Beantwoord

gsm: bellen en sms'en niet mogelijk

  • 19 June 2016
  • 8 reacties
  • 302 Bekeken

Als ik mijn gsm aanzet verschijnt de melding "geen service".Een nummer bellen krijgt de melding "mislukt". Een geschreven bericht wordt niet verzonden.
Het toestel heeft een pay&go kaart maar er is normaliter nog voldoende krediet want het toestel wordt zelden gebruikt.
Hoe kan dit probleem opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Contron 19 June 2016, 11:35

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Herstart je GSM eens, en als dat niet lukt haal je sim-kaart er eens even uit en er weer in.
Moest dat ook niet lukken even de batterij eruit halen.
Herstart je GSM eens, en als dat niet lukt haal je sim-kaart er eens even uit en er weer in.
Moest dat ook niet lukken even de batterij eruit halen.

HET PROBLEEM IS NIET OPGELOST;
Reputatie 4
Badge +2
Kan jezelf nog gebeld worden ?
Kan jezelf nog gebeld worden ?
neen
Reputatie 4
Badge +2
Je zou met een tweede sim-kaart, of een tweede GSM kunnen controleren of het aan je sim-kaart ligt of aan je gsm.
Reputatie 7
Badge +6
Is je Pay and Go kaart nog wel geldig?
Misschien kan deze informatiepagina helpen:
www.proximus.be/support/nl/id_scatr_top_up_your_call_credit/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/belkrediet-herladen.html
of deze
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_valid/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/belkrediet-herladen/hoe-lang-is-uw-pay-and-go-kaart-geldig.html
Anders kan je best eens contact opnemen met de klantendienst: 0800 22 800: te bereiken:
-technische vragen: elke dag, behalve feestdagen, van 8 tot 22 u, voor TV tot middernacht
-blokkeren kaart verloren of gestolen GSM : 24/7
-alle andere vragen: maandag tot en met zaterdag, behalve feestdagen: 8 tot 22 u,
of naar een Proximus center gaan om je simkaart eens te laten controleren.
Je zou met een tweede sim-kaart, of een tweede GSM kunnen controleren of het aan je sim-kaart ligt of aan je gsm.
Ik heb dit nu gedaan en het blijkt dat de sim-kaart niet meer werkt.
Reputatie 6
Badge +2
Dan zal je zo vlug mogelijk om een andere SIM kaart gaan, niet vergeten om telefoonnummers over te laten zetten anders moet je die allemaal manueel op de nieuwe SIM kaart invoeren.

Reageer