Beantwoord

GSM abo verhoogd

  • 22 February 2017
  • 14 reacties
  • 347 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Ik heb een smart +15 abonnement en normaal betaalde ik 15 euro, maar sinds januari is dit 16 euro geworden. Kan dit zomaar zonder te verwittigen?
En ben ik niet beter met een prepaid kaart, want er wordt nooit voor 15 euro, nu 16 euro, gebruikt.
icon

Beste antwoord door AntonellaD 22 February 2017, 14:21

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo Peter,
Op de factuur van november werd vermeld dat er enkele prijsaanpassingen zijn op 1/1/2017. Ook op onze website staat de nodige info.
Meer details vind je op https://www.proximus.be/tarieven


Mvg,
Reputatie 7
Badge +3
Dag Peter62,

Het is zo dat er op 01/01/2017 een prijsverhoging is doorgevoerd op onze 'oude' producten en diensten (van voor 17/10/2016). Deze prijsverhoging werd aangekondigd op de factuur van november.

Groetjes,

Antonella
Wat voor uitleg of reden geeft Proximus dan hiervoor?
Reputatie 7
Badge +6
Wat voor uitleg of reden geeft Proximus dan hiervoor?
Onder andere dit, Martin:

Maar eigenlijk zouden dan om dezelfde reden niet alleen de oude maar ook de nieuwe furmules T/F/M ook in prijs moeten stijgen of zie ik iets over het hoofd?
Reputatie 7
Badge +6
Martin,
onze nieuwe formules Mobilus, Familus en Tuttimus werden gelanceerd op maandag 17 oktober 2016, in die omstandigheden lijkt een prijsverhoging enkele maanden later niet opportuun. Wij verhogen niet elk jaar onze tarieven, in tegenstelling tot andere operators.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
@Martin,
Hierdoor is de prijsstijging: We versterken onze competitiviteit met de lancering van Tuttimus, Mobilus en Familus in oktober 2016 en Bizz Office, Bizz Mobile en Bizz All-in voor zelfstandigen en kmo’s.
en hierdoor: Proximus-baas eist naast haar 800.000 euro per jaar nog extra bonus van regering, die weigert(http://newsmonkey.be/article/76236).
Waarom krijgen de oude abo´s door de prijsverhoging daar niets voor terug, meer uploadsnelheid, extra volume etc.
Reputatie 4
Badge +1
@Antoon1, die 800000 moet ergens van komen hé en waar kunnen ze het beter halen dan bij hun klanten.
Maar als je maanden problemen hebt die niet opgelost raken dan is er geen compensatie, dan is het, trek uw plan. Tot er een snuggere technieker opstaat en het probleem verhelpt.
Reputatie 7
Badge +1
Martin,
onze nieuwe formules Mobilus, Familus en Tuttimus werden gelanceerd op maandag 17 oktober 2016, in die omstandigheden lijkt een prijsverhoging enkele maanden later niet opportuun. Wij verhogen niet elk jaar onze tarieven, in tegenstelling tot andere operators.
Mvg,

Hallo Wim,
Kun je eens aangeven welk jaar er geen tariefverhoging is geweest. Ik kan me dat niet herinerren, maar kan het ook mis hebben.
Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Beste Antoon,
Ik werk al meer dan 25 jaar voor Proximus. Heb de tijd meegemaakt van RTT en Belgacom. Ik kan mij niet herinneren dat er jaarlijks een prijsverhoging was. Destijds waren de tarieven zeer hoog. Mede door de toenemende concurrentie werden de tarieven steeds naar beneden gecorrigeerd.
Wijlen John Goossens heeft destijds al een drastische verlaging ingevoerd (zie deze link: http://www.gva.be/cnt/oid93803/archief-zonaal-bellen-wordt-goedkoper) en nadien volgden nog meer tariefverlagingen.

Na enkele jaren hebben we dan terug onze tarieven lichtjes verhoogd, gelet op de inflatie.
Vergeet ook niet dat Proximus jaarlijks ongeveer 1 miljard euro investeert, en met Fiber For Belgium gaan we nog een hele stap verder. Denk niet dat er veel andere bedrijven zijn in België die jaarlijks een dergelijk bedrag investeren.
Je kunt niet alles verwachten: steeds snellere internetverbindingen, zowel vast als mobiel, steeds meer aangeboden diensten, en steeds minder willen betalen.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Wim,

Bedankt voor de heldere uitleg. Wordt wat meer duidelijker.

Mvg, Antoon
Het wordt inderdaad meer en meer duidelijk dat onze koopkracht altijd maar kleiner en kleiner wordt 🙂
Reputatie 4
Badge +1
En schijnbaar gaan ze in augustus de factuur weer verhogen. Het kan niet op.
Reputatie 3
Badge +1
beste ,een vergelijk doen voor gsm abbonnementen op www.bestetarief.be en dan een beslissing nemen of je veranderd van provider,is zeer simpel om te veranderen van provider

Reageer