HD zenders geven "vervormingen" bij snel bewegende beelden.

  • 20 March 2012
  • 9 reacties
  • 869 Bekeken

Hallo,

Ik heb een decoder v3 aangesloten op een nieuwe Panasonic Viera 40" plasma tv.

Nu merk ik bij HD zenders (een, VTM...) een soort vervorming als de beelden snel bewegen. Bijvoorbeeld: als iemand door het beeld loop, zie je duidelijke vervormingen aan het gezicht. Op niet HD kanalen is er geen vervorming.

Dit is erg storend. Op mijn 32" HD ready LCD Tv had ik dat niet ...


Ligt het aan de decoder, de resolutie, het toestel of...?

Laatste lijkt me niet: xbox, dvd speler, mediaspeler: alles werkt prima.


Hulp of tips zijn welkom!

9 reacties

Badge +1
Hallo

Heb je dit al eens opnieuw geprobeerd met je 32" HD ready LCD Tv(indien je die nog hebt, anders met een andere HD tv indien je dit mogelijk is)? Wat geeft dit? Als je dit probleem niet hebt op je 32" HD ready LCD Tv dan zal het aan je tv liggen. Tenzij je van HDMI kabel bent veranderd. Dan kan het ook daar aanliggen. Als je nog eens je decoder aan je 32" HD ready LCD Tv hangt en dit probleem heb je niet of aan een andere tv die hd kan weergeven en dit probleem niet hebt. Dan is het je tv waaraan het ligt. Het kan ook aan de hdmi kabel liggen. Als je dit alles getest hebt zou ik ook eens bellen naar belgacom voor een lijntest. Ook kan je eens een factory reset proberen van je decoder maar ik denk dat dit niet veel zal uithalen maar het is he proberen waard. Hier kan je vinden hoe je een factory reset kan uitvoeren.

mvg
in eerste instantie zou men idd denken dat de nieuwe tv de schuldige is, maar dat verklaren is dan weer een ander paar mouwen

op zich wel een interessant geval, dus laat nog iets weten

mvg
Ik kan me niet inbeelden dat het probleem aan een 7 jaar nieuwere (met nieuwere technologie) TV ligt.

Allicht is het verschil eerder te wijten aan het schermgrootte/resolutie verschil in beiden.

Ik heb ook de resolutie op 720p gezet: geen verschil.

Nieuwe hdmi kabel: Niet nodig. Digitaal signaal, dus je hebt beeld of niet (of met blokjes etc).

2 dingen ga ik nog testen:

- oude INDI box aansluiten en vergelijken

- decoder laten omruilen voor een nieuwe versie

Decoder omruilen door een nieuwe zal niet veel oplossen want je hebt het niet met je 32"" scherm !

HDMI je hebt beeld of niet ! niet altijd waar want bij hogere frequenties heb je andere HDMI kabels nodig (overspraak enz..),

maar in uw geval zal het de hdmi kabel niet zijn want als je hem op je 32"" aansluit heb je het probleem ook niet !


groetjes,

Elsa.
Badge
Plasma schermen mogen normaal niet slechter zijn dan lcd schermen,maar misschien kan het wel aan het toestel liggen.Omdat het een plasma scherm is.Dit is wel de eerte variant die uit kwam van de platte schermen.Nu heb je lcd die beter is en die led schermen die nog platter zijn.Maar normaal kan het niet enkel door die tv.komen want er zijn meerdere personen die nog met een plasma zitten.En zoveel berichten zie je niet met mensen die er last van hebben.Je kan je lijn eens laten checken,en als die dan in orde is kan je de technise dienst bellen.Zij zullen dan waarschijnlijk een omruil nr.geven voor een nieuwe decoder gaan af te halen.Leg dan wel eerst je probleem aan de technise dienst uit?
Kan het te maken hebben met de response tijden van je tv's? De response tijden van de plasma zouden pak hoger moeten zijn dan die van je LCD (meer dan factor 1000) maar als daar nu een probleem mee zou zijn?
Reputatie 5
Badge +3
Raar verschijnsel voor een TV met een scherm met een hoge beeldfrequentie die garant staat voor snelle actiescènes, staan je beeldinstellingen juist afgeregeld? Anders zou ik opteren de winkel te contacteren en vragen om advies. (garantie TV)

Mvg.
Eventueel andere Hdmi ingang proberen en andere instellingen beeldresolutie in je decodermenu....

Ook best scherm instellingen televisietoestel zelf effe bekijken evt beeldfilter die 'te' goed werkt en ingeschakeld is en in combinatie met HD

het resultaat enkel verslecht.

Groeten Artie
als het perfect werkt met die andere tv, en je gebruikt identiek dezelfde opstelling en je hebt problemen met de nieuwe, dan moet het wel aan die tv liggen... misschien één of andere instelling... ik heb in elk geval zelf geen last van vervormingen bij hd en ik heb een 40inch led tv

de belgcom decoders werken via de PAL specs en ondersteunen de volgende videoformaten: 576i/50Hz, 576p/50Hz, 720p/50Hz en 1080i/50Hz.

mvg

Reageer