gratis webruimte activeren lukt niet.

  • 22 November 2010
  • 12 reacties
  • 1279 Bekeken

Ik probeer een gratis webruimte te creëren, maar krijg de boodschap

'Onbestaande gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord'.

Ik heb andere mensen hetzelfde problem zien posten.

Wat doe ik verkeerd?

12 reacties

Kun je zelf doen, en staat allemaal netjes uitgelegd in de help op belgacom.be

- Er is een pagina om de site te activeren:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/9421/kw/website

- er is uitleg over het uploaden met ftp:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/1205/kw/website

- er is uitleg over het koppelen van je gratis .net domein met je gratis site op skynet.be:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/9423/kw/website


veel succes
Ja, dat je die webruimte zelf kan aanmaken had ik al gevonden, als het formulier nu nog zou werken zou het nog beter zijn.

Als ik via deze link op http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14278/kw/webruimte 'ik aanvaard' klik en vervolgens de gebruikersnaam en paswoord ingeef krijg ik volgende boodschap te zien:

fout

Heb het al in firefox, safari en IE geprobeerd en overal zelfde resultaat.

Werkt deze form eigenlijk wel?

Ik ben ondertussen al 3 weken in de weer om dit in orde te krijgen en forum + skynet klantenservice hebben tot hiertoe niet kunnen baten.
heb hetzelfde probleem als jenn, heb eigen zaak en probeer al enkele weken om site online te zetten voor einde jaarsfeesten, ik denk dat ik da mag vergeten......

Hallo

Bij mij lukt het ook niet, ik dacht al dat ik te stom voor zo iets ben (gelukig ben ik niet alleen). Ik heb er al in een Belgacom verkooppunt gevraagd en die hebben gezegt dat ik hier moet kijken. Ik heb ook nog probleeme met mijn Domainnaam.



Mvg Roller


Ik heb ook precies hetzelfde voor.

Het is nu al een week dat ik probeer, en ik heb bij elke poging telkens een foutmelding gekregen. Ik heb ondertussen een vraag ingediend bij Belgacom (vorige week reeds eigenlijk) om dit probleem opgelost te krijgen, maar ik heb nog geen antwoord gekregen.

Precies dat Belgacom toch niet zo gretig is om gratis webruimte te geven.

Is er aub iemand die de oplossing op dit probleem gevonden heeft, en ook kan uitleggen?

Lukt nog steeds niet bij mij. Heeft nog niemand hier een oplossing gevonden? Ik zit hier al weken op te wachten en ben het grondig beu aan het worden. Het kan niet zijn dat je zogezegd gratis webruimte uitdeelt en daarna ervoor zorgt dat ze niet te activeren is. Dit is regelrechte oplichting. Maar dat zijn we al gewoon van Belgacom, nee?
ondertussen heb ik (wsch dankzij mijn vorige post op dit forum?) na een week wachten dan uiteindelijk toch een mail teruggekregen van de Belgacom helpdesk.

Het wachtwoord dat u nodig heeft, is het wachtwoord waar de B-Box 2 een internet verbinding mee tot stand brengt.
Dat gaat u terug vinden op de originele brief dat u bij de activatie van het internet heeft ontvangen.
Een wachtwoord van de internet verbinding gaat 8 karakters groot zijn.


Maar dit klopt niet. Ik had dit al geprobeerd. Ik had trouwens alle mogelijke gebruikersnamen en paswoorden al geprobeerd. Maar ik krijg nog steeds de foutmelding "onbestaande gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord" ofwel de foutmelding "Uw aanvraag werd geweigerd omdat u al beschikt over een persoonlijke webruimte op de server".

En het probleem blijft dus. Lang leve Belgacom... "Gratis webruimte", maar je moet er wel uren aanzitten om te bellen, te mailen, te klagen en te zagen, en dan is het nog niet in orde.
Tja, ondertussen heb ik Belgacom nog eens gebeld op het nummer van de technische dienst dat ze me gemaild hadden, met een factuur in de hand. Ze hadden precies nog nooit van gratis webruimte gehoord, want de Belgacom agent moest me even laten wachten om informatie te gaan zoeken.

Uiteindelijk beweerde hij dat ik mij gewoon moest registreren op de site, wat ik uiteraard al gedaan had. Dus ik zei dat dit al in orde was en dat ik een mail waarin ik gevraagd werd om naar te bellen naar de technische dienst op 0800/ 22 700. Hij zei dat dit niet klopte, en dat hij me niet kon verder helpen. Hij zei dat hij een andere dienst ging laten terugbellen over 10 minuten.

Tien minuten later krijg ik iemand aan de lijn die me identificeert aan de hand van mijn factuur, en hij zei dat hij het wachtwoord moest herinitialiseren. Hij heeft dit gedaan, en ik zei dat ik het zometeen zou proberen.

Ik heb geprobeerd aan te loggen met dit nieuwe wachtwoord, maar het lukt nog steeds niet. Ik zal nog even wachten (misschien zit er een vertraging op hun servers of zo) en als het dan niet lukt zal ik nóg een keer moeten terugbellen.

Duidelijk een heel gedoe dus, die "gratis" webruimte!! Nu is het dus nog niet in orde, na weken van mails sturen, bellen en wachten!

Bij mij is het ondertussen eindelijk gelukt!

Je vorige post LH is idd de oplossing:

Het wachtwoord dat u nodig heeft, is het wachtwoord waar de B-Box 2 een internet verbinding mee tot stand brengt.
Dat gaat u terug vinden op de originele brief dat u bij de activatie van het internet heeft ontvangen.
Een wachtwoord van de internet verbinding gaat 8 karakters groot zijn.

De username is blijkbaar een combinatie van 2 letters & 6 cijfers ( Dan weet je toch al beter waar je naar moet zoeken).

Heb de webruimte nu al kunnen creëren, nu eens zien hoe vlot de rest erloopt :)

succes!
Reputatie 2
Badge +1
@LH: kan je je ervaringen aub in 1 topic posten ipv 4? Dit leest echt niet meer makkelijk...

Met dank!
Hallo,

Ik probeer ook al een ganse tijd om een gratis webruimte te maken.
Wanneer ik begin krijg ik de vraag om na te kijken of mijn domeinnaam nog beschikbaar is
en daar stopt het dan, verder geraak ik niet.

Wenkbrauw ophalen
Hallo Axs,

ik had mijn ervaringen in 4 topics gepost omdat er vier onopgeloste topics waren over dit probleem. Zo kan iedereen meezoeken naar een oplossing, want Belgacom betaalt duidelijk liever mensen om positieve ervaringen op forums te posten, dan om de problemen van de klanten effectief op te lossen.

Ter informatie: ik heb mijn gratis webruimte (na enkele maanden) dus nog altijd niet.

Reageer