GRATIS belgacom tv???????

  • 8 January 2012
  • 8 reacties
  • 702 Bekeken

hallo,

ik ben 35 en al 15jaar proximus/belgacomklant.Laat ons zeggen bij de eerste generatie mobiele bellers en steeds Belgacomklant geweest.

Nu wilde ik ook ingaan op die aantrekkelijke reclame van gratis digitale tv.ik was daar al een paar jaar mee bezig maar hier niet beschikbaar.Geen probleem...beetje wachten maar.Tot ik plots in augustus naar mijn belgacomcenter moest.Daar nog eens navraag gedaan terwijl ik er toch was en......"Goed nieuws meneer,vanaf eind september is digitale tv bij u beschikbaar.Ik zal u al op de lijst zetten voor een afspraak"

Mijn geluk kon niet op en ben direct naar mijn buurman getrokken,die ook op digitale tv aan het wachten was.Hij ook direct naar een belgacomcenter maar naar Diksmuide ipv Ieper.Daar kreeg ie te horen dat het pas in februari 2012 was

Ik nog eens gebeld naar Ieper."Meneer,het staat zwart op wit op mijn scherm,vanaf september" ok dan :P

de week erop telefoon.Het kon echt niet op.25september een lasser of zo die langs ging komen,de dag erop een installateur en 's avonds kastje kijken...DIGITAAL:P

"Maar eerst moeten we een paar aanpassingen doen meneer,u hebt 2 gsm nummers en daarvoor moeten we minstens 1 factureren via belgacom ipv proximus en ik stel het nummer .../..15 voor.Dat zou het beste zijn".Heb nog eens uitdrukkelijk gevraagd wat dat voor gevolgen had en "niks meneer,alles blijft hetzelfde maar de kosten van dat ene nummer zullen enkel bij uw internetfactuur staan." OK dan,doet u maar

op24 september,een dag vroeger al,was de lasser er...het kon niet op.maar toen begon de miserie."ai we gaan morgen moeten terugkomen,het is niet de juiste kabel.we moeten het voetpad open breken en een nieuwe kabel leggen via uw gazon,en de installateur komt dan morgen na ons werk".Ok als het moet,doet u maar

de dag erop putje gemaakt,draadje gelegd,putje wel laten open liggen,maar hij lag er.Sindsdien hebben we ook problemen met de internetverbinding.Hij valt meermaals per avond uit en is aanzienlijk trager.Maar ze zijn ervoor aan het kijken (NOT).'s avonds een technieker van een installatiebedrijf...het was al rond 19u en die kerel leek er niet echt tevreden mee.Was nogal kort maar het kon me niet schelen...want vanavond kijk ik digitaal...dacht ik...

"Er is een probleem zei hij,de centrale mag slechts 500m (of zo,ik weet het niet meer juist) van de woonst liggen en hier ligt hij 3,5km vandaan volgens mn laptop.Die kerel zitten bellen en bellen en bellen tot plots."ik kan vandaag niks voor u doen,ofwel kom ik morgen terug langs ofwel hoort u iets van mij".Gelukkig kan ik altijd op mijn ma rekenen die een sleutel van ons huis heeft en kan dus flexibel zijn met zo'n afspraken,want ik heb echt onregelmatige uren.

de dag erop niemand gehoord,de week erop ook niet...Dan de vrijdag zelf maar gebeld met de klantendienst waar ze heel vriendelijk waren.Alles uitgelegd,die vrouw keek op haar scherm en..."maar meneer,hier staat dat u de aanvraag hebt geannuleerd!?"terug alles uitgelegd en ze ging een nieuwe afspraak invoeren.Een uurtje later kreeg ik telefoon dat het niet lukte en heb het dan gezegd van mijn buurman en ze zei dat het waarschijnlijk wel zo zou zijn en een paar maandjes zal moeten gewacht worden.Dan gingen ze glasvezel leggen in de straat en de kwaliteit en snelheid zou nog hoger zijn.

Dan kwam de factuur...en die was MEER dan het dubbele als gewoonlijk voor dat ene nummer.Terug gebeld naar de klantendienst en TERUG heel het verhaal.Die vrouw aan de andere kant van de lijn zei dan arogant "jullie zitten vanalles te veranderen en digitale tv is niet eens beschikbaar bij jullie" alsof het onze fout is.Mijn kookpunt naderde.Enkele weken ervoor ben ik naar het Belgacomcenter geweest om een nieuwe gsm.De jongen die me hielp zei "ik zou kijken voor een tariefcheckup maar ik kan niet.het systeem zit vast".Ik vond het niet erg want ik was tevreden met de formule die we tot dan hadden.Nu kregen we de dag nadat ik de klantendienst belde telefoon van Belgacom Ieper.Die jongen beweerde bij hoog en bij laag dat ik ben geweest om zelf te vragen om het aan te passen.ik heb mijn verhaal gedaan maar dat is woord tegen woord en ik kan me niet voorstellen dat een medewerker na een paar weken nog weet of er iemand vroeg om een tariefcheck up en hoe...

