachter zou kunnen komen of, en zo ja, wanneer jouw straat aan de beurt zou zijn?

2) Dat brengt mij ook meteen naar het tweede probleem. Downloaden gaat nooit sneller dan 350 - 360Kbps, wat volgens hedendaagse standaard toch wel heel traag is. Hierdoor is het onmogelijk om een videofragment te streamen, online te gamen, of een video conference te hebben tegelijkertijd, en dat over het hele huis. Aangezien we met vier mensen tesamen wonen is dat toch wel een probleem.

Naar aanleiding van de trage verbinding dacht ik eraan eens een speedtest te doen (speedtest.net) en die vertelde me dat ik kon downloaden aan 3.06Mbps. Dat vond ik nogal vreemd dus besloot ik er nog 2 andere te doen, allebij met hetzelfde resultaat.
is er een verklaring waarom ik zou kunnen downloaden aan 3+Mbps en toch maar 1/8ste van deze snelheid haal? Aan de computers ligt het niet want op andere adressen halen ze wel hogere snelheden.

Vriendelijke groeten,
Hallogijs


13 reacties

vermoedelijk sta je nog op adsl techniek

je kan hier via onderstaande link kijken of vdsl2 reeds beschikbaar is in jouw straat:

http://www.belgacom.be/bwt/Login.action

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Doe dit eens van op je PC en laat het resultaat hier weten


Uitlezen van BBOX Statistics
http://192.168.1.1" rel="nofollow ● Advanced Settings → Statistics Dan krijg je iets dergelijks te zien:




































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 22.6 dB
Downstream line rate 20.000 kbps
Upstream line rate 2.000 kbps
TX total power -24.9 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms
Dank je voor je snelle antwoord.

ADSL technologie is inderdaad alleen beschikbaar in mijn straat.

Vriendelijke groeten,
Hallogijs
u staat op een 3.3 adsl profiel, maar uw lijn kan dit in feite niet aan (zeer lage SRNM waarde), dus eigenlijk zou u een lager profiel moeten aanvragen, dit verklaart wel de sync problemen (disconnects)


mvg
Bedankt voor jullie hulp, ik zal deze oplossingen zeker toepassen.

Nog een laatste vraag, is er een manier om erachter te komen of er werken aan de leidingen in mijn straat op komst zijn?


Mvg,
Hallogijs
je kan het eens vragen aan Eva of ze iets in de planning ziet staan voor vdsl2 in jouw straat

mvg
Beste hallogijs,


Ik zie dat andere forumleden je alleszins al goed op weg hebben geholpen. Je lijn staat volgens de gegevens die je hier postte op een 3.3 profiel, dan zijn de gehaalde snelheden binnen de verwachtingen van dit profiel.

Om te kunnen zien of VDSL2 beschikbaar is (of wordt), heb ik je gegevens nodig. Kan je je login posten?


Met vriendelijke groeten,

Eva.
Beste, eva


Sorry voor mijn late antwoord. Ik kreeg geen bericht meer in mijn inbox dat er nog een reactie was gekomen.
Wat bedoel je precies met login, of waar vind ik deze terug?


Mvg,
Gijs van Heertum
Dank je voor de hulp.

In dat geval is mijn login fc788961

Mvg,
Gijs van Heertum
Best ook persoonlijk posten aan EVA als je dit nog niet gedaan hebt.
mvg.
Beste hallogijs,


na controle blijkt dat VDSL2 jammer genoeg niet beschikbaar is voor u. Ik kan u ook geen timeframe geven wanneer dit mogelijk zou zijn.


Mvg

Eva van Belgacom
Reputatie 6
Badge +3
Beste hallogijs


Voor jou vereisten is het beter dat je een multimedia draadloze router gebruikt. Die zijn specifiek ontwikkeld voor streaming en veel connecties tegelijkertijd. Dat is vooral belangrijk wanneer je gebruik maakt van streaming,bittorent of andere p2p apparaten. Standaard modem/routers bezwijken hieronder en gaan zich spontaan resetten. Opgelet dit geldt enkel maar voor draadloos internet, als je hier problemen mee heeft.

Je zou een download manager kunnen gebruiken. Ikzelf maak gebruik van orbit downloader nog een leuke extra is dat je hiermee flash filmpjes kan dowloaden van sites. Hierdoor krijg je een iets grotere downloadsnelheid.


Ikzelf heb een linksys/cisco E4200 multimedia router gekocht. Voor goedkope multimedia routers kijk je best eens bij Sitecom.


Groeten

familievandesype
Badge
Fijn dit zo te lezen. Ben ook maar mee eens aan het snuffelen gegaan.

Je leert er weer van \mvg

Reageer