Beantwoord

Heeft de V5-c een eigen setting voor het geluidsniveau ?


Dat is idd mijn vraag ... ik heb het niet nagekeken en mijn afstandsbediening direct omgeturnd voor de TV maar ik heb aanvankelijk op de "volume"knoppen gedruk alvorens de code in te geven voor mijn TV en nu heb ik de indruk dat het geluidsvolume lager is dan op onze andere TV ... ?
icon

Beste antwoord door Elsa 22 May 2016, 18:50

Bekijk origineel

35 reacties

Neen ook de andere decodertypes hebben dit niet, en dit is idd mijn antwoord :)
het geluidsniveau is lager op mijn v5-c dan vroeger op de oudere decodertypes, hier op het forum hebben er verschillende dit gemeld.
Ja ik heb dat gelezen over dat geluidsnivo op de V5-c maar vreemd genoeg kon ik dat niet vaststellen op onze "master" TV "boven", daar was er geen verandering te bemerken, Op onze "slave" TV dus wel vandaar mijn vraag ...
.. en mijn oude V3b had wel een eigen volumeregeling tenzij ik mij verschrikkelijk erg vergis ! maar ik vergis mij zelden LOL !
toch merci voor het melden ...
V3b heb ik niet gehad maar is eigenlijk een v3 in een andere kas 😉 dus zal daar ook wel geen volume regeling mogelijk zijn en kan je het enkel en alleen via de aangesloten TV (of geluidsinstallatie)
Reputatie 1

.. en mijn oude V3b had wel een eigen volumeregeling tenzij ik mij verschrikkelijk erg vergis ! maar ik vergis mij zelden LOL !
toch merci voor het melden ...

De V4 heeft ook een eigen volumeregeling, staat standaard zo ingesteld. Standaard moet je de afstandsbediening richten op de decoder om het volume te wijzigen maar dit werkt niet goed. Volumeknop blijven indrukken werkt niet om het volume te verhogen, je gaat steeds maar een stapje luider. Zeer vervelend dit en daarom heb ik de afstandsbediening dan maar geprogrammeerd om rechtstreeks de tv te bedienen en zo werkt het wel. Misschien werkt het volume bij andere tv's wel goed via de decoder, wij hebben een Panasonic.
Dat is nu van de eerste die ik hoor dat de V4 decoder een eigen volumeregeling heeft !
Dat zou dus willen zeggen als je uw universele ⌘-remote richt naar TV/decoder en je drukt op de volumeknop dat zowel het volume van je TV en van je decoder veranderd tegelijkertijd !?

.. en mijn oude V3b had wel een eigen volumeregeling tenzij ik mij verschrikkelijk erg vergis ! maar ik vergis mij zelden LOL !
toch merci voor het melden ...

De V4 heeft ook een eigen volumeregeling, staat standaard zo ingesteld. Standaard moet je de afstandsbediening richten op de decoder om het volume te wijzigen maar dit werkt niet goed. Volumeknop blijven indrukken werkt niet om het volume te verhogen, je gaat steeds maar een stapje luider. Zeer vervelend dit en daarom heb ik de afstandsbediening dan maar geprogrammeerd om rechtstreeks de tv te bedienen en zo werkt het wel. Misschien werkt het volume bij andere tv's wel goed via de decoder, wij hebben een Panasonic.


Idem ditto op de V3B ongeacht wat Elsa ook denkt ... het volume op de V3b op maximum ttz alle balkjes opgelicht en dan de afstandsbediening herprogrammeren voor TV ...
Ik denk niet, ik lees en hoor dit van anderen en trouwens vroeger al van Px medewerkers moet horen ook dat je het volume niet kunt instellen
Dus dan moet je eerst de TV afzetten en dan met de volume knop op afstandsbediening het volume van de decoder eerst regelen of hoe doe je dat dan want er wordt hier altijd maar gezegd het kan wel maar details hoe het moet heb ik nog nie gekregen :-(

Daarom een oproep aan de
@ Proximus medewerkers:
Bij welke type decoders kan je het volume regelen op je decoder zelf en op welke manier.

NB: want dit is het antwoord die ik een tijd geleden nog gekregen heb op dezelfde vraag:
Het volume kan alleen geregeld worden op je TV toestel en niet op de decoder.
Je Proximus TV afstandsbediening kan je universeel maken om het via uw TV toestel te kunnen regelen enz......
Reputatie 7
Badge +6
Daarom een oproep aan de
@ Proximus medewerkers:
Bij welke type decoders kan je het volume regelen op je decoder zelf en op welke manier.

