Beantwoord

Hallucinant - geen aansluiting mogelijk na verhuis

  • 9 November 2017
  • 5 reacties
  • 683 Bekeken

Ik had op mijn vorig adres in Sint-Joost-Ten-Node (Brussel ) sinds de zomer een abonnement voor Internet/TV van Proximus. Via een flex bonus plan van mijn werkgever werd het internetgedeelte gefinancierd door mijn werkgever en betaalde ik de TV aansluiting zelf via een split billing system. Tot daar verliep alles vrij normal.

Op 1 november ben ik verhuisd naar een nieuw appartement in Laken (eveneens Brussel), dat ik gekocht heb. Ik heb proximus begin oktober op de hoogte gebracht van deze verhuis, maar ben vervolgens al 40 dagen van het kastje naar de muur gestuurd en heb nog steeds geen werkende internet of TV-aansluiting. Nochtans had de vorige eigenaar van dit appartement ook proximus internet & TV, dus wat de aansluiting betreft kon er bij mijn weten niet echt een probleem zijn. Het was echter op geen enkele manier mogelijk om een afspraak te maken met een technicus van proximus om de lijn te activeren (ik bespaar jullie de waslijst van excuses die de revue zijn gepasseerd), ondanks herhaaldelijk contact met de klantendienst.

Het hallucinante van dit verhaal onstond echter deze ochtend toen een medewerker van proximus mij doodleuk meldde dat ze niet begreep waarom haar collega's dit nooit eerder hadden vermeld, maar dat het uberhaupt niet mogelijk is om proximus aan te sluiten op mijn nieuw appartement. Er blijkt namelijk geen "slot" meer vrij in 1 van de technische dozen in mijn straat/regio waardoor er niemand nog proximus kan aansluiten in de buurt tot er iemand met een proximusaansluiting verhuist en de regio verlaat. Ik dacht werkelijk dat ik deel uitmaakte van 1 of ander verborgen camera programma en men wou testen of ze dit anno 2017 in België nog aan iemand wijsgemaakt kregen. Maar men is bij proximus formeel : ik mag gerust mijn huidig abonnement verder blijven betalen, ik zal geen aansluiting krijgen in het midden van de hoofdstad van België omdat er geen "plaats" meer is in 1 of ander kastje. Ik moet dus gewoon geduldig weken, maanden, volgens de medewerker misschien zelfs jaren wachten alvorens ik terug een aansluiting kan hebben.

Volgens de proximus website is mijn adres aansluitbaar...volgens proximus zelf helemaal niet.

Helaas is telenet niet beschikbaar in de meeste Brusselse gemeentes, en al de concurrenten van proximus moeten via hetzelfde "kastje" passeren hoogstwaarschijnlijk, dus moest ik volgens de werknemenr van de helpdesk maar een abonnement bij Voo nemen.

Hoe kan dit ? #bananenrepubliek ?
icon

Beste antwoord door FreyaVR 9 November 2017, 16:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Nick,het spijt me dit alles te vernemen, over deze technische aansluitingen kunnen we helaas geen verder info geven via dit kanaal. Je kan best de betrokken dienst telefonisch contacteren met de vraag of er reeds een zicht is wanneer een nieuwe aansluiting mogelijk zal zijn. Alvast oprechte excuses voor het ongemak dat je hierbij ervaart. Groetjes Freya
Beste Freya,

U mag mij altijd via een ander kanaal meer info geven over jullie technische aansluitingen, maar dat brengt op zich weinig zoden aan de dijk. Feit is dat het godgeklaagd is hoe dit tot stand is gekomen en, belangrijker, dat jullie dus aan jullie klanten die verhuizen niet kunnen garanderen dat ze op hun nieuwe woonplaats (in dezelfde stad notabene) nog steeds een aansluiting zullen hebben. Hoe dit in 2017 nog kan gebeuren ontgaat mij volledig, maar ik vermoed dat u voor mij geen logische uitleg heeft hoe dit nog steeds kan ?
De klantendienst was bovendien niet in staat om mij te zeggen hoeveel "wachtenden" er nog voor mij zijn op dit moment...dus ik vrees dat er niets anders opzit dan Proximus vaarwel te zeggen.

Ik vermoed dat dit klantenservice anno 2017 is ?
Dat valt wel nog af en toe voor dat men niet iedereen kan aansluiten op een volzette ROB (glasvezel straatkast) en zo krijg je het fenomeen dat je om die reden via de centrale gevoed moet worden op een lagere ADSL2 snelheid en je gebuur daarentegen op het snellere VDSL2 kan zitten!
Beste Martin,

Men zou op zijn minst het principe kunnen toepassen dat als er iemand verhuist en de vorige eigenaar had ook een proximus aansluiting, dat die dan voorrang zou krijgen op een eventuele nieuwe klant. Maar misschien verwacht ik te veel service ? Bestaande klanten zijn immers zo een pain in the ass...

Bovendien heeft men de door jou aangehaalde oplossing (ADSL2 snelheid) zelfs niet voorgesteld. Het was voor onbepaalde tijd wachten of Voo...
ja ik ben ook niet van Proximus zelf dus wat er daar mogelijk is bij u dat weet ik natuurlijk niet.

Reageer