Dag iedereen,
we zitten hier thuis met een vervelend probleem. Sinds enkele dagen is onze internetsnelheid gehalveerd. Dit zonder enige aanleiding. Er is niets veranderd aan de modem of aan de bekabeling en dergelijke... Normaal gezien downloaden wij aan een 7 à 8 MB/s (Wat al vrij weinig is, maar dat zou komen omdat we ver van de 'kast' zitten.) Nu, sinds enkele dagen loop ik dus te hinkelen met een 3 MB/s. Vrij vervelend als je het dubbele gewend bent.
Wie kan mij hiermee helpen? Het gaat hier niet over draadloos internet.
Alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 1
Welke minimum, normale en maximum snelheid wordt door Px opgegeven voor jouw adres (1) als bestaande op telefoonnr en 2) als nieuwe klant op adres)?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Best een storing melden bij proximus 080022800 zij kunnen immers je lijn uitmeten.
Als je geluk hebt dan vinden ze een fout of geeft men je een andere modem.
Als je geluk hebt dan vinden ze een fout of geeft men je een andere modem.
Geadverteerde snelheid: 100Mbps
Maximumsnelheid beschikbaar voor 64.6% van dit soort lijnen: 78.2Mbps
Gegarandeerde maximale snelheid dus ook minimale snelheid: 46Mbps
Ik heb hiervoor in het verleden al meerdere malen contact gehad met de helpdesk en ik krijg steeds te horen dat de lijn perfect werkt en geen storingen heeft. Dat het aan de afstand naar de kast in de straat te wijten zou zijn.
Maar als ik het goed begrijp halen we zelfs de gegarandeerde minimum snelheid niet?
Maximumsnelheid beschikbaar voor 64.6% van dit soort lijnen: 78.2Mbps
Ik heb hiervoor in het verleden al meerdere malen contact gehad met de helpdesk en ik krijg steeds te horen dat de lijn perfect werkt en geen storingen heeft. Dat het aan de afstand naar de kast in de straat te wijten zou zijn.
Maar als ik het goed begrijp halen we zelfs de gegarandeerde minimum snelheid niet?
we zitten hier thuis met een vervelend probleem. Sinds enkele dagen is onze internetsnelheid gehalveerd. Dit zonder enige aanleiding. Er is niets veranderd aan de modem of aan de bekabeling en dergelijke... Normaal gezien downloaden wij aan een 7 à 8 MB/s (Wat al vrij weinig is, maar dat zou komen omdat we ver van de 'kast' zitten.) Nu, sinds enkele dagen loop ik dus te hinkelen met een 3 MB/s. Vrij vervelend als je het dubbele gewend bent.
Wie kan mij hiermee helpen? Het gaat hier niet over draadloos internet.
Alvast bedankt!
de modem mss toch even heropstarten door zijn stroom 10 sec te onderbreken.
ook als je kunt met ander laptop of desktop even een http://speedtest.net doen zonder dat SD decoder opstaat.
best gewoon afwachten tot iemand van proximus team hier reageert om je lijn te controleren of
de vraag stellen aan de helpdesk 0800 22 800 of
de vraag stellen door een privébericht te sturen
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
48 Mbps = +/- 6 MB/s
-> Kan je toegang om één of andere reden (tijdelijk) in een "repair" profiel zijn terechtgekomen?
-> Lijntest via MyProximus - Support - "test je lijn" werkt blijkbaar (tijdelijk?) niet meer (oeps foutje...)
Welk was het ander 0800 nr waarop men ook zelf een (andere) test kon doen?
-> Kan je toegang om één of andere reden (tijdelijk) in een "repair" profiel zijn terechtgekomen?
-> Lijntest via MyProximus - Support - "test je lijn" werkt blijkbaar (tijdelijk?) niet meer (oeps foutje...)
Welk was het ander 0800 nr waarop men ook zelf een (andere) test kon doen?
lijntest werkt hier wel maar dat is maar een aanduiding dat er iets scheelt (en dat weten we al want zijn lijnsnelheid is gehalveerd) de reden vinden is de opdracht !-)
Ter bijkomende info:
niet vergeten dat die myproximus lijntest niet altijd een aanduiding geeft bij iedere fout en het andere valt ook soms voor dat je een aanduiding van een probleem krijgt als er zelf geen is, al meermaals meegemaakt.
