HD weergave wisselen tussen decoder lukt niet.

  • 15 October 2012
  • 4 reacties
  • 204 Bekeken


Sinds we een 3de decoder bij hebben krijg ik deze niet op HD weergave,nochtans is de lijn goed genoeg 30/2 .


DECODER 1 > kabel > HD (gelijksvloers)


DECODER 2 >devolo > SD (gelijksvloers)


DECODER 3 >devolo > SD (1ste verdiep)


Nu zou de 3 in HD moeten kunnen,die op 2 kon het vroeger,HD staat nu geblokkeerd,zoals het zou moeten zijn.


Als ik het probeer bij de 3 komt er het probleem op van de bandbreedte ,deze is 130 a 140 Mbit volgens Devolo cockpit.


Al eens gereset alletwee maar geen verandering.Iemand enig idee waar het probleem zit?


mvg Tom

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Dit zijn de theoretische mogelijkheden bij een 30/6 profiel (bij uitbreiding 50/6)






































































































Mogelijkheden TV

TV's: 3 waarvan in HD: 3

(30/6+50/6)

1e tv

2de tv *

3de tv *


Kijken

Opnemen

Kijken

Opnemen

Kijken

Opnemen

1 tv HD

HD

HD





2 tv's HD

HD

HD

HD

niet-HD



1 tv HD + 1 tv niet-HD

HD

HD

niet-HD

niet-HD



2 tv's niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD



3 tv's HD

HD

niet-HD

HD


HD


1 tv HD + 2 tv's niet-HD

HD

HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD


2 tv's HD + 1 niet-HD

HD

niet-HD

HD

niet-HD

niet-HD


1 tv HD + 2 tv's niet-HD

HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD

3 tv's niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD


⚫ wil zeggen opname enkel in nPVR


Maar 3 TV's in HD kijken zal misschien toch niet altijd lukken (enkel theoretisch). Op speedtest haal je allicht slechts 28Mbps; 3 HD-stream x 6,5Mbps = 19,5Mbps (rest voor Internet 8,5Mbps) maar het systeem zal allicht ook nog 3Mbps per decoder voor PVR-opname in SD reserveren, waardoor er niks overblijft. Misschien heeft er iemand anders hier ervaring mee ?

Reputatie 7
Badge +1


Als de devolo's met 3 groene lichtjes staan, zou er geen probleem mogen zijn denk ik. Maar ik heb geen ervaring met 3 decoders.

Reputatie 7
Badge +1


Tja, het systeem heeft zo zijn eigen logica soms. De laatst geregistreerde decoder wordt misschien automatisch op SD gehouden. Nu heb je theoretisch 2 HD-streams van 6,5Mbps en 4SD-streams = 6,5 + 6,5 + 3 + 3 + 3 + 3 = 25Mbps...is al redelijk krap niet ? Met één extra-HD-stream kom je zelfs al op 28.5Mbps...lijkt me redelijk kritisch.



je kunt altijd nog een proberen de laatste nieuwe op de directe kabel aan te sluiten, dan kan je zien of hij dan wél in HD gaat. Gaat het overigens ook niet als er een decoder afstaat ?

Reputatie 7
Badge +1


Ja Steven, je hebt gelijk. Ik vond 30/2 ook al raar, en ik heb ook al gezegd dat de tabel (komt van de site) zuiver theoretisch is. Je kunt immers niet zelf beslissen of je op een decoder enkel één HD-zender wilt streamen (kijken) en geen stream voor bv. SD opnemen wilt gebruiken. Normaal moet het systeem je bij gebrek aan capaciteit automatisch op nPVR zetten bij opnemen of bij conflicten met PVR-geplande opnames (met toegelaten zenders). Maar het systeem detecteert ook 3 geregistreerde en geactiveerde decoders op je lijn, en verdeelt de capaciteit naar eigen normen, waar je geen invloed op hebt, tenzij door de HD-functie uit te zetten. 3HD-streams tegelijk op 3 decoders kijken lijkt me niet doenbaar. Ik weet zelfs niet of het met een 50/6 profiel zou toegelaten worden, want daar reserveren ze 20Mbps voor TV, en ik weet niet of ze daar ver boven zullen gaan. graag reactie van mensen met een 30/6 en 50/6 profiel en met 3 decoders. Hun feedback zou interessant zijn!

Reageer