Beantwoord

HD televisie

  • 7 December 2016
  • 41 reacties
  • 1891 Bekeken

  • Rising star
  • 10 reacties
Hoe kan je zeker zijn dat de beeldkwaliteit van de zender overeenkomt met HD?
Wij zijn overgestapt van Telenet naar Proximus en hebben de indruk dat het beeld minder scherp is. Bij Telenet had men steeds een HD melding bij de zender. Dit hebben we niet meer.
icon

Beste antwoord door KimB 8 December 2016, 13:21

Bekijk origineel

41 reacties

Hey Thomas,
weet je soms in welke vdsl2 zone "9.5Mbps (max 16,5Mbps, VDSL2 voor de geïnteresseerde) " deze valt, is dit zone 5 dan ?


Laat maar Thomas, Ondertussen op userbase gevonden dat dit zone 5 is. ;-)

PS: Daarmee dat speedtest.net tot 12 Mbits/s ging, dankzij de DLM.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Thomas, weet je soms in welke vdsl2 zone "9.5Mbps (max 16,5Mbps, VDSL2 voor de geïnteresseerde) " deze valt, is dit zone 5 dan ?
Laat maar Thomas, Ondertussen op userbase gevonden dat dit zone 5 is. 😉

Correcto!! 🙂
Hallo iedereen. Wij zijn inderdaad een nieuwe klant en niet bepaald een tevreden klant tot nu toe. Wij willen nog 1 week geduld hebben, maar dan wil ik dezelfde kwaliteit als bij TN. En ik ben niet meer van plan om er zelf nog veel energie in te steken. Kan er dus een technieker langs komen dia alles eens kan uitmeten ter plaatse en zo een definitief verdict kan geven of het nu wel of niet kan? En als de 2de decoder niet kan, zelfs dat willen we wel aanvaarden.
Reputatie 7
Badge +6
Lots, ik begrijp je ergernis maar ik wil je ook geen valse hoop geven. Op 1 week tijd gaat de infrastructuur ongewijzigd zijn. Er wordt telkens structureel gekeken naar de uitbreiding van de infrastructuur. Dit is dus niet iets dat op 1-2-3 gedaan kan worden. Ook een technicus ter plaatsen zal hier niets aan veranderen. De snelheid en de beschikbaarheid van TV is afhankelijk van de afstand tot de verdeelkast in straat en de beschikbare technologie. Zoals je op de test kan zien is HD enkel beschikbaar bij 1 decoder. Wanneer er 2 decoders zijn moet het signaal worden 'verdeeld' waardoor er geen HD meer beschikbaar is. Mijn excuses voor het ongemak.
Reputatie 4
Badge +1
Lots,
op mijn hoofdadres beschik ik sinds een 3 tal jaar over hetzelfde VDSL2 profiel als u.
Ik kan u bevestigen dat ik met slechts één decoder naar perfecte HD TV kijk.
Ik sluit mij ook volmondig aan bij de reactie van jdm_01
Mag ik dan 1 gouden tip geven aan de verkopers van Px : kijk eerst na wat er beschikbaar is alvorens de diensten te gaan verkopen. Dit zou heel wat ergernis besparen. Het grappige is dat wij nooit 2 decoders gevraagd hebben. De technicus heeft deze gewoon geplaatst. Ondertussen hebben we hem uitgeschakeld.
Reputatie 7
Badge +6
Hier ga ik met je akkoord Lots. Ik heb alvast een aanpassing gedaan zodat je op je 1 decoder nu HD hebt. Zodra je de andere decoder terug gaat opstarten en 'aanmelden' dmv je telefoonnummer zal je HD terug verdeeld worden en verloren geraken. Als je zegt dat je geen 2de decoder nodig hebt, raad ik aan deze terug binnen te leveren. Vreemd dat de technicus dit zonder vragen heeft geïnstalleerd. Dit is niet echt gebruikelijk tenzij dit zo vermeld stond op zijn werkbon.
Reputatie 7
Badge +1
Mag ik dan 1 gouden tip geven aan de verkopers van Px : kijk eerst na wat er beschikbaar is alvorens de diensten te gaan verkopen. Dit zou heel wat ergernis besparen. Het grappige is dat wij nooit 2 decoders gevraagd hebben. De technicus heeft deze gewoon geplaatst. Ondertussen hebben we hem uitgeschakeld.

