Skip to main content
Hey,

ik heb vannacht de stekker van de hd decoder uitgetrokken( ....onweer...).

Daarjuist stak ik hij terug aan,maar de led lichtjes vooraan blijven aan,en gaan niet meer uit.

Ik kan niet meer zien welke post hij opstaat,of als hij opneemt,omdat echt alle led's aan blijven....

Nog eens decoder proberen te resetten:

Reset van BGC-decoder:

Het spannigsloos zetten van het toestel en na ongeveer 20 seconden spanning terug opzetten.

Als dit niet lukt dan factory reset proberen:

Factory Reset van BGC-decoder:

voor een Belgacom V3-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "ON/OFF"> + "MENU" + "OK"

tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los

.

voor een Belgacom V4-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

Meer uitleg kan je hier vinden indien je dit wenst

V4 decoder:

Ik heb dat ook nogal eens aan de hand dat hij "uit" staat (via afstandsbediener) en dat na een stroomonderbreking het groene lichtje vooraan op mijn V3 decoder aanstaat (wat dus niet normaal is). Als ik dan de TV opzet en ook de decoder, dan regeert hij niet. Ik trek dan de stroom uit, wacht 5 seconden en steek de stroom terug in. Dan werkt alles terug normaal. Ik heb dat bij mijn 2 V3 decoders hetzelfde aan de hand. Dus effe stroom uittrekken en terug insteken. Geen FAC-reset nodig.

Is het na een factory reset niet beter, in die zin dat het lange tijd ok blijft ?

want ik heb al fenomenen voor gehad die je weg krijgt met gewone reboot maar vlug terug komen en als ik dan een factory reset probeer dan vallen die fenomenen soms maar na een paar maand voor. Ik probeer in ierder geaval altijd een factory reset bij fenomenen die frequent voorvallen, lukt het zo veel te beter en lukt het niet dan zijn er ook nog geen potten gebroken hé,

mvg,

Reageer