HD-opnames automatisch op nPVR ?

  • 22 November 2014
  • 9 reacties
  • 159 Bekeken

Hoi


Na maanden gesukkel met m'n decoder, vernam ik dat die outdated was en kreeg ik een nieuwe (de v5).

Maar wat blijkt nu ? Wanneer ik een programma instel zoals voorheen (verwijderen indien schijf vol), wordt het programma toch opgenomen op de server (nPVR), waardoor het dus slechts 30 dagen blijft staan.

Ok, ik kan dan voor 'nooit verwijderen' kiezen maar... dan kan ik niet tegelijkertijd een ander programma bekijken !


Mijn ouders, die nog de v4 hebben, hebben dat ook (vreemd, ik had dat niet met mijn v4). Ik neem aan dat dit een soort bug is, niet ? Het kan toch niet dat HD opnames ofwel slechts 30 dagen blijven ofwel dat je op 'tzelfde moment geen ander programma kan bekijken ? Zou wel heel straf zijn : een nieuwe, zogezegd betere, decoder krijgen, maar minder opties en qua HD-opnames gejosd zijn.


Iemand anders die dit ook heeft ?


Alvast bedankt voor jullie feedback.


Wim

9 reacties

Eens navragen of de vorige decoder verwijderd is van de lijn. Indien niet kan dit gebeuren.
Eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) en vragen of er niet te veel decoders op je lijn geregistreerd staan , oude binnengebrachte decoders worden dikwijls vergeten van de lijn te schrappen.
Reputatie 7
Badge +1
Een oud zeer...dit zou automatisch moeten gebeuren. nPVR (30d) is een fantastisch systeem, maar het zou de beslissing van de klant moeten zijn, of wél automatisch bij conflicten met reeds geprogrammeerde PVR-opnames (eerst geprogrammeerde, series, of van niet voor nPVR geautorizeerde meestal buitenlandse, boeket-of themazenders). Als klant kan je het genereren via online programmatie of met de decoder door conficten uit te lokken, of natuurlijk als je een V5 mini hebt zonder harde schijf (geen PVR mogelijk).
tegen wie zegt ge het !


je kan het ook zelf doen natuurlijk als je dat wilt ►


door naar een gratis nummer (0800 99696) te bellen en

de instructies van de computerstem te volgen.


Bron: ►hier
hallo Wim, Het oude 022187279 nummer, is het nummer wat u ooit invoerde om die Belgacom.net te activeren..dat maakt nu in feite niks meer uit, daar die accounts afgesloten werden.

Het huidige nummer 025244963 staat nog geactiveerd op 2 decoders. Een nieuwe decoder in standby met mac adres

105F499E7691

dit is uw huidige decoder , ook verbonden aan de modem.

Ik zie echter ook nog een oude decoder met uw nummer erin , maar niet verbonden of in gebruik momenteel, dus volgens mij dit uw oude, reeds ingebrachte decoder met mac adres

00223AB9643E

Of een decoder nu actief is of niet, de snelheid van de lijn wordt erop verdeeld van zodra het nummer er in zit, dus volgens mij dit de redenen van uw probleem. Een deel van uw lijnsnelheid ging naar die oude decoder waardoor de nieuwe niet voldoende meer had op op te nemen en te kijken in HD kwaliteit.

Ik heb nu die oude decoder van uw nummer weggehaald en zie nu op de nieuwe decoder een dual stream van 2X HD .

Kunt u dus testen of uw probleem opgelost is

mvg sabine

't zal wel opgelost zijn nu zeker :-)


@Wim, laat het eens weten of het nu in orde gekomen is
bedankt, iedereen, voor de snelle reacties.

bedankt voor de tip, elsa, wist niet dat je dit zelf kon doen, ik hou de info alvast bij voor een eventuele volgende keer.

sabine : dikke merci, hoor, net getest en yep, werkt prima nu :-)
Reputatie 7
Badge +1
Zo moet dat zijn hé! smiley
inderdaad, sinjoor ja

Reageer