Skip to main content
Toen we van 1 decoder naar 2 decoders overschakelden, vielen onze HD zenders weg omdat volgens de foutmelding "uw bandbreedte volstaat niet om programma's in hd-kwaliteit te bekijken".

Maar zelfs als de 2de decoder is uitgeschakeld, kunnen we op de 1ste toch geen hd-zenders meer bekijken.

Is er geen mogelijkheid om toch ten minste op 1 van de 2 decoders naar hd zenders te kijken?
Kontroleer zelf eens je TV mogelijkheden via deze link.

https://proximus.be/tvmogelijkheden

Dat hangt af van je internetsnelheid of anders gezegd de snelheid waarop je bbox modem/ router kan synchroniseren en dit is vooral afhankelijk van de lengte (verzwakking) van je proximus lijn waarop je aangesloten bent.

Als die snelheid te laag is zoals het in uw geval wel zal zijn, kan je wel een decoder registreren op die lijn en is bv HD mogelijk, maar als er dan een bijkomende decoder geregistreerd wordt op die zelfde lijn en die snelheid dus niet hoog genoeg is voor 2 x HD over te sturen, dan zullen die 2 decoder op SD komen te staan.

Dit speelt geen rol of die decoder op of af staat als je beiden geregistreerd staan op de,lijn wordt bandbreedte voorzien om de twee te kunnen bedienen.

Je zou dan iedere keer de tweede decoder moeten kunnen deregistreren om op de eerste weer HD te hebben en wil je ook de tweede in dienst dan val je weer terug op 2x SD, dus gewoon onbegonnen werk.

Maar dat zou in uw geval beteken dat je nog op ADSL zit en mss best eens informeren bij Proximus of er mogelijkheid inzit of vooruitzichten zijn dat ze je kunnen migreren naar VDSl.

Of je zit in de VDSL zone 5 (langste lijn waar nog vdsl wordt over gestuurd) , waar ook geen 2 HD's mogelijk zijn
Beste,

Er is een tijd geleden een technicus van jullie hier geweest die VDSL heeft geïnstalleerd.

We zitten dus heel waarschijnlijk is dat laatste geval "VDSL zone 5), wat dit ook moge betekenen??

Maar er moet toch een creatieve oplossing vinden zijn om niet de hele tijd een decoder te moeten deregistreren, en weer te registreren? Of kan er geen versterker of zoiets geplaatst worden, welke zijn mijn opties?
Ludo V,

Stuur me even, via prive bericht, je klantnummer door. Dan meet ik de lijn even uit.

Je kan dit best doen via deze link :

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg,

AndyM
Ludo,

wat bedoel je precies met je decoder registereren? Je kan normaal tot 2 decoders op je lijn hebben zonder problemen.

MVG,

Wim
Dag Wim,

JA, maar ik kan maar enkel naar HD kijken als er maar 1 decoder is geregistreerd!
wat geeft http://proximus.be/internetsnelheid als resultaat voor u
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 15,3 Mbps download - 614 Kbps upload

Min.: 8,85 Mbps download - 614 Kbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Dag Martin,

Max.: 15 Mbps download - 614 Kbps upload

Min.: 8,85 Mbps download - 614 Kbps upload
Helaas valt hier weinig aan te doen. Je woont op een grote afstand van onze verdeelkast, dit resulteert altijd in een lagere bandbreedte en helaas slechts de mogelijk om ofwel 1 HD stream ofwel 2 SD streams binnen te krijgen. Mijn excuses voor het ongemak.

MVG,

Wim
dan is het inderdaad normaal dat je maar 1 HD (1 decoder) ofwel 2 SD 's (2 decoders) kunt bekijken want je mag geen rekening houden voor TV met het maximum dat ze opgeven en 1 HD + 1SD resulteert al in ongeveer 9,5 Mbps en dan zou er al niks meer overschieten voor om te surfen daaren tegen bij 2 SD's (ongeceer 6Mbps) heb je nog wat overschot voor internet.
Is hier een oplossing voor in de maak binnen afzienbare tijd, of is dit voor de rest van ons leven zo?
soms zet proximus BB-boxen dichterbij in straat (zeg maar een mini VDSL glasvezel straatkast of ROP genaamd)

Maar of er in de nabije toekomst beterschap is voor u daar zal inderdaad iemand van Pxm moeten op antwoorden.
Hoe kan ik een antwoord krijgen van een persoon die hiervoor bevoegd is?
Er is helaas geen oplossing mogelijk op dit ogenblik voor dergelijk probleem.

MVG,

Wim
Wim VL van Proximus, die je al op je berichten geantwoord heeft, kan dit aan de verantwoordelijke dienst vragen

PS: Ik zie nu dat Wim mij al voor was met zijn vraag
En voor even creatief te zijn, kan ik wel op mijn PC naar HD zenders kijken Misschien?
Martin,

dergelijke boxen waar jij over spreek worden enkel in zeer uitzonderlijke omstandigheden gezet. Het heeft weinig zin hier achter te vragen, indien financiëel rendabel wordt dit door de betrokken dienst na bekeken, anders niet.

MVG,

Wim
Ludo,

met de proximus tv applicatie kan je inderdaad wel kijken in HD.

MVG,

Wim
Wim VL, heb je een idee hoeveel bandbreedt die TV app dan inneemt via internet via decoder is dit ongeveer 6,5 maar via de app zal dat wel minder zijn.
Dit is ongeveer 1,5 mbit/sec.
Ok bedankt Wim 👍🏿
En voor even creatief te zijn, kan ik wel op mijn PC naar HD zenders kijken Misschien?

zo zou je ook een chromecast HDMI dongel op je TV kunnen steken om via de PxmTV-app het beeld naar de chromecast door te laten sturen, werkt dus gewoon via een internet verbinding.

Reageer