HD opnemen en bekijken.

  • 23 November 2010
  • 10 reacties
  • 1734 Bekeken

Beste,

Als ik wil naar een HD zender wil kijken en op een andere HD zender wil opnemen lukt dat niet want er komt op wil je de opname onderbreken.




































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 24.9 dB
Downstream line rate 16536 kbps
Upstream line rate 2056 kbps
TX total power -12.4 dbm
Downstream delay 14.4 ms
Upstream delay 4.4 ms

login: fa851330

Mvg

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Blijkbaar staat u op een 16.5Mbit profiel waarbij gelijktijdige HD streams niet mogelijk zijn. Vanaf 20Mbit heeft u deze mogelijkheid.
Beste,

En wanneer zou de mogelijkheid er zijn om een 20Mbit profiel te hebben. Moet je daarvoor iets speciaals doen.

Login: fa851330
Reputatie 2
Badge
dat wordt afwachten... ik heb het zelfde 'probleem'. Misschien moet Belgacom er eerst maar eens werk van maken om iedereen alvast 20Mbit te garanderen, vooraleer ze volop reclame maken met beloofde snelheden van 25 Mbit en 30 Mbit...
Beste,

16,5Mbit betekent dat je tussen 700 en 1000 meter van de ROP zit, is te ver om 20 Mbit, dit krijg je maar tussen 400 en

700 meter, 30Mbit enkel tot 400 meter.

Groetjes

Kristof
Reputatie 7
Badge +1
Snelheid is inderdaad nogal afhankelijk van afstand van de centrale en moment van de dag. Ik zit 4 Km van de centrale en haal met Favorite soms 25.5 Mbps, maar ook soms maar 6.5 Mbps. gemiddeld zo'n 15.5 Mbps. Momenteel 14.4 down en 4.4 upstream met Numion gemeten.

Reactiesnelheid decoder is in een jaar tijd écht verbeterd. Bij kijken naar HD kwam er vroeger in de kleine display in de zendergids en PVR geen beeld, sedert enkele maanden echter wel. Alleen bij tegelijk opnemen HD en kijken HD krijg je geen beeld in de kleine dsplay maar HD. Soms kan het zappen mislukken en springt hij op de laatse post die je bekeek of komt er ee tekst op dat de decoder niet kan zappen (contacteer Belgacom). Soms ook een tussenscherm dat bij zappen de opname zal gestopt worden met optie van doorgaan ja of neen. Maar slechts af en toe.
Reputatie 2
Badge +1
Sinjoor... je info klopt niet.

  1. BGC biedt geen VDSL2 technologie aan op 4km van de centrale
  2. VDSL2 is noodzakelijk voor snelheden boven de 12Mbps
  3. Je kan met een favourite abonnement GEEN 25.5Mbps halen (enkel mogelijk met een intense op max 400m vd centrale
  4. Schommelen in snelheid afhankelijk van het moment van de dag is ook niet normaal!
Dit is reeds de zoveelste posting van jou met incorrecte info. Gelieve juiste info te verspreiden, waarvoor dank!
Beste,

Even een kleine nuance, BGC levert wel VDSL2 op 4km van de centrale !!!

De afstand tot de centrale is niet belangrijk voor VDSL omdat VDSL uit de ROP vertrekt en niet uit de centrale.

Groetjes


Kristof
Bij mij werkt het ook niet. Veelal is het een "communicatieprobleem" van Belgacom. Gisteren zie ik bij het aanzetten van de TV de reclame waarbij 2 programma's tegelijk kunnen worden opgenomen. Ik druk op de blauwe knop en lees daar dat ik naar een programma kan kijken, terwijl er 2 programma's worden opgenomen, ongeacht of dit in HD is of niet.

Nou, mooi NIET dus! Als ik een programma wil opnemen op VT4 (normale kwaliteit) en tezelfdertijd op VTM HD, dan lukt dit NIET. Als ik het programma op VTM (gewoon) opneem, lukt het wél. Wél irritant is dit, aangezien ik een gepersonaliseerde zenderlijst heb.

Sinds de invoering van die gelijktijdige opname is onze decoder weer ENORM traag geworden. Programma's die zijn opgenomen en worden weergegeven, stoppen plots en de decoder loopt vast. Zondag waren we So You Think You Can Dance op VTM in HD aan het opnemen en wilden naar een eerdere opname van "Komen Eten (VT4)" kijken. Normaal is dit geen probleem, maar de decoder is tot 2 maal toe volledig vastgelopen. Na het heropstarten begon hij SYTYCD terug op te nemen, maar helaas: we zijn de volledige opname kwijt: er is niets meer opgenomen na de onderbreking, terwijl hij het wél aangaf! Met de opname van Komen Eten was overigens niets mis, want we hebben die 's anderendaags gewoon kunnen bekijken.

Vandaag hebben we de decoder ook al herstart, hij is opnieuw blijven hangen... enfin. Ik heb de indruk dat die software-update of wat het ook moge zijn niet echt geslaagd is te noemen. Belgacom wisselt wel decoders om zonder problemen, maar het is nu nét weer op het moment dat hij voor 60% vol staat met opgenomen, niet bekeken materiaal. En we waren zo tevreden....

De moed begint zo stilaan in mijn schoenen te zakken. De decoder is TERGEND traag geworden. Hellup?
Reputatie 2
Badge +1
@Kristof: ben ik van op de hoogte, maar Sinjoor blijkbaar niet... anders maakte hij hier GEEN melding van.
Reputatie 2
Badge
ik heb een test gedaan met een modemtool en dit was het resultaat:

* VDSL2 modem tool 1.6 *

************************

download upload

line: 21628 kbps 2860 kbps

payload: 16536 kbps 2056 kbps

max line: 65192 kbps

max payload: 52980 kbps

bands used: 2 2

bandplan: 8D

training: 26.4 dB

loop length: 463 m

near end: 842 m

far end: 447 m

avg. length: 584 m

snr margin: 25.8 dB

attenuation: 16.2 dB

avg. margin: 26.3 dB

avg. snr: 41.2 dB

forecast max line: 118800 kbps

forecast max payload: 96360 kbps

Hoe kan ik nu weten hoe ver ik van de dichtste ROP ben gelegen?

Reageer