Volledig mee eens. Wordt tijd dat de PX medewerkers tegen potentiële klanten zeggen wat er beschikbaar is of wat niet zodat nieuwe klanten niet voor onaangename verrassingen komen te staan. Zelf meegemaakt met het GSM abo. Kreeg zelfs telefonisch een mobile coverage Extender gratis. 2 dagen later kwamen ze daar weer van terug. Klanten binnenhalen is een prio voor PX maar de kwaliteit van hun diensten moeten ze niet gaan vergeten en het lijkt erop dat dit wel gebeurd.
Reputatie 5
Badge +3
@Lots, technisch gezien had je beter bij TN gebleven. Mag ik vragen waarom je bent overgestapt?
Persoonlijk heb ik geen noemenswaardige conflicten met Px TV, sta wel op een vectoring profiel, 80 m van de ROP kast, dus mag niet klagen.

Max.: 92,8 Mbps download - 9,69 Mbps upload

Min.: 62,9 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Tuttimus actie
- omdat de verkoper vertelde dat de Wi-Fi een verder bereik zou hebben dan bij TN. Spijtig genoeg is dit niet zo.
-Gsm abo, dat eindelijk pas sinds gisteren in orde is geraakt, oud abo hadden ze al afgesloten en nieuwe na 2 weken nog niet geactiveerd
- eens iets anders proberen,....
Nu nog juist wachten op onze login van PX voor onze e-mail,... deze hebben we nog niet gekregen, blijkbaar stuurde ze deze naar een verkeerd huisnr.
De beeldresoluties vd decoder bij Px versus Tn zijn hetzelfde, 720p of 1080i, dus in principe moet de beeldkwaliteit dezelfde zijn.
De HD melding zie je ook op de decoder staan of in de infomenu. (blauwe balk)

mvg.

Hoe komt het dan dat SD bij TN wel beter is dan bij Proximus, die hebben toch ook de zelfde resolutie of is die bij TN dan hoger voor SD ?
@Lots, technisch gezien had je beter bij TN gebleven. Mag ik vragen waarom je bent overgestapt?
Persoonlijk heb ik geen noemenswaardige conflicten met Px TV, sta wel op een vectoring profiel, 80 m van de ROP kast, dus mag niet klagen.

Max.: 92,8 Mbps download - 9,69 Mbps upload

Min.: 62,9 Mbps download - 5,8 Mbps upload

Volgens mij hebben er ook veel overgestapt om reden van (onbeperkt) npvr bij proximus, al zal dit niet langer meer een voordeel zijn aangezien het bij Telenet ook mogelijk wordt.
Reputatie 7
Badge +4
Werd die login dan al opnieuw opgestuurd?
beloofde dit toch, de sim zouden ze ook sturen maar tot op heden nog geen post gekregen
Reputatie 5
Badge +3
Wat info beeldresolutie:

576p :Geeft altijd standaardbeeldkwaliteit weer (ongeacht of het een HD-zender betreft of niet) = SD
720p :Geeft altijd HD-kwaliteit weer als de bekeken zender in HD-kwaliteit uitzendt. Deze instelling is aangewezen bij HD-ready tv-toestellen.
1080i:Geeft altijd HD-kwaliteit mee als de bekeken zender in HD-kwaliteit uitzendt. Deze instelling is aangewezen bij Full-HD tv-toestellen.
576i : Geeft altijd standaardbeeldkwaliteit weer (ongeacht of het een HD-zender betreft of niet).= SD

Px als TN gebruiken op SD dezelfde resoluties: 576i/576p pixels, maar inderdaad op sommige SD zenders is de kwaliteit slecht.
Reputatie 6
Badge +2
inderdaad op sommige SD zenders is de kwaliteit slecht.

Bij Telenet is de kwaliteit van SD zenders beter dan die bij Proximus.

Reageer