Beantwoord

Heeft de V5-c een eigen setting voor het geluidsniveau ?


Dat is idd mijn vraag ... ik heb het niet nagekeken en mijn afstandsbediening direct omgeturnd voor de TV maar ik heb aanvankelijk op de "volume"knoppen gedruk alvorens de code in te geven voor mijn TV en nu heb ik de indruk dat het geluidsvolume lager is dan op onze andere TV ... ?
icon

Beste antwoord door Elsa 22 May 2016, 18:50

Bekijk origineel

35 reacties

Waar je moet op letten is dat Je goed moet kijken naar je tv en van zodra dien uit gaat onmiddellijk lossen want een seconde later lossen en er staat al een volgende scan code klaar en als je lost staat die er natuurlijk in, enfin ik wil niet zeggen dat het altijd de reden is maar velen hebben hierdoor problemen om die reden.
Mijn TV is een sony Brava 40 inch
Reputatie 1
Zou kunnen, 'k zal er de volgende keer eens op letten. Vroeger waren de menu en pijltjes knoppen ook direct mee geprogrammeerd voor de tv, nu heb ik dat nog manueel moeten doen, knop per knop. Dat ging wel redelijk vlot. Misschien heb ik vroeger een andere code gebruikt.
Reputatie 2
Badge
Vraag me af of er aan het geluidsvolume van de V5c-decoder softwarematig iets kan bij getrimd worden ?
Het geluidsniveau ligt zeker beduidend lager t.o.v. van de vroegere v3b-decoder.
Zelfs andere randapparatuur die met een HDMI-ingang verbonden zijn hebben standaard een hoger volume.

Ik ben ook niet de eerste die dit op dit forum al vermeld heeft.
Men vraag is dan ook kan daar iets aan gedaan worden ?
Werd reeds gemeld vanaf de v3-c uitgekomen is en ook bevestigd dat het een bekend fenomeen is bij ⌘ , maar daar is verder nog niks aan veranderd.
Reputatie 2
Badge
Werd reeds gemeld vanaf de v3-c uitgekomen is en ook bevestigd dat het een bekend fenomeen is bij ⌘ , maar daar is verder nog niks aan veranderd.
Elsa, dus dat was ook al het geval bij de vroegere interface ?
Indien niet, dan moeten we het niet al te ver gaan zoeken en ligt het zeker aan de programmatie.
Bij de vroegere oudere interface was het ook zo inderdaad, en moest ik direct het volume op mijn TV een heel stuk verhogen op de volume schaal op mijn TV stond die vroeger op 20 schaaldelen en nu op 36 schaaldelen.
Reputatie 2
Badge
Bij de vroegere oudere interface was het ook zo inderdaad, en moest ik direct het volume op mijn TV een heel stuk verhogen op de volume schaal op mijn TV stond die vroeger op 20 schaaldelen en nu op 36 schaaldelen.
Op mijn tv-toestel vroeger 28 en nu rond de 50 voor een vergelijkbaar volume, komt min of meer overeen met een verdubbeling.
Inderdaad dat is het ongeveer.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad dat is het ongeveer.
Met mijn V4 is het geluidsniveau identiek met dat met de digicorder van Telenet (daar de aparte geluidsinstelling wél op maximum zetten). Ook dat van de TV-tuner waarvan natuurlijk het signaal ook via de Telenet kabelantenne binnenkomt.
ik herinner mij nog dat het geluidsniveau van mijn v5 die ik na mijn v4 gehad heb ook lager was.

Reageer