Harde schij blijft heel de dag draaien

  • 14 April 2011
  • 8 reacties
  • 2445 Bekeken

  • Rising star
  • 18 reacties
Hoe komt dat mijn harde schijf nu heel den dag blijft draaien, als ik avonds gekeken heb naar iets slag dan mijn harde schijf af
achter een tijdje en dan in de morgen sla ze vanzelf aan en blijft ze heel den dag draaien, als ik dan de decoder een aan en af leg valt ze ook na een tijdje stil en draait ze voor de rest van den dag niet meer.

Zijn er nog die dat hebben en wat kan ik hier aan doen, een reset heb ik al gedaan, vroeger had ik dat niet.

8 reacties

Is mij vandaag ook opgevallen. Harde schijf is al gans de morgen aan het draaien. Vroeger ging die na een tijdje uit.
Reputatie 2
Badge
Heb ik ook, het lijkt inderdaad alsof de harde schijf altijd aan is. Overdag hoor je dat niet maar 's avonds als het stiller is hoor je het wel. Is dit de bedoeling of is dit een fout in de decoder?
Raar, bedoel je dan dat deze echt 24/24 constant op volle toeren draait? Of gewoon zachtjes spint en op andere momenten dan harder gaat draaien?

Heb het probleem zelf nog niet opgemerkt (ben overdag dan ook wel niet thuis en kan er niet over meespreken), maar 's avonds alleszins nog niets van gemerkt (maar ja dan staat de TV ook wel gewoonlijk aan en hoor ik het dus ook niet). Ga er deze avond alleszins eens op letten als ik thuiskom.

Oh en misschien nog een detail, spreken we hier over hetzelfde type decoder (oude, nieuwere, HD, etc) of over verschillende types?

Mvg
Badge
Ben ik blij dat ik oorsuizen heb.;)
Reputatie 2
Badge
Ik heb de V3 decoder, het is niet op "volle toeren" maar eerder "zachtjes spinnen".
Inderdaad zachtjes spinnen en om de paar min. begint die te ratelen gelijk je bij een pc iets wegschrijft.
Heb geen tijd gehad om het gisteravond na te kijken bij mij, was te laat thuis. Nu volgens wat ik hoor lijkt het dan toch op een algemeen probleem, misschien inderdaad door de softwareupdate? Zal waarschijnlijk wel geen kwaad kunnen maar kan wel begrijpen dat dit storend werkt, alleszins als je volume heel laag staat/TV staat uit.

Om daar even op terug te komen, heeft de decoder dit constant of enkel wanneer er TV word gekeken? Zou eventueel als oorzaak kunnen hebben dat de nieuwe interface/firmware meer frequent data update/wegschrijft tegenover de vorige software.

Dit lijkt me toch wel een goede vraag voor Eva imo. Eva, weet jij hier iets meer over?

Mvg
Ik heb deze week nog geen tv gekeken en ik heb de schijf nog niet horen stilvallen. Ik zit hier naast de tv om de gazet te lezen en meestal staat de radio aan en dus let ik daar niet op. Maar door deze post te lezen heb ik de radio eens laten afstaan. Dus echt last heb ik er niet van. Maar dat kan toch niet goed zijn voor de levensduur van de schijf en wat met het verbruik? Wat ik ook al gemerkt heb is dat wanneer er een opname start dat je goed moet luisteren om de schijf nog te horen. Stopt de opname dan begint dat ratelen terug om de paar minuten.

Reageer