haperingen op de HD kanalen.

  • 25 February 2012
  • 18 reacties
  • 646 Bekeken

hallo,


sedert gisteren zijn we eindelijk overgeschakeld naar vdsl,

maar op de HD kanalen zit er geregeld wat storing.

blokskes en haperingen,hoe zou dit komen?

heeft er iemand dit al gehad?

grtz

18 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Belangr'ijk om weten is, of je een directe ethernetkabelverbinding hebt tussen b-box2 en decoder. Met PLC (electriciteitsadapters) kunnen er soms storingen optreden.
Méér info op Ricy's blog:
http://bgctv.skynetblogs.be/
ahzo,

ja we zitten met de plc adapters,dus daarom stoort het ,

das wel minder,want ik heb geen zin om met een kabel naar de keuken te gaan.

toch bedankt.
Reputatie 5
Badge +3
Blokjes of andere interferenties met plc? Kies voor een vaste verbinding met een kabel, ook al is het soms niet gemakkelijk om deze te leggen, het is en blijft de beste optie!
• Ja da hebbe kikke ieral toet vermoeiens toe eraald mor ze willen nie luustren

Mvg
• kwos nog iets vergeten, seffens komt'er ierre ne flauwe plezanten zeggen, en bie mien werkt da wel goed!Mvg
Badge +1
Misschien kan je eens kijken welke lichtjes er branden van je plc's. Zo kan je zien of HD normaal zou moeten werken of niet. Voor de betekenis van de lichtjes kan je hier terecht.
• Aha Swimmer, concurrentie van mijn blogje !! hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#betekenislampjesbbox
Edit: http://bgctv.skynetblogs.be/#betekenislampjesplc

met de link naar bgc site => wat-betekenen-de-verklikkerlichtjes-op-mijn-ethernetadapter

Mvg
Badge +1
😛 ja ik ben begonnen met ook een websiteje maar deze is belange nog niet af. Ik ben ermee begonnen omdat ik jou blog wat onoverzichtelijk vindt. Niet slecht bedoeld hoor. Ik vindt het een schitterende blog kwa inhoud maar niet van layout.
Badge +1
@ricky je hebt wel de verkeerde lampjes als link gegeven. Het gaat hier over een plc en niet over een bbox denk ik.
@swimmer4,


de 2 uiterste lampjes zijn groen, maar het huisje staat orange(beide plc's)
• De opzet van mijn blog is ook mislukt in die zin dat ik als doel had van niet iedere keer bij iedere topic vraag alles te moeten herhalen en de meeste technische voorkomende vragen in één blog bijeen te zetten. (wat natuurlijk niet kan tippen aan een Website).
Maar je zult zelf wel na een tijd ondervinden dat het met uw site ook niet zal lukken en je iedere keer zal moeten verwijzen naar je site en eigenlijk kan je even goed naar de site van belgacom verwijzen want die is nu ook al veel verbeterd en overzichtelijker geworden.
En zelf verwijzen met een link naar mijn blog (of voor u naar uw site) is voor veel mensen niet duidelijk genoeg en willen ze eigenlijk in veel gevallen ook direct de uitleg in hun topic post zien en moet je gewoon iedere keer een stuk uit je blog of site kopieren naar de forum post om het te verduidelijken; dit merk ik al geruime tijd op door de vraag die komt na het plaatsen van de link naar een uitleg op mijn blog en dan verplicht ben van de uitleg zelf nog eens te posten waar naartoe de link verwijzde.
Het heeft in feite niks te maken met hoe duidelijk je blog of de site is want je geeft tenslotte zelf de link naar het onderwerp op je blog of webSite, en dit is in feite veel duidelijker dan om het even welke site lay-out.
Eigenlijk heb ik al dikwijls goesting gehad om te stoppen en ik denk dat het niet ver meer af is !!!!
Maar hopelijk heb jij meer succes.
Mvg
• Dit betekent dat enkel SD is mogelijk via deze verbinding
dus is het normaal dat je onderbrekingen hebt op HD
heb je de plc's al gereinitiliseerd










PLC-adapters herinitialiseren :
1.) Initializeren: Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de netwerkkabelingang d.w.z. tot het voedingslampje uitdooft. Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.
2.) Cofigureren: Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde willekeurig lokaal bevinden.
° Druk 1 seconde op de knop die zich naast de netwerkkabelingang van een van de adapter bevindt.
° Druk vervolgens 1 secondde op de knop van de tweede adapter .
Zodra het lampje met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen en vergeet niet de netwerkkabels weer aan te sluiten.
° herinitialiseren PLC (devolo) ☞ http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/" rel="nofollow

° PLC (devolo) ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#plc" rel="nofollow




Mvg

• @ Swimmer, als ik je een raad mag geven:
je zal waarschijnlijk vroeg of laat problemen krijgen met Belgacom zoals ik voorgehad heb, namelijk je site mag geen verwarring brengen in die zin dat de mensen zullen denken dat het een officiel BGC site is, ik heb ook mijn lay-out moeten veranderen.
Zelf op mijn twitter pagina heb ik de naam moeten veranderen!
Jij doet er natuurlijk uw goesting mee, ik wil je alleen maar informeren.

Mvg
Ik werk noodgedwongen ook met PLC adapters omdat een kabelverbinding echt niet mogelijk is. Ondanks de VDSL2 kan ik ook geen HD kijken hetzij met vele haperingen en blokjes. Bij sommigen werkt dat prima, bij mij dus ook niet.

Dus denk ik dat je hier weinig kan aan veranderen. Eens je PLC adapters herinitializeren, meer kan je niet doen. Kan je een kabelverbinding maken, doe het dan. Meteen is je probleem opgelost.
• Of als je geld genoeg over hebt eventueel proberen met wireless Ruckus oplossing
=> wireless ruckus
ruckus
Mvg
ik heb donderdagavond haperingen ervaren.... zowel bij sd, hd als op opnames gemaakt op die dag...

voorlopig éénmalig fenomeen... oorzaak vooralsnog onbekend

mvg
Vandaag heb ik ook haperingen gehad in SD en vorige week ook, ik weet niet meer juist welke dag maar ik vermoed dat het vorige maandag was.
Reputatie 7
Badge +1
Op die blog staat wel zowat alles denk ik, ook een massa dingen die je niet nodig hebt of die je zelfs misschien niet wilt weten. Maar als je even de tijd neemt, en geïnteresseerd bent in technologie, kan je ook héél wat bijleren. IK ga er al eens regelmatig grasduinen, maar ik ben misschien een masochist hé. Gevolg echter: Ik moet zelden of nooit de helpdesk bellen, en ik kan hier meer antwoorden geven dan ik vragen moet stellen....
Zoals Ricy zegt, met Ruckus draadloze ethernetadapters werkt het ook natuurlijk (bij mij toch). Nog nooit problemen mee gehad, die werken al 2,5 jaar feilloos (subiet zijn ze misschien kapot....). Probleem is, dat je het niet vooraf kunt uittesten...
Ik vind trouwens net als Ricy dat de nieuwe helpsectie op de BC site nu veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker is geworden.

Reageer