Ter bijkomende info:
niet vergeten dat die myproximus lijntest niet altijd een aanduiding geeft bij iedere fout en het andere valt ook soms voor dat je een aanduiding van een probleem krijgt als er zelf geen is, al meermaals meegemaakt.
?
miljarde .... nu zie ik pas dat TS ondertussen zijn snelheidstest gepost heeft !
Ik dacht dat hij gewoon Mbits bedoelde met MB ipv Mbytes zoals er velen hiertegen zondigen;
Ik dacht dat hij gewoon Mbits bedoelde met MB ipv Mbytes zoals er velen hiertegen zondigen;
ondertussen gevonden 0800 22424 om desgevallend (indien nodig) zelf te testen
Dan is het simpel de DLM heeft zijn lijn teruggezet
alleen kan hij het volgende proberen om te zien of het lukt
- Bel 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.
(na enkele minuten, zal je lijn gedeconnecteerd worden).
Kan zijn dat je enkele weken moet wachten tot de DLM je kan verhogen maar het kan ook zijn dat het voor hem onmogelijk is (al heeft de DLM hem nooit kunnen verhogen blijkbaar > 48 Mbps zoals TS aangeeft en deze is te wijten aan zijn lijnlengte)
hij zal blijkbaar in vdsl zone 2 zitten
Dan zou het inderdaad alleen kunnen als hij op een repair profiel is komen te staan maar dan begrijp ik de uitleg van proximus niet die ze hem gegeven hebben want er moet wel een andere reden zijn hiervoor buiten de lijnlengte dat de DLM hem niet kan verhogen.
NB wel vervelend voor ons dat het altijd wat bij gokwerk blijft, daarom kan proximus aan meer correcte gegevens komen
alleen kan hij het volgende proberen om te zien of het lukt
- Bel 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.
(na enkele minuten, zal je lijn gedeconnecteerd worden).
Kan zijn dat je enkele weken moet wachten tot de DLM je kan verhogen maar het kan ook zijn dat het voor hem onmogelijk is (al heeft de DLM hem nooit kunnen verhogen blijkbaar > 48 Mbps zoals TS aangeeft en deze is te wijten aan zijn lijnlengte)
hij zal blijkbaar in vdsl zone 2 zitten
Dan zou het inderdaad alleen kunnen als hij op een repair profiel is komen te staan maar dan begrijp ik de uitleg van proximus niet die ze hem gegeven hebben want er moet wel een andere reden zijn hiervoor buiten de lijnlengte dat de DLM hem niet kan verhogen.
NB wel vervelend voor ons dat het altijd wat bij gokwerk blijft, daarom kan proximus aan meer correcte gegevens komen
Ik heb een pb gestuurd, als ik morgen nog geen antwoord heb gehad zal ik nogmaals bellen.
Ik hou jullie op de hoogte, alvast bedankt!
Ik hou jullie op de hoogte, alvast bedankt!
Net een antwoord gehad op mijn pb.
Het internet ging even wegvallen en ze gingen een 'aanpassing' doen.
Bij deze is het probleem opgelost, maar bij het vragen naar wat er aan de hand was of wat ze juist gedaan hebben krijg ik geen antwoord.
Achja, het is opgelost en zelfs een tikje sneller als voorheen.
Bedankt voor jullie hulp,
fijne avond nog!
Het internet ging even wegvallen en ze gingen een 'aanpassing' doen.
Bij deze is het probleem opgelost, maar bij het vragen naar wat er aan de hand was of wat ze juist gedaan hebben krijg ik geen antwoord.
Achja, het is opgelost en zelfs een tikje sneller als voorheen.
Bedankt voor jullie hulp,
fijne avond nog!
Het is inderdaad allen Proximus zelf die deze zaken kan oplossen het enigste wat je zelf kan proberen is die automatische lijntest 0800 22424 maar dat is ook alles, daarvoor hebben wij als forumleden te weinig inside informatie,
hey belangrijkste is dat nu de DLM ook blijkbaar zijn werk gedaan heeft, en te hopen dat hij die hogere snelheid nu kan behouden in de toekomst.
Voor u ook nog een fijne avond verder.
hey belangrijkste is dat nu de DLM ook blijkbaar zijn werk gedaan heeft, en te hopen dat hij die hogere snelheid nu kan behouden in de toekomst.
Voor u ook nog een fijne avond verder.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.