Wel Elsa, je hebt je eigen vraag reeds beantwoord.
Nee, dat is niet mogelijk. (Je kan wel switchen tussen Stereo en Dolby AC3.)
Bedankt Thomas,
om dit te willen bevestigen, want ik snapte er inderdaad ook niks meer van ik heb alle types decoders reeds gehad en nergens heb ik ooit een optie gezien om dit op de decoder te kunnen instellen.
En nu maar hopen dat ze nu niet weer gaan beweren dat we beiden verkeerd zijn en dat het wel kan 😉
groetjes, Elsa
Regulus, hoe heb jij dan het volume op je V3b decoder kunnen instellen?
Reputatie 1
Ik weet alleen niet of we hetzelfde bedoelen. Standaard moest je bij ons het volume van de tv wijzigen via onze v4 decoder(dus daadwerkelijk Px afstandsbediening richten naar de decoder en niet naar de tv). Maar dit werkte niet goed want volumeknop ingedrukt blijven houden ging alleen een streepje omhoog. Je moest dus steeds meerdere keren de volumeknop indrukken om het volume van de tv te kunnen verhogen wat zeer vervelend was. Daarom heb ik de Px afstandsbediening geherprogrammeerd om het volume rechtstreeks met de tv te veranderen(dus de Px afstandsbediening daadwerkelijk naar het IR-oog van de tv richten).
Wat jij bedoelt Elsa met het volume van de decoder veranderen en ik met het volume van de tv veranderen via de decoder of dit hetzelfde is weet ik niet. In mijn opvatting dacht ik van wel maar Thomas zegt van niet, dus hij zal het wel beter weten zeker. 😉
Als je richt met de universele ⌘remote naar je decoder dan richt je ook naar je TV terzelfder tijd dus als het volume stijgt dan is dit de TV die reageert op je commando
Reputatie 1
Nee echt niet, het is de decoder die reageert want als ik de afstandsbediening richtte naar de tv deed hij niets. Ik weet dit heel zeker want ik heb de decoder in de kast gezet en het IR-oog van de decoder verbonden met een IR-extender(IR-oog plak je op IR-oog van decoder dat via een kabeltje uit de kast loopt naar een bakje dat je op je bureau zet) zodat je de kast kan toelaten om de decoder te bedienen door naar het IR bakje buiten de kast te richten. Als je zo dus richtte naar de tv veranderde het volume totaao niet, alleen als je richtte naar de decoder(afstand ts tv en IR-extender is ongeveer twee meter). Elsa jij zult het nooit opgemerkt hebben omdat je tv en decoder dicht bij mekaar staan. Ha, Regulus en ik zullen toch nog gelijk hebben. 😉
en hoe weet je dat de decoder reageert of waarop zie je dat ?
Reputatie 1
Omdat als je de remote richt naar de tv het volume niet wijzigt en als je richt naar de decoder(in mijn geval IR extender die twee meter van de tv afstaat) wel. Dan is het toch de decoder die reageert? Simpeler kan het toch niet zijn.
Reputatie 4
Badge +2
Dan zou je de IR detector moeten afplakken op de TV om zeker te zijn !
Frederik zet eens gewoon je decoder af (mag standby zijn) en druk eens op de volume knop dan zal je op je tv net hetzelfde zien met die volume balkjes en bewijst dat het niet je decoder is die reageert aangezien hij in standby staat.
Reputatie 1
Dan zou je de IR detector moeten afplakken op de TV om zeker te zijn !
Nee toch niet want als het volume vd tv reageert knippert de groene led en dat deed het niet. Dus ging de volumewijziging via de decoder.

Frederik zet eens gewoon je decoder af (mag standby zijn) en druk eens op de volume knop dan zal je op je tv net hetzelfde zien met die volume balkjes en bewijst dat het niet je decoder is die reageert aangezien hij in standby staat.
Nu wel ja omdat ik de afstandsbediening geprogrammeerd heb(via de code in de handleiding) om te gebruiken met de tv. In het begin dat we de decoder hadden ging de volumewijziging via de decoder want als je richtte naar de tv knipperde de groene led niet,hij deed niets. Trouwens de verschillende soorten volumewijziging (blijven indrukken volumeknop eenstreep omhoog via decoder, verschillende strepen via tv) bewijst dit toch ook al. Dit hangt trouwens af vh merk tv want onze Philips beeldbuis tv werkte direct zonder de afstandsbediening met een code te moeten programmeren.

Maar ik zou vooral blijven proberen. :8
Je zou het zeker kunnen weten als je de afstandsbediening van je decoder niet universeel maakt en je de volume knop indrukt of je dan het volume op je tv hoort stijgen.
NB: als ik met de afstandsbediening naar het plafond richt kan ik ook de TV of de decoder via IR bedienen.
Reputatie 1
Lees mijn vorige reactie nog eens.
Reputatie 1
Ik heb de afstandsbediening gereset naar fabrieksinstellingen en nu werkt het volume vd tv idd niet meer via de decoder maar ik weet zeker dat dit vroeger wel kon. Px zal het met een firmware update uit de decoder gesloopt hebben. Het werkte toch niet goed.

Ik heb trouwens serieuze miserie gehad om hem terug universeel te maken. Ik was vergeten van de tv uit te schakelen nadat ik de code ingevoerd had anders werkt het dus niet. Nogal een procedure zeg.
We hoeven er ons niet meer druk om te maken we zijn het nu eindelijk eens dat het niet meer werkt via de decoder en dat is het belangrijkste ;)
Bij mij gaat het universeel maken heel gemakkelijk de tv aanzetten en de afstandsbediening laten scannen tot de tv uit gaat en klaar is kees.
Reputatie 4
Badge +2
Nu heeft Frederik_029 de ganse nacht moeten werken om zijn afstandsbediening weer in orde te krijgen met die proefjes...Maar nu weten we het.
Reputatie 1
Bij onze TV werkt het automatisch scannen niet. De TV gaat wel uit maar toch kan je hem daarna niet bedienen met de afstandsbediening. Het lukt alleen door de code manueel in te geven. Het is een Panasonic. Wel merk is het van jou Elsa?

Nu heeft Frederik_029 de ganse nacht moeten werken om zijn afstandsbediening weer in orde te krijgen met die proefjes...Maar nu weten we het.
Ja lol heeft wel effe geduurd ja. Ik dacht dat het de verkeerde code was dus verschillende codes geprobeerd maar was gewoon tv dat ik vergeten uit te doen had. 😛
Reputatie 4
Badge +2
Bij onze TV werkt het automatisch scannen niet. De TV gaat wel uit maar toch kan je hem daarna niet bedienen met de afstandsbediening. Het lukt alleen door de code manueel in te geven. Het is een Panasonic.

Is bij mijn Panasonic ook zo.

Reageer