Harde schijf decoder blijft constant draaien.

  • 17 November 2011
  • 3 reacties
  • 859 Bekeken

Sedert geruime tijd stel ik vast dat de Tilgin decoder op mijn slaapkamer constant blijft draaien. Het toestel staat uit maar toch hoor je de harde schijf altijd draaien. Dit is niet alleen irritant tijdens de nacht maar ook slecht voor mijn portemonnee wegens het continue stroomverbruik. Mijn HD decoder beneden blijkt nog wel regelmatig uit te staan hoewel deze door de dag toch ook wel meerdere keren zomaar begint te draaien.

Spanningsloos maken en factory resets leverden niks op en na een schriftelijke vraag aan de technische dienst (waar men stelde dat dit zeker niet normaal was) werd ik doorverwezen naar het service nummer van de technische dienst en daar konden ze me ook geen passend antwoord geven, ze vonden het alleen zéér vreemd. Ik kreeg wel een omruilingsnummer voor mijn Tilgin decoder maar aangezien ik die heb aangekocht zal het twijfelachtig zijn of deze wordt omgeruild.

Nu heb ik dezelfde decoder van bij mijn schoonouders meegebracht en deze geeft hetzelfde resultaat, ik denk dus niet dat het aan de decoder ligt maar eerder aan een "signaal" dat door Belgacom verstuurt wordt waardoor de decoders geactiveerd worden om te updaten.

Ik vraag me alleen af waarom dat bij mij zo dikwijls (en op de tilgin constant) gebeurt

Is er nog iemand met een gelijkaardig probleem? Of weet er iemand de oorzaak?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
IK heb een SA (Scientific Atlanta) V3 van 2009 en hebt dat nog nooit gehad. Een aantal updates per dag zijn er wel. 'nachts en in de namiddag hoofdzakelijk voor de updates van de tV-gids bij mijn weten.
Reputatie 5
Badge +3
Heeft BGC u lijn uitgemeten?

Had je daar voorheen geen last van?

Bij een decorder die in standby staat is het normaal dat je tijdens de updates een minimum schijfgeluid hoort (type V4), vooral s'nachts

maar zeker niet constant! Begrijp niet dat de helpdesk het ook niet weet...dat ze desnoods een technieker sturen...

Mvg
@Bart, Is je decoder via een kabel verbonden met je modem ?

Een test die je kan doen is gewoon het ingangs kabeltje van je decoder uittrekken voor je gaat slapen en dan vaststellen of het constant draaien stopt.
Indien het niet stopt dan eens een factoryreset van je decoder proberen en als het dan nog niet stopt bellen naar 0800 220 700 en melden dat je decoder defect is en vragen om om te ruilen met een nieuwe.


Reageer