HD op Proximus TV


Wanneer gaat Proximus-TV de 3 NPO zenders in HD doorgeven in plaats van de zoveelste onbenullige Franstalige zender in HD (Nu AB 3: shopping en slecht gedubde Amerikaanse bullshit). Ook Animal Planet HD

Jullie leuze is blijkbaar 'meer HD voor de Franstaligen en minder HD voor de Nederlandstaligen'.








24 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hun leuze is eerder: Alles voor de Franstaligen en niks voor de Nederlandstaligen.
Ivan, daar zouden de 'Onze medewerkers' moeten kunnen op antwoorden ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Reputatie 7
Badge +6
Aangezien Proximus volledig tweetalig en typisch Belgisch is, is het altijd een kwestie van: als we iets doen voor de ene, moet er compensatie zijn voor de ander. De nederlandstaligen hebben TLC 'gekregen' (of dat nu echt een aanwinst is, laat ik in het midden), dus kregen de franstaligen als compensatie AB3 in HD (of zij dat een aanwinst vinden?). Hoe compenseer je drie/vier nederlandse zenders in HD voor de franstaligen? Telenet hoeft zich over zoiets niet te bekommeren natuurlijk, evenmin als VOO in het franstalig landsgedeelte voor zijn publiek.
Reputatie 7
Badge +1
Voor de concurrentie is het idd gemakkelijk praten...maar de vraag van Ivan is m.i. volledig terecht! Op gebied van buitenlandse zenders in HD lopen ze voor Vlaanderen serieus achter. Tenslotte zijn TF1 HD, France 2 HD en AB3 HD franse en dus buitenlandse zenders, ook als de meerderheid van franstalig België daar meer naar kijkt dan naar de belgische franstalige zenders. Hier zou inderdaad commerciëel (en niet politiek) het wafelijzer systeem moeten gelden. Voor Vlaanderen is er m.i. trouwens in het standaardaanbod geen enkele.
Reputatie 7
Badge +6
Natuurlijk is de vraag van Ivan terecht, zeker als je het over kwaliteit hebt, daarbij denk ik ook aan de BBC zenders, maar tja ...
Reputatie 6
Badge +2
Bij Telenet is het niet beter, daar krijgt men de 3 NPO zenders ook enkel in SD, de laatste keer dat er HD zenders bijkwamen zijn de PRIME zenders tot nu was enkel PRIME STAR in HD, nu zijn de overige PRIME kanalen ook in HD beschikbaar.


Buiten de 3 NPO zenders zouden er nog veel TV zenders in HD mogen bijkomen zoals de 4 BBC zenders, ARD, ZDF, ...enz zowel bij Proximus als bij Telenet.
dit wordt behandeld door de minister van telecommunicatie Alexander Decroo, hij moet dat vervolgens voorleggen aan het kernkabinet en daarna moet dat besproken worden in het federale parlement, van daar dat het zo lang duurt.duivel
Reputatie 6
Badge +2
Elsa, je neemt mijn citaat van een andere topic over, dat is eigenlijk plagiaat, je kan in moeilijkheden komen met SABAM.duivel
Marleen schreef: ' Hoe compenseer je drie/vier nederlandse zenders in HD voor de franstaligen?'


Mijn antwoord: ze zullen het niet eens merken, 99% van de Franstaligen kijkt nooit naar Nederlandstalige zenders....
Marleen schreef: '...daarbij denk ik ook aan de BBC zenders, maar tja ...'


Ik heb dit mooi opgelost met een satellietschotel gericht op 28° Oost: ALLE Britse zenders FTA.


BBC 1-2-3-4 in HD, ITV 1 en Channel 4 in HD.


In totaal zo een 300 zenders (een paar filmkanalen en héél veel muziekkanalen in SD.


Kosten: een schotel + HD ontvanger, voor minder dan 200 Euro (éénmalig te betalen) kijk je ALLES van Engeland GRATIS !!!


http://www.freesat.co.uk/channels
Reputatie 7
Badge +1
Bij Telenet is bv. BBC1 wél in HD beschikbaar in het standaardaanbod. Ook nog andere zenders maar dan themazenders zoals Eurosport (1), National Geographic, Discovery, Sundance.
Reputatie 7
Badge +6
Ivan, de kijkers allicht niet, maar de poltiekers das weer iets anders. Ik kan helaas geen schotel zetten, ze hebben er hier jaren over gedaan om ze juist weg te krijgen. ;-)))



Alexander, Sa Bam pour moi , was dat niet van Plastic Bertrand brutaal
Inderdaad Marleen, die schotel heb ik ook al jaren terug moeten afbreken.
Reputatie 6
Badge +2
Elsa, het is 'ça plane pour moi'lach


https://www.youtube.com/watch?v=s1vYPEr9vQc" target="_blank
Ik heb het eens gezegd dat dit nog niet voor morgen zal zijn.Ten eerste zelfs telenet heeft die zenders niet in HD.En proximus moet ook heel belgië voorzien.Daarom dat er zoveel Franstalige zenders bij zitten.Bij telenet licht dit helemaal anders zij bedelen niet walonië.
Ik blijf het herhalen,waarom het gezeur toch.Als je het hier nier goed vind,ga toch weg.Zoals ik.Simple comme bonjour zou een fransman zeggen.
Ja sinjoor,voledig mee eens maar dan zit je ook bij een verkeerde operator.Want als je nu bij telenet had gezeten en je zou daar het abonement play more nemen dat ik heb heb je alle zenders van telenet buiten enkele erotische zenders en enkele zenders die je nu niet meer kan krijgen.In HD buiten zenders die enkel in SD uitzenden.
Alexander BBC 1 is al lang in HD
Elsa ik denk dat wij nog eens moeten gaan optreden,want uw stembanden beginnen precies een beetje te verslijten.
Maar als we optreden enkel in HD dan, want voor minder doen we het niet lach
Ja natuurlijk. ik ben al blij dat ik je terug zie.lach




Al zullen anderen de moed al in hun schoenen zakken.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb al oordopjes gekocht!duivel
Ja,ik niet ik kom juist een beetje ambiance brengen want ik zie na een week afwezigheid dat het hier echt doods is,en dat Elsa al de ene na de andere aanval krijgt door onze alom bekende naam die ik niet vernoem omdat hij hier toch bekend is.Anders voel ik mij aangevallen door de medewerkers die zeggen dat ik mij vizeer op bepaalde personen.Wat niet waar is,en ik zou ook niet weten waar ze dit halen.In ieder geval sinds kwart over tien voel ik mij nu zo vrij als een vogel en heb ik ook geen enkele band meer met proximus.Ik heb ook altijd gezegd dat ik,hier niet vrijwillig na 15 jaar zal weg gaan.Ik ken Eva al van in het begin,ook op andere fora.Dus ik weet waar over ik spreek.Ik heb kansen gegeven,maar julie hebben ze niet benut;Eva had dat wel gedaan.Als jullie haar plaats proberen in te nemen om beter te scoren,denk ik dat dit jullie nooit gaat lukken.Gewoon omdat dit op deze wijze niet gaat.En waarschijnlijk heeft Leroy gezegd dat het zo moest omwille van haar besparingen.maar ik zeg het nogmaals.Het werkt niet.

Reageer