's Avonds zag ik mijn buurman.die had terug geweest naar belgacomcenter want februari komt in zicht.Maar daar zeiden ze dat het voor minstens een jaar uitgesteld is.02/2013 dus.Dat was teveel

Ik gisteren (zaterdag dus) naar het belgacomcenter.TERUG heel het verhaal en gevraagd om voor dat nr terug de oude belformule te kunnen toepassen,maar deze leek niet meer te bestaan.Dan zei ik "ja da's schoon van belgacom" maar kreeg direct in en snak en een beet mijn antwoord."ga je nu nog zeggen dat het onze schuld is dat je zoveel belt?" de gemoederen zijn na wat heen en weer gepraat terug gekoeld en ze zei "het is onze schuld niet,het is die van de klantendienst".Wat zoveel betekende als ik trek het me niet aan.

Meteen navraag gedaan hoelang mijn contract nog loopt.Internet is vrij,dus volgende zaterdag zal ik die laten veranderen bij een andere provider.Wat mijn gsm nummers betreft waren ze bij belgacom terug zo slim (lees sluw) om bij de verandering van de facturatie ons terug een jaar te binden,en dat gaf me nog een extra stimulans om in september beide nummers bij een andere provider te doen en eens te horen bij Testaankoop...en als ik de prijzen vergelijk...Had Belgacom voor een oplossing helpen zoeken was het ook nooit zo ver gekomen

wordt vervolgd...

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Gaat het hier over overschakelen op VDSL2 ? dan ben je afhankelijk van het uitrollen van het glasvezelnetwerk. Maar idd. een deugdelijke informatie is hier wel aangewezen. Zoals hier al 10-tallen keren opggegeven is het best de TV-test eens te doen:

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page?

als 2 HD-TV's mogelijk zijn dan is VDSL2 beschikbaar.
Sinjoor, Je mag ook verwijzen naar mijn blog (vrijblijvend natuurlijk) dan moet je niet alles hertypen hé ;-)

http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

waar o.a staat:

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest? klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
idd Sinjoor,die test heb ik gedaan en idd niet beschikbaar,maar als je tot 2x toe vraagt in een belgacomcenter ga je er toch van uit dat ze weten waarover ze bezig zijn he.Ik erger me meer daaraan en aan de opvolging ervan dan aan het feit dat de tv er nog niet is
veel valt er hier niet over te zeggen... 't is spijtig dat je verkeerd geïnformeerd werd....en je draagt daar nu nog de gevolgen van

neem misschien eens contact met Eva met verwijzing naar dit topic, hopelijk kan er mouw aangepast worden

Eva van Belgacom











Een vraag? Een probleem? Eva is er om u te helpen!

  • https:///people/2e8f1412c6" rel="nofollow

mvg
ok xenne,zal ik eens doen.bedankt
Badge
beste Lorenzo 1976

dat er een werkorder werd aangemaakt voor installatie van Tv wil zeggen dat het wel kon. Wellicht zit er iets fout met uw lijntje woning tot Belgacom-centrale en is deze lijn onvoldoende geschikt om een goede kwaliteit te geven. Wat uw faktuur betreft zal er hier wellicht geen rekening gehouden zijn met het niet aansluiten van de TV. Wanneer u hiervoor via uw e-services of via tel 0800/22800 een klacht over aanmaakt zal dit zeker rechtgezet worden. De vuile was van anderen oplossen is nietr fijn maar niemt niet weg dat klant klant blijft en dient geholpen. Voor uw klacht had men U dienen doorteverwijzen naar bovengenoemde 2 mogelijkheden. Zij hebben geen bevoegdheid/kennis om oplossen van dergelijke klachten.

muisje
ok muisje,zal ik zeker doen.Ik vind het toch raar dat mijn buurman geen werkorder kon aanmaken en direct de info kreeg die ik pas kreeg nadat de brokken al gemaakt werden.Nu zegt belgacom Ieper ook dat het pas 02/2013 mogelijk is.Missen is menselijk,maar dan dient Belgacom ons ook de tarieven zoals voorheen aan te bieden
Reputatie 7
Badge +1
Missen is idd menselijk helaas.....

@Ricy: dat doe ik dan ook regelmatig hoor.Lachen

Reageer