Hebben ruckussen HD minder last van blokvorming dan de electriciteitsoplossingen?

  • 22 December 2010
  • 9 reacties
  • 3475 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Regelmatig moet ik even de electriciteitsstekkers uittrekken en weer insteken in combinatie met de decoder te resetten om het blokkerig beeld op te lossen. Bovendien heeft de electriciteitsstekker in één ruimte last wanneer er zware of andere apparaten in naburige stopcontacten steekt.

Hoe goed is eigenlijk dat draadloos signaal van de ruckussen? Want er zitten toch dikke muren en vloeren tussen.

met vriendelijke groeten

familievandesype

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb hier al in verschillende posts mijn tevredenheid over de RuckusHD adapters uitgesproken, en die staan zeker 8 à 9 meter van mekaar en zelfs in een andere ruimte. Ik heb vlot 2 HD-streams (wél VDSL2) en nooit blokjesvorming (heb dat verleden jaar eens even gehad (ca. 2 seconden) maar toen had de lijn duidelijk een dal in de verbinding, want zelfs HD zappen tijdens HD opnemen ging toen even héél moeilijk, en met Speedtest haalde ik toen amper 5 Mbps download (incl. 2 HD-streams is dat nog bijna 15 Mbps), waar ik normaal rond de 15/16 Mbps zit met 2 HD-streams in werking (24/25 Mbps zonder TV). betwijfel dus dat het aan de Ruckus adapters lag. Met PLC-adapters heb ik geen ervaring, maar het lijkt me logisch dat die kunnen beïnvloed worden door sterke stroomafnemers op dezelfde stroomkring (op zelfde zekeringen in de kast). Bij modernere electriciteitsinstallaties (laatste 25 jaar of langer, mijn huis is van 1986 en heeft dat al) staat zware aparatuur, zoals fornuizen/ovens en wasmachines/droogkasten op aparte stroomkringen en heb je dat probleem allicht niet.
Reputatie 6
Badge +1
Ik gebruik de Ruckus HD al enkele jaren, net van toen HD werd aangeboden, zomer 2008. Nog nooit ergens last van gehad. Ze staan meer dan 10 meter van elkaar en er zitten ook nog enkele muren tussen. Eén keer is bij de ontvanger de voeding kapot gegaan, maar was toen nog in garantie en heb na een telefoontje naar de klantendienst een nieuwe set mogen gaan afhalen in de Belgacom shop. Ik denk dat de oplossing via het electriciteitsnet hier niet goed zou werken, gebouw is van 1960.
Reputatie 6
Badge +3
Beste sinjoor71 en william43

Bedankt voor jullie reacties. Hoe kan je eigenlijk de HD ruckussen herkennen?
Ik ga denk ik eerst eens proberen met 2de hands ruckussen om te kijken hoe goed beeld ik heb.Mijn thuissituatie is de b-box 2 in de waskelder en de tv's op een hoger gelegen verdieping.

familievandesype
Reputatie 7
Badge +1
Bij de HD-Ruckussen staat duidelijk HD bovenop in het midden (witte bol bij de zender, geel/oranje bol bij de ontvanger.);)

Als je met PLC-adapters zou werken (via stroomnet), steek je die best niet in een stopcontact van dezelfde stroomkring als die van je wasmachine/droogkast, want dan kun je storingen krijgen als die apparaten in werking zijn. Bij draadloze Ruckus zou dat geen probleem mogen geven. Je kunt die 2e hands al eens uittesten, en bij storingen kan je dan in je decoder de HD-functie eens desactiveren in de systeeminstellingen om te testen of dat beter gaat. Ik neem aan dat de HD-Ruckussen meer Mbps kunnen verwerken dan gewone. Wel zender en ontvanger niet verwisselen voor een optimaal resultaat.

De gebruiksaanwijzing heb ik nog. als je de aangehechte JPG kunt openen tenminste? dan kun je hem vergroten of eventueel opslaan. Weet nooit of dat hier lukt. Mijn afbeeldingen verschijnen hier nooit, altijd als link en ik weet niet waarom..
Reputatie 6
Badge +3
Beste sinjoor71

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

De tv waarmee ik het wil proberen is nog een oude breedbeeld crt tv. Maar ik heb wel al de hd decoder gehuurd.

In de andere ruimte beschik ik over een hd ready lcd tv en hier heb ik geen last wanneer er andere apparaten insteken met de plc stekker.

Is dat een veel voorkomende kwaal van de plc adapers dat je deze na x-aantal tijd even uit het stopcontact moet halen? Want ik moet dat hier toch vrij regelmatig doen om storingen op te lossen.

familievandesype

Ik kan perfect je bijlage bekijken
Reputatie 7
Badge +1
Heb hier nog al klachten daarover gehoord. PLC moeten wél in een vrij stopcontact zitten, niet in een verdeeldoos. In de PLC's mag je wél andere stekkers steken natuurlijk. Met Ruckus hab je dat probleem niet.:)
Reputatie 6
Badge +3
Beste sinjoor71

Al de plc-stekkers zitten rechtstreeks in het stopcontact. Zoals ik het zo lees zijn er enkel maar voordelen bij ruckussen. Ik dacht dat draadloze systemen last konden hebben van interferentie.

familievandesype
Reputatie 7
Badge +1
Beste, heb daar persoonlijk geen last van. Had wél last van foutstromen (onregelmatige vuile stroom noemde men dat toen) op mijn wanddoos, waardoor mijn TV soms uitviel. Heb toen een nieuwe TV gekocht (flatscreen HD ready) omdat ik dacht dat het aan de TV lag. Maar de nieuwe had hetzelfde euvel. Ik heb daarom een Monster filter moeten tussenplaatsen (heeft 8 contactdozen en overspanningsbeveiliging, ook voor antennekabel voor analoge kabel-TV) , en toen was het probleem opgelost.

Bij mij steekt nu alle electronica daar in: TV, DVD-recorders, audio, decoder, ruckus-adapter. Modem b-box2 en PC staat in bureau, zo'n 8 meter in rechte lijn. Ruckus adapters in de stroom en ethernet-kabel verbinden met modem, en de andere met de decoder. De gebruiksaanwijzing heb je al. DE RuckuHD adapters liggen bij de Belgacom winkels niet meer uitgestald (enkel de PLC), maar ze hebben ze meestal nog wél in voorraad (evtl. op bestelling).;)
Nog een mogelijkheid is dat je stopcontact waar uw Belgacom-TV-box staat op een andere fase + zekering zit en uw signaal hierdoor een grotere omweg maakt dan de "afstand" die jij ziet.

Reageer