GSM van miljoenen klanten kan worden afgeluisterd

  • 20 February 2015
  • 8 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Volgens een artikel in De Tijd kan het GSM verkeer van miljoenen klanten worden afgeluisterd worden.


http://www.tijd.be/ondernemen/technologie/Gsm_miljoenen_Belgen_kan_worden_afgeluisterd.9602720-7764.art" target="_blank



8 reacties

Dat was toch vroeger ook al zo, ik herinner dat ik jaren terug daar al iets over gelezen heb.


Maar je 'De Tijd' is niet 'het laatste Nieuws' lach


Trouwens wat kan er niet worden afgeluisterd of gelezen, al wat je via www vesturen enz.... dat weten we al langer dan vandaag zelf online bankieren is niet zo veilig als we denken dus echt nieuws is het in ieder geval allemaal niet .
Reputatie 6
Badge +2
Ja Elsa, maar een verwittigd man (of vrouw) is er 2 waard.
het is niet anders meer dat in het nieuws of de media komt tegenwoordig; dus de meesten zullen toch al weten hoe veilig alles nog is ,

net het zelfde met Facebook enz...zo kan je nog uren door gaan, zelf de smart TV's luisteren in de huiskamer mee wat je zegt ...


NB: ik heb geen kritiek omdat je dit hier post hé, dat bedoel ik zeker niet , van mij mag hier iedereen posten wat hij wilt. Dit omdat je niet zou denken ons Elsa weet het weer beter , want ik ben die verkeerde conclusies hier al jaren gewoon, en ik hoop dat iedereen nu al weet dat ik nooit deze bedoeling heb.


Ik geef commentaar om commentaar uit te lokken om zo aan zoveel mogelijk verschillende ideeën te komen met de bedoeling er uiteindelijk iets van te kunnen opsteken!
En mijn tv. luisterd ook mee heb ik al eens gehoord zou dat kunnen.
Inderdaad Frieda, heb ik juist in mijn post hierboven vermeld, dus pas maar op wat je zegt ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Ja dat klopt, maar dan moet je wél de spraakbediening activeren hé en werken met de 'smarthub'). En dat zit wel in de laatste Smart TV's ingebouwd. Ook bediening met handbewegingen zelfs; leuke gadjets en nuttig voor bv. fysiek gehandicapten, maar na eens uitproberen (kan ik niet laten hé Elsa) heb ik het terug uitgeschakeld. Maar Samsung heeft dat al terug ontkend; moest in de voorwaarden staan van hun juridische dienst (voorwaarden die geen kat leest, en die zowat iedereen doorklikt toch?). Ze zeggen ook dat je de frontcamera van je laptop/tablet/smartphone moet afplakken om dezelfde redenen. Sommige voyeuristische hackers vinden het blijkbaar leuk om bij andere mensen binnen te kijken of mee te luisteren...Hoeveel % van wat zij horen of zien is nu écht interessant?duivel
Reputatie 7
Badge +6
Dat van die frontcamera op laptop etc. en zelfs smartphone heb ik ook gehoord en volgens een Terzake onlangs zou de Iphone vol 'spionagemateriaal' zitten. Opletten is dus wel de boodschap, zeker als je geldtransacties doet of zo, maar idd, voor de rest ... ocharme diegenen die al die conversaties moeten beluisteren.


Zo puur uit nieuwsgierigheid, zou ik nu wel eens willen weten, hoe accuraat bv. die 'ping' data zijn, waardoor ze soms iemand in een bepaalde straat situeren op een bepaalde dag. Kan dat echt zo goed? Nu ja, mijn smartphone situeert me wel exact in het gebouw waar ik woon, maar kunnen ze dat echt ook nog achterhalen van bv. een maand geleden? Niet dat ik iets op mijn kerfstok heb, hoor.engel
't is heel simpel, niks is veilig, maar je kan er moeilijk gans je levenswijze voor veranderen, dus doen we gewoon verder ;-)


@Sinjoor, zelf met een smart TV die contact maakt met internet zouden ze gewoon via de luidspreker kunne opnemen wat je zegt, maar of ze de software zo gesofistikeerd gaan maken en invoeren , dat is nog een andere vraag maar het is allemaal mogelijk.

Reageer