HD KIJKEN NIET MEER MOGELIJK !

  • 4 February 2012
  • 11 reacties
  • 697 Bekeken

De laatste weken al wat problemen gehad met HD te kijken.

Gisteren een film gehuurd in HD (stom van mij om er één in HD te kiezen) en onmogelijk om de film te bekijken, blokjes, haperingen en uiteindelijk foutmelding en zwart scherm. Dus de film niet kunnen uitzien. Vandaaag opnieuw nog eens geprobeerd om de film te bekijken, maar niet mogelijk.

Ik heb enkel de mogelijkheid met PLC adapters te werken, wat jammer is maar het kan niet via kabel.

Gisteren heb ik de PLC adapters al eens opnieuw volledig heringesteld, ook de modem en de decoder al een volledige reset gedaan.

Voorheen had ik ook soms wel eens problemen met HD kijken, maar in mindere mate. Nu is het haast niet meer mogelijk.

Weet er soms iemand wat ik nog zou kunnen doen om opnieuw wat beter TV in HD te kunnen kijken, zoals voorheen.


































VDSL line status SHOWTIME Wireless Enabled Serial Num LK09146DP341303
Downstream line rate 16544 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 2056 kbps
Downstream Training Margin 13.2 dB

Op voorhand bedankt voor de hulp.

11 reacties

Ik zie maar één oplossing : gebruik maken van het draadloos systeem Ruckus.

Mvg Jerom
laat anders een storing opmaken en vraag een technieker om desnoods de devolo's te vervangen (kost je enkel een forfait)

steken de plc's in een stopcontact in de muur? of in een verlengsnoer? dat kan de doorstroom van data ook wel verhinderen.


je kan dat zien aan de kleur van het huisje op de devolo's groen is HD ready en oranje is geen HD.


mvg jelle


area 1 bgc full tech 828851
je kan ook je devolo's eens op elkaar steken en de eerste verbinden met je modem. en dan op de secure knop drukken aan de onderkant naast je utp connectie


@ jelle 21217, sinds de installatie van Belgacom TV,(in het begin was Belgacom TV kijken met ADSL onmogelijk) en later de installatie van VDSL2 volledig door een technieker van Belgacom is de kleur van het huisje op de devolo's nog nooit groen geweest, steeds oranje. Toch kon ik redelijk goed, met weinig storingen moet ik zeggen, in HD kijken.

Dit is nu de laatste tijd veel verslechterd, vandaar mijn vraag. Ik weet niet hoe dit komt wat de doorstroom van data zo eens verstoord.
@ ricy. De PLC-adapters heb ik gisteren als eens geherinitialiseerd. Heeft niet geholpen.

Gewoon TV kijken in HD is ook niet meer mogelijk, vol blokjes en happeringen, haast voortdurend. Soms max. een paar minuutjes goed en dan opnieuw problemen.

Vroeger had ik dat probleem niet.

Onmogelijk ook om een kabelverbinding te maken om eens uit te testen.
Bedankt voor je antwoord en hulp "ricy", maar dat is echt niet mogelijk. 't Is zo vervelend dat het vroeger veel beter werkte (niet altijd voor de volle 100 % in HD) en nu de laatste tijd zo goed als niet meer mag ik wel zeggen.

Ik vermeld hierbij ook graag dat eerst bij mij Belgacom TV (via ADSL toen nog) echt niet mogelijk was. Verschillende techniekers zijn hiervoor toen langs geweest en er werd mij zelfs aangeraden alles op te zeggen. Maar toen ik twee techniekers van Belgacom over de vloer kreeg, die echt hun uiterste best hebben gedaan om toch VDSL2 te kunnen hebben en dan de volledige installatie hiervan hebben gedaan, tot aan de modem leidingen vervangen, waren de problemen ineens opgelost. Dankzij die twee techniekers die hun werk met hart en ziel deden alsof het voor henzelf was, kon ik ineens wel Belgacom TV kijken, en zelfs in HD.

Misschien zou ik nog eens het geluk moeten hebben om die techniekers nog eens over te vloer te krijgen.
Reputatie 7
Badge +1
Heb je misschien iets anders op die stroomkring aangesloten ? m.a.w. al wat je sedert kort anders hebt gedaan even checken. Ook sommige spaarlampen (starter) kunnen storingen geven.
Dan is het zoals jerom al gezegd heeft waarschijnllijk beter om met ruckussen te werken maar ik ga er ook mijn hand niet voor in het vuur steken om te zeggen dat het dan 100% zeker zal werken ! en natuurlijk het kost weer geld om te experimenteren hé.


Mvg
Eigenlijk zou Belgacom een "proefset ruckus en/of devolo" moeten ter beschikking stellen . Om uit te zoeken wat best werkt.Zodat de klant kan beslissen wat hij aankoopt.

Mijn menig.

Mvg Jerom

Of dat je mag omruilen voor het ander systeem als het ene systeem niet goed werkt (dit bij DIY installatie) en bij een installatie van een technieker zou er garantie moeten zijn en zouden zij dan het systeem moeten in orde moeten komen zetten als het niet werkt.
Als het natuurlijk blijkt dat de oplossing met Ruckus en Devolo niet werkt dan zal je op den duur wel verplicht zijn om van provider te veranderen.

Wat ook soms een oplossing kan zijn (en deze heb ik moeten toepassen) is je modem niet direct aan te sluiten waar je BGC lijn toe komt maar verderop waar je decoder staat. (ik had namelijk ook heel veel problemen met PLC's)


Mvg

Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dat hier allemaal al eens voorgesteld. Die techniekers zouden altijd een set van beide moeten bijhebben om te testen, maar wat doe je dan in een geval zoals Greetje ? Die devolo's hebben voordien gewerkt, dus hadden die techniekers dat toen ook niet kunnen vaststellen, maar ze schrijft wél:
" en later de installatie van VDSL2 volledig door een technieker van Belgacom is de kleur van het huisje op de devolo's nog nooit groen geweest, steeds oranje. Toch kon ik redelijk goed, met weinig storingen moet ik zeggen, in HD kijken."
Die techniieker kon dus toen al zien dat er iets niet 100% in orde was.....

